Stadslicht vervangen / koplamp loshalen EP3

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
CTR-Almere

Stadslicht vervangen / koplamp loshalen EP3

Post by CTR-Almere »

Ik wil graag nieuwe stadlichtjes in mijn ep3 zetten (er zitten nu naar mijn smaakt iets te gele lampjes in) maar ik heb geen ide hoe ik er het beste bij kan. Daarnaast heb ik ontdekt dat er iemand zo slim is geweest een los lapje inde de koplamp te laten liggen en die moet er dus ook uit.

Kan iemand me op weg helpen met het loshalen van de koplampen? :-)

Gr, Sander
Gangaran

Post by Gangaran »

Je moet de voorbumper demonteren om dit te doen.
CTR-Almere

Post by CTR-Almere »

Gangaran wrote:Je moet de voorbumper demonteren om dit te doen.

Daar was ik al bang voor.... op hoeveel punten zit de koplamp vast?
Gangaran

Post by Gangaran »

Uhh ik denk 2 boven, eentje of twee aan de onderkant.
berryb0nzo

Post by berryb0nzo »

of het stuur 1 kant opdraaien en dan de zwarte beschermkap loshalen aan de onderkant.
En dan zorgen voor iemand met niet al te dikke polsen kleine dan kom je er wel :wink:
Mij is het ook gelukt. :twisted:

(ik moest mijn Ep wel even opkrikken aan de kant waar je mee bezig gaat, omdat mijn Ep verlaagd is en er dus al helemaal niet bij kon)
eteuben

Post by eteuben »

Gelukkig kan je beter bij de hoofdverlichting komen. Die heb ik net moeten vervangen in de kou. Leek mij dat je best makkelijk bij de stadsverlichting kon komen vlak onder het subframe, voor je ruitensproeierreservoir, niet zo??
CTR-Almere

Post by CTR-Almere »

eteuben wrote:Gelukkig kan je beter bij de hoofdverlichting komen. Die heb ik net moeten vervangen in de kou. Leek mij dat je best makkelijk bij de stadsverlichting kon komen vlak onder het subframe, voor je ruitensproeierreservoir, niet zo??

aan de rechter kant kan dat idd maar aan de linker kant zit de accus die heb ik wel los gehad maar kan dan alleen goed bij het dimlicht en groot licht komen het stads lichtje zit echt in het spatbord.... :( ik ga wel even kijk en haal de bumper er wel even af. Is ook een mooi moment om mijn CAI ff na te kijken.
Sincx

Post by Sincx »

2 of 3 clipjes los halen van je spatbord, je wiel opzij draaien en je kan zo je stadslichtjes vervangen, 2 min job.
CTR-Almere

Post by CTR-Almere »

Sincx wrote:2 of 3 clipjes los halen van je spatbord, je wiel opzij draaien en je kan zo je stadslichtjes vervangen, 2 min job.

Het valt idd erg mee 2 min niet meer ik heb het net even gedaan.(zelfs in het donker duurt het niet meer dan 2 min :D )
Locked