Martijn en CTR

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Dimer

Post by Dimer »

goed gewerkt Martijn!!!

:D

echt mooi!!
martijn

Post by martijn »

Eindelijk weer tijd om mijn topic wat bij te werken.

Na een lange tijd zoeken naar het probleem, en met hulp van mijn "Hulplijnen" Miquel en Frans een oplossing gevonden voor mijn "TIK".
:D :D :D
Ben opzoek gegaan naar Energy suspesion mounts, een JDM Swaybar, een Katvervanger een O2sim en een Hondata gasket.
Eenmaal alles in huis toch mijn twijfel over de Katvervanger, ik wil uiteindelijk een Toda Header.

Toch maar weer de katvervanger verkocht en doorzoeken naar mijn hoofddoel. Een "verrassing" deed zich voor, ik kreeg de mogenlijkheid om zolang rond te rijden met een DC-Sport raceheader. Heb deze na 30 sec denkwerk ook meteen overgenomen :razz: :razz:

Na een hoop sleutel- en denkwerk ( heel veel dank hiervoor )
bijna alles gemonteerd op 1 insert na "de voorste".
Dat bleek een enorme onderneming te zijn, maar goed hij zit.

Net voor de Circuitdag Assen kon ik terecht bij Miquel ( die toen inmiddels gek werd van mij ) om de Header te laten plaatsen. Wel een risico i.v.m. de DB-limiet van 85. Tegen goed advies in, beetje eigenwijs.
Voortaan niet meer doen.

Vanaf dat momenten, ja..................waar moet ik beginnen.
Helemaal tegek wat een waanzinnig verschil vermogen en geluid.
Mocht een CTR rijder zich ooit afvragen of hij/zij het zou moeten doen.
JA NATUURLIJK ( beetje over enthousiast ) .
Het geluid is fenomenaal kan niet anders zeggen, ben er nog soms stil van :D ( daily drive??? )

Wel is het zo
* Energie suspension: Ja je auto wordt idd een stuk trilleriger
* Header: geluid neemt idd erg toe voor daily drive misschien wel TE
* Gasket: geen idee helaas geen Dyno van
* O2: Heel goed opletten op de juiste variant voor de CTR ( diameter )

Heb hierdoor twee foutmeldingen gehad.
Uiteindelijk het probleem gevonden, bleek een foute O2 te zijn.

Nu alles foutloos is, is het echt genieten.

Martijn ctr
slydawg

Post by slydawg »

Toppie!
ToyZ

Post by ToyZ »

Geweldig verhaal Martijn !!

Ik zit er ook over te peikeren of ik een DC raceheader neem. Het enige dat mij tegenstaat is dat voor de keuring ik er weer een cat onder moet zetten. Die twijfel neemt alleen maar toe met jouw verhaal over de toename van het dB gehalte.
Misschien toch maar overgaan naar een spruit tot aan de cat.

Groeten,

Tommy
vtecmoon

Post by vtecmoon »

netjes Martijn, je bent me weer een stapje voor :wink:
Gangaran

Post by Gangaran »

ToyZ wrote:Geweldig verhaal Martijn !!

Ik zit er ook over te peikeren of ik een DC raceheader neem. Het enige dat mij tegenstaat is dat voor de keuring ik er weer een cat onder moet zetten. Die twijfel neemt alleen maar toe met jouw verhaal over de toename van het dB gehalte.

Groeten,

Tommy

Keuring is 1x in het jaar. je hebt dus 364 dagen om ervan te geinieten en die ene keer dat je weer stock moet rijden is wel de moeite waard.
ToyZ

Post by ToyZ »

Gangaran wrote:
ToyZ wrote:Geweldig verhaal Martijn !!

Groeten,

Tommy

Keuring is 1x in het jaar. je hebt dus 364 dagen om ervan te geinieten en die ene keer dat je weer stock moet rijden is wel de moeite waard.

Mijn vraag is dan of ik dit gemakkelijk, zonder tussenkomst van een brug, zelf kan uitvoeren of dat ik dit bij een garage moet laten uitvoeren ?
Heeft de DC raceheader overigens niet een flex gedeelte, waarbij het verstandig is de motorsteunen te laten voorzien van inserts of een ETD ?

Groeten
martijn

Post by martijn »

thanx 4 the reply.

@ toys Idd is het verstandig om je motorsteunen te vullen met inserts.
anders bestaat er de kans op scheuren. Verder ken ik IEMAND die dat kan
zonder brug. De inserts moeten wel op de brug.
Net wat Gangaran zegt :364 dagen feest en 1 dag even back to basic.
Het geluid is ........geen woorden voor gewoon waanzinnig

@ vtecmoon jij bent mij ook een stapje voor met je carbonkap en je infometer, zo kunnen we wel info uitwisselen.

Het verschil in vermogen is echt enorm ( nee komt niet door het geluid :D )
je merkt het door de wielspin. bij hetzelfde rijden als anders treed er eerder wielspin op dan normaal, bij doorhalen van zijn 1 naar 2 heb ik nu meer wielspin dan normaal. In bochten ook meer voorzichtig met het pendaal

Martijn
Gangaran

Post by Gangaran »

In Arnhem heb je 2 doe et zelf garage en kan je een brug huren voor maar 8 euro per uur. Nou als je erg langzaam bent duurt het 2 uurtjes. Dus 16 euro en een beetje zweet.
Zeker de moeite waard.
martijn

Update

Post by martijn »

Na ruim 2 jaar weer eens een update van de CTR.

Heb inmiddels enige veranderingen aangebracht aan de CTR
Als eindstation ben ik na alle aanpassingen naar inter-tuning geweest. Dit voor Hondata,na lang praten en overleggen met Frans alias Katana. (samen met MEM miquel alias Slydaway geweest.)

Mocht je dit topic niet gelezen hebben even kort samenvatten.

Ik ben begonnen met veranderen na de aankoop v/d CTR.
Eerste mod, was een CAI van AEM bij MTEC6, na lang zoeken en vragen 1 van de beste intakes getest.
Daarna kwam de Catback van TODA bij MTEC6, dit gaf in het begin wat problemen met de pasvorm maar door Martin O, Mem, Frans en ik zei de gek vakkundig passend gemaakt.
Toch bleef dit lastig in verband met de bodem clearence .
Als topper kon ik een DC Sports race header overnemen, en was dus van het probleem van het catback af dit i.c.m energie suspesion enginemounts
Wat Gangaran aangaf over het keuren neem ik op de koop toe 1 dag sleutelen 364 dagen lol hebben.

Tot zover was ik gekomen. P.s. ik heb na iedere mod. bij Rica een test gedaan 4 en 5 de versnelling en op dezelfde bank. Hieroverwil ik echter geen discussies zie andere topics.
Mocht je dit willen zien stuur ff een PB

Na deze tijd een aantal evenementen op het circuit gedaan en een aantal hulplijnen ingezet.
Ik kwam tot de ontdekking dat je wel harder kan en meer vermogen wil hebben maar na 3 rondjes Zandvoort net voor de Tarzan bocht geen Remdruk meer hebben is echt eng.

Mijn keuze is toen gegaan naar stalen remleidingen van Earls en ferrodo's DS 2500 en standaard schijven.

Wederom gaan rijden en echt tevreden, maaaaaaaaaaaaaaaaaar je wordt toch hebberig en critischer.

Bij de laatste circuitdag samen gereden met een zeeeer ervaren coureur ( GT4 classe-- corvette C6-- BRL ) en samen gehad over veranderingen.
Hij kwam uit dat mocht ik nog iets willen veranderen zou dat de suspension moeten zijn. Had tijdens deze dag een nieuwe Strut brace van J's racing gekocht Van MTEC6
Had dus rondes gereden zonder en met strut verschil was goed merkbaar.

Natuurlijk kon ik me niet inhouden en ben gaan sparen, na overwegen gekozen Voor de D2 Race/circuit Suspension.
Super hard goed instelbaar HEEEEEEEEL lastig af te stellen Als je hier meer van wil weten stuur ff een PB is een lang verhaal.
Natuurlijk 1 plek om dat te laten doen Honda Maarschalk Hillegom Thanx Patrick

Een enorm veel verschil in wegligging en een super aanwinst, nu nog op het circuit afstellen.

Helaas geen circuitdagen, maar niet stil gezeten. Ik heb een RBC spruitstuk samen met MEM geplaatst. Verschil weet ik niet maar geluid en naar mijn idee iets meer koppel maar dat blijft gissen
( geen Run bij Rica gedaan ) heel stom.

Deze winter in de box gestaan en het onderstel eens flink aangepakt en aangepast, sway bars vervangen en rubber vernieuwd en de stabilisator links eerst vakkundig gesloopt ALA Martin O ( sorry Martin ) en dus ook moeten vervangen.

Als klap op de vuurpijl een ritje naar de dealer voor een full Service beurt bougies- kleppen- nieuw Aem-filter- vloeistoffen en APK.

Daarna als de brandweer naar Belgie naar INTER-TUNING voor HONDATA KPRO.

Even voor je dit stuk leest over Inter-tuning, het gaat niet om ervaringen van anderen maar om MIJN bezoek.

Ik vond het een super dag de afspraken naar de dag zelf waren rommelig, maar eenmaal aangekomen daar een groot leermoment.
We zijn zeer goed ontvangen en hebben alles meemogen maken van demontage tot solderen en montage van KPRO.
Ook bij het testen mochten we zijn, sterker nog we werden vaak gevraagd te kijken. Uitleg erg duidelijk ookal komt mijn eigen kennis tekort. Kortom erg informatief.

Uitslag was verbazingwekkend en zal zeker leiden tot een hoop discussies, waar ik overigens absoluut geen zit in heb DYNOBAND vergelijkingen enz..
Ik heb een voor en after run gedaan en was zeer tevreden 220,1 PK voor en 240,9 pk ( 204,9 wiel pk's) na een koppel van 230 nm NA.

Ik kan je vertellen de terug reis naar huis leek een beetje op Space Mountain in Florida. Verschil is gigantisch en trekt als een bezetenen.

Bedankt voor het lezen.

GR. Martijn Wiese Hondata powered CTR
eteuben

Post by eteuben »

En het is nog steeds je daily?
martijn

Post by martijn »

Nee het niet meer mijn Daily drive, ik heb in september 2009 een Honda Civic ED6 uit 1990 gekocht .

De CTR is niet meer relaxed om daily mee te rijden.
Zeg maar minder comfortabel nu. wel heel erg gaaf en strak op de weg

Martijn
D_ToXx

Post by D_ToXx »

:thumbs:
LaurenZ

Post by LaurenZ »

wow...

Volgens mij zie ik in de zomer de CTR vaak staan als ik bij cafe de rusthoek ben...

Vroeg me altijd al af wat er nou precies op zat gezien de 3 mooie meters op het dashboard :)
'98 JDM Integra Type-R
frederik

Post by frederik »

uitkomst op de bank zal zeker wel kloppen hoor, ik zit zelf op 232pk's zonder rbc :wink:
slydawg

Post by slydawg »

240pk? uit een 2liter?? Geloof er niets van, laat maar een dyno uitdraai zien.
martijn

Dyno

Post by martijn »

@slydawg moet ik eerst weten hoe je zo'n fototje moet plakken in een berichtje.
Ben een beetje een kneus op dat gebied :o ops: .

@Martin O die schaatsers hebben ook nergens verstand van he :D :D :D :D

@L4urenZ bel gerust eens aan voor een kop koffie rij door naar sportschool Nauwelaerts bloemendaalseweg 152 staat ook fris of koffie klaar.

Gr ADHD HONDATA MARTIJN
Dimer

Post by Dimer »

Martijn!! :D

Klinkt allemaal fantastisch!
Knite Force

Post by Knite Force »

Nice!!!! Foto's? :)
Martin.O

Post by Martin.O »

dit wordt een mooi racejaar

jou wiel pk's zijn mij motor pk's