Mya qua waarden zit het wel snoor, beetje op de straat knallen of rechtuit is het meestal rond de 110-115. Maar op zandvoort werd het echter 125 en was het over met de fun...cooling down en pit in. Misschien verwacht ik wel te veel :lol: 30min of meer knallen zonder problemen hehehe.
Ik heb mijn defi's ingesteld op 130 graden als de temp hoger word dan dat gaan ze piepen.. en word het dus rustig rondje cruisen totdat de temp zover gezakt is.
Gelukkig niet!
Moderne olieen kunnen tot 200 graden hebben voor ze uit elkaar vallen.
Op je metertje heb je dan ongeveer 140 graden staan.
Tussen de lagerschalen is de olie dan die 200 graden, en wat er langs loopt is veel kouder. In je carter waar alles dan bij elkaar komt is het gemiddeld dan die 140 graden.
wesjes wrote:Ik heb mijn defi's ingesteld op 130 graden als de temp hoger word dan dat gaan ze piepen.. en word het dus rustig rondje cruisen totdat de temp zover gezakt is.
Ik zit met olietemperaturen van + 140°c op circuit (integra) en ga hier voor de volgende trackday iets aan doen. Ik overweeg nog enkele mogelijkheden (oliekoeler of grotere carterpan in combinatie met een grotere radiator, thermostaat en fanswitch...)
Weet iemand welk effect een grotere carterpan (bv Moroso) heeft op de olietemperatuur?
Ik meen vroeger ergens gelezen te hebben dat ze bij Spoon namelijk niet graag werken met oliekoelers... Wat is hun reden hiervoor?
Ik meet via mijn peilstok. Normaal rijden 90-95, wat liggen knallen richting 115 en als ik topsnelheid nog eens test of op circuit dan staat hij ook tegen de 140 te wijzen, maar dan hou ik er mee op.
B18 btw.