olie in motorblok.
olie in motorblok.
Iemand een idee, waarschijnlijk wel kan niet moeilijk zijn, hoeveel olie er in mijn motorblok moet.
Het gaat om het B18 blokje van mijn ITR.
Het aantal liters toe te voegen zal ook wel verschillend zijn met of zonder oliefilter, of ben ik verkeerd?
tnx...
Het gaat om het B18 blokje van mijn ITR.
Het aantal liters toe te voegen zal ook wel verschillend zijn met of zonder oliefilter, of ben ik verkeerd?
tnx...
verversen?
kan a 5 liter halen zal zat zijn.
de verder info krijg je via je peilstok.
ik weet niet hoe bij een ITR zit, maar mijn oliefilter
zit boven het olie niveau. loopt wel wat olie uit met een
nieuw filter maar dat zijn wat druppels.
wel ff het oliefilterrubber insmeren met olie;
dat is beter voor de het filter, anders kan het rubber dubbel gaan zitten.
kan a 5 liter halen zal zat zijn.
de verder info krijg je via je peilstok.
ik weet niet hoe bij een ITR zit, maar mijn oliefilter
zit boven het olie niveau. loopt wel wat olie uit met een
nieuw filter maar dat zijn wat druppels.
wel ff het oliefilterrubber insmeren met olie;
dat is beter voor de het filter, anders kan het rubber dubbel gaan zitten.
-
-
Even van de Kroon-oil site geplukt
MOTOR, B18C6
Smeermiddel inhoud Eerste vulling 4,8 liter (Service vulling 4 liter)
Inhoud filter 0,3 liter
Aanbevolen product Emperol 5W40
Gebruik: Normaal, ververs elke 100000 km / 12 maanden
Gebruik: Zware omstandigheden, ververs elke 5000 km / 6 maanden
Goede alternatieven Emperol 10W40
Bi-Turbo 15W40
- Gaskleppie
- Gaskleppie
Dat ging vooral mis bij hogere temperaturen. We hadden het op de zaak voor onze eigen vw transporters en crafters. Ook gebruikte we het voor stationaire pomp motoren. Alle motoren die we erop lieten draaien die knap heet werden gingen steeds meer olie verbruiken.
Mijn transporter had er ook last van. Tot een gegeven moment om de 4000km een liter en dat is erg veel voor zo'n laagtoerige diesel. Ik ben toen wat dingen gaan controleren en kwam erachter dat die bussen op de snelweg constant met een olie temp van 130 graden rond reden. Voor een goede olie geen probleem, maar voor deze kroon olie die we hadden wel. Die viel compleet uit elkaar en stopte zo'n beetje met smeren. Hoog olie verbruik en zwaar versleten onderdelen waren het resultaat.
Zelf ben ik toen overgestapt naar de olie die de dealer erin gooide (mobil 1 5w30). Zelfs met die dunne olie ging het weer zienderogen vooruit met het verbruik en op het laatst vlak voor deze bus eruit ging verbruikte hij nog maar 1 liter per 15.000km!
Mn collega's zijn wel die kroon troep blijven gebruiken en hebben tot de laatste dag de ellende mogen voelen. Er is er toen 1 zelfs compleet vastgelopen. Dat werd een complete motor vervanging, was niks van over. De dealer is er nooit achter gekomen waarom hij nou in elkaar gelopen was en heeft hem maar onder garantie vervangen....
Hoe goed ze ook gaan zijn of worden, voor mij nooit meer die kroon troep!
Mijn transporter had er ook last van. Tot een gegeven moment om de 4000km een liter en dat is erg veel voor zo'n laagtoerige diesel. Ik ben toen wat dingen gaan controleren en kwam erachter dat die bussen op de snelweg constant met een olie temp van 130 graden rond reden. Voor een goede olie geen probleem, maar voor deze kroon olie die we hadden wel. Die viel compleet uit elkaar en stopte zo'n beetje met smeren. Hoog olie verbruik en zwaar versleten onderdelen waren het resultaat.
Zelf ben ik toen overgestapt naar de olie die de dealer erin gooide (mobil 1 5w30). Zelfs met die dunne olie ging het weer zienderogen vooruit met het verbruik en op het laatst vlak voor deze bus eruit ging verbruikte hij nog maar 1 liter per 15.000km!
Mn collega's zijn wel die kroon troep blijven gebruiken en hebben tot de laatste dag de ellende mogen voelen. Er is er toen 1 zelfs compleet vastgelopen. Dat werd een complete motor vervanging, was niks van over. De dealer is er nooit achter gekomen waarom hij nou in elkaar gelopen was en heeft hem maar onder garantie vervangen....
Gaskleppie wrote:Dat ging vooral mis bij hogere temperaturen. We hadden het op de zaak voor onze eigen vw transporters en crafters. Ook gebruikte we het voor stationaire pomp motoren. Alle motoren die we erop lieten draaien die knap heet werden gingen steeds meer olie verbruiken.
Waarom gebruikten je collega's geen andere olie?!
- Gaskleppie
Omdat de zaak kroon dealer was en dus wilde dat iedereen gewoon die olie gebruikte. Ik was zo eigenwijs om mn eigen weg te bewandelen. Ik kreeg eerst zelfs commentaar dat ik geen eigen olie gebruikte. Mijn mini onderzoek was natuurlijk niet geloofwaardig genoeg voor hun (plus dat ze nooit genoeg motor technisch onderlegd waren om het te snappen).
Op mn vragen kon de dealer me geen normaal antwoord geven en heb toen zelfs de importeur PON gebeld om te vragen of het klopte dat die motoren zo heet werden. Niemand kon me daar een normaal antwoord geven. Niemand wist de normale temperaturen. Ik kreeg toen antwoorden ala: Je metertje op het dashboard geeft toch niet te heet aan? Dan gaat het toch goed???
Uiteindelijk maar de hoop opgegeven en zelf olie gehaald bij de dealer om bij te vullen.... De rest is geschiedenis. We hebben nu andere bussen die in de lease zitten. We mogen dus nu gewoon olie halen bij de dealer zonder ellende. Probleem over!
Op mn vragen kon de dealer me geen normaal antwoord geven en heb toen zelfs de importeur PON gebeld om te vragen of het klopte dat die motoren zo heet werden. Niemand kon me daar een normaal antwoord geven. Niemand wist de normale temperaturen. Ik kreeg toen antwoorden ala: Je metertje op het dashboard geeft toch niet te heet aan? Dan gaat het toch goed???
Uiteindelijk maar de hoop opgegeven en zelf olie gehaald bij de dealer om bij te vullen.... De rest is geschiedenis. We hebben nu andere bussen die in de lease zitten. We mogen dus nu gewoon olie halen bij de dealer zonder ellende. Probleem over!
Gaskleppie wrote:Ik kreeg toen antwoorden ala: Je metertje op het dashboard geeft toch niet te heet aan? Dan gaat het toch goed???
Ongelofelijk hoe laks sommige mensen zijn. Je zou toch mogen verwachten dat ze hun eigen product zouden kennen.
Ik ben ook gestopt om mensen over te halen, als ze het beter weten laat ik ze veelal.
Juiste Olie
Enkele vrienden van de Type-R club zoeken naar geschikte
en beste producten voor hun auto.
Waarom in Engeland olie kopen als je hier een prijs kunt bedingen
( grote aantallen) voor het beste product Silkolene PRO S 5W/40
Re: Juiste Olie
hvmparts wrote:Enkele vrienden van de Type-R club zoeken naar geschikte
Wij bestellen onze spullen vaak hier.
Stel je jezelf even voor? We weten graag wie er aan de andere kant zit.
Re: Juiste Olie
mr. X wrote:hvmparts wrote:Enkele vrienden van de Type-R club zoeken naar geschikte
Wij bestellen onze spullen vaak hier.
Stel je jezelf even voor? We weten graag wie er aan de andere kant zit.
Hun zijn clubpartner en staan in het partner gedeelte.
Haal bij hun nagenoeg altijd mijn olie.