Eindelijk weer tijd om mijn topic wat bij te werken.
Na een lange tijd zoeken naar het probleem, en met hulp van mijn "Hulplijnen" Miquel en Frans een oplossing gevonden voor mijn "TIK".
Ben opzoek gegaan naar Energy suspesion mounts, een JDM Swaybar, een Katvervanger een O2sim en een Hondata gasket.
Eenmaal alles in huis toch mijn twijfel over de Katvervanger, ik wil uiteindelijk een Toda Header.
Toch maar weer de katvervanger verkocht en doorzoeken naar mijn hoofddoel. Een "verrassing" deed zich voor, ik kreeg de mogenlijkheid om zolang rond te rijden met een DC-Sport raceheader. Heb deze na 30 sec denkwerk ook meteen overgenomen :razz: :razz:
Na een hoop sleutel- en denkwerk ( heel veel dank hiervoor )
bijna alles gemonteerd op 1 insert na "de voorste".
Dat bleek een enorme onderneming te zijn, maar goed hij zit.
Net voor de Circuitdag Assen kon ik terecht bij Miquel ( die toen inmiddels gek werd van mij ) om de Header te laten plaatsen. Wel een risico i.v.m. de DB-limiet van 85. Tegen goed advies in, beetje eigenwijs.
Voortaan niet meer doen.
Vanaf dat momenten, ja..................waar moet ik beginnen.
Helemaal tegek wat een waanzinnig verschil vermogen en geluid.
Mocht een CTR rijder zich ooit afvragen of hij/zij het zou moeten doen.
JA NATUURLIJK ( beetje over enthousiast ) .
Het geluid is fenomenaal kan niet anders zeggen, ben er nog soms stil van

( daily drive??? )
Wel is het zo
* Energie suspension: Ja je auto wordt idd een stuk trilleriger
* Header: geluid neemt idd erg toe voor daily drive misschien wel TE
* Gasket: geen idee helaas geen Dyno van
* O2: Heel goed opletten op de juiste variant voor de CTR ( diameter )
Heb hierdoor twee foutmeldingen gehad.
Uiteindelijk het probleem gevonden, bleek een foute O2 te zijn.
Nu alles foutloos is, is het echt genieten.
Martijn ctr