CRX Vtec EE8

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
ITR1217
Posts: 571
Joined: Sat Apr 15, 2006 1:59 am

CRX Vtec EE8

Post by ITR1217 »

Een vraagje :

Waar vooral op te letten bij aankoop van een CRX Vtec EE8 ??

Hopelijk komen jullie hier met goede ideeen :lol:

Thanks.
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Specifiek:
- Roest op de wielkasten, kokerbalken, dakje....
- Check alle naden (ivm eventueel schadeherstel)

Alle andere dingen waar je normaal ook op let!
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

roest en schade....

en roest....

8)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

en vooral roest....

Met deze leeftijd is het meer een kwestie van wat er allemaal al vervangen is dan hoe goed het oude nog is. Buiten eventuele schades natuurlijk.
Motorisch heb ik ze 4 ton oud zien worden zonder revisie dus je hoeft niet direct af te knappen op een paar kilometer.

Je zou misschien ook een speciale EF8 uit japan over kunnen laten komen. Die zijn vaak perfect behandeld. Wel rechts stuur, maargoed, des te specialer!
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

EF8 uit Japan is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duur!

Zijn allemaal racebacken zonder toelating, een mooie originele is bijna niet te vinden voor een goede prijs.

IDD niet veel roest in vergelijking met een Europese EE8.

Ook op de versnellingsbak letten, they tend to krunch.
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

Roest dakje,achterscherm,dorpels,reservewielbak overal roest dus :lol:
bas5th
Posts: 106
Joined: Tue Jan 26, 2010 8:21 pm

Post by bas5th »

Homokineten, wiellagers, alle bussen voor de ophanging.
Maar ja, die van mij was (ik denk amateuristisch) 6 cm verlaagt en dat is niet bevorderlijk voor de krachtenoverbrenging in het onderstel.
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Stukje rijden tot hij goed warm is, uitzetten en na een paar tellen/ minuutje weer starten. Start hij niet dan moet het startrelais opnieuw gesoldeerd worden.
suby555
Posts: 113
Joined: Sun Mar 26, 2006 2:23 pm

Post by suby555 »

Deze mag dicht denk ik :toost:

Kan natuurlijk ook open blijven voor toekomstige ee8 kopers...
Subaru Impreza WRX 2004,BMW M3 e30 1988 en euh...geen Type-R sorry!
ITR1217
Posts: 571
Joined: Sat Apr 15, 2006 1:59 am

Post by ITR1217 »

suby555 wrote:Deze mag dicht denk ik :toost:

Kan natuurlijk ook open blijven voor toekomstige ee8 kopers...


OF voor ons :razz:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Roept u maar open of dicht?
Locked