Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
- Knite Force
No Hands wrote:en vandaag, na weken van ongeduldig gezeur ( :blush: )van Marcelll's kant, weer een dag kei en keihard aan het werk geweest aan het EE9 apparaat.
De dag begon met wakker worden op een bijzonder comfortabele stretcher in het gezellige Brabant waarna ik werd getrakteerd op een gekookt ei en thee. Na 3 afleveringen Soprano's op dvd te hebben gezien kreeg ik Marcelll met lichte dwang zover dat we richting werkplaats konden.
Als eerste de shortshifter omgedraaid omdat die volgens mensen met verstand ervan moest worden omgedraaid, daarna aan het echt werk begonnen:
fender braces:
met wat vijl en buigwerk was het direct een perfect fit
daarna de tank teruggeplaatst wat nogal wat hoofdbrekens gaf omdat er verschillende dingen niet meewerkten, het leverde mij tussendoor wel een halve tank anderhalf jaar oude peut op
Marcelll hard aan het werk:
en tot slot de traction bar erop waarvoor speciale vreselijk lange bouten gemaakt waren:
beetje vreemd dat er 4 gaten inzitten en er maar 1 gat overeenkomt met het chassis.
tot zover deze aflevering van het B18B apparaat, tot de volgende keer![]()
De Golf doet het ook nog steeds, en eigenlijk doet hij het perfect zelfs!

- Knite Force
Vandaag eindelijk weer eens een dag lekker gesleuteld.
Om 0900 uur vanmorgen afgesproken bij de Mac (leuke dame die ons hielp; voor de verandering eens geen baby-hippo!) om te beginnen met koffie, thee en slap geouwehoer --> zo beginnen we dus altijd!
Rond 10 uur naar de loods, direct de mini-straalmotor aangezet zodat de temperatuur wat draaglijker werd; dit was na een minuut of 10 het geval.
Robin is weer met volle overgave op de bedrading gedoken, zie hieronder zijn quote:
Mike heeft zich met het swappen van het dash in de EE8 bezig gehouden, en het OEM Honda alarm verwijderd, ook dat ding LIJKT alweer een beetje op een CRX ;-)
Samen met Niles heb ik me vandaag bezig gehouden met het uitdokteren van het plaatsen van de Goodridge remleidingen. Veel pas- en meetwerk maar als we het er op deze manier inkrijgen hebben we echt een mooi stukje werk afgeleverd met een heel, HEEL coole oplossing voor de Tilton remdrukverdeler!
Foto's (made by Silent Mike) volgen!
Om 0900 uur vanmorgen afgesproken bij de Mac (leuke dame die ons hielp; voor de verandering eens geen baby-hippo!) om te beginnen met koffie, thee en slap geouwehoer --> zo beginnen we dus altijd!
Rond 10 uur naar de loods, direct de mini-straalmotor aangezet zodat de temperatuur wat draaglijker werd; dit was na een minuut of 10 het geval.
Robin is weer met volle overgave op de bedrading gedoken, zie hieronder zijn quote:
RoadXY wrote:Vandaag weer lekker bezig geweest (de mannen zitten nog in de Griek, JA, die ja Marcel).
Het plan bedacht voor de Goodridge remleidingen en een gedeelte reeds uitgevoerd.
Interieurkabelboom is ook af, nu de stekker er nog op maken.
Plannetje bedacht voor de accu en bijbehorende bekabeling, evenals voor de plaatsing van motorruimte-zekeringkast.
Mike heeft zich met het swappen van het dash in de EE8 bezig gehouden, en het OEM Honda alarm verwijderd, ook dat ding LIJKT alweer een beetje op een CRX ;-)
Samen met Niles heb ik me vandaag bezig gehouden met het uitdokteren van het plaatsen van de Goodridge remleidingen. Veel pas- en meetwerk maar als we het er op deze manier inkrijgen hebben we echt een mooi stukje werk afgeleverd met een heel, HEEL coole oplossing voor de Tilton remdrukverdeler!
Foto's (made by Silent Mike) volgen!
- Knite Force