Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Marcell, nooit stoppen met dit waanzinnige project. Deze auto is uniek en gewoon af. Dan duurt het ff wat langer maar als de EE af is heb je de mooiste EE van NL en misschien zelfs wel worldwide. Echt een prachtbak!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

EK20A wrote:Deze auto is uniek en gewoon af.


Heb je het nu over die Golf?!?!
:lol:

Sjonnie bak eigenlijk maar prima als dagelijkse sl*t.
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Post by CTR-Asch »

Respect and keep it up :!: (for the EE9 :roll: dan...)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Tsja als daily drive is een Golf toch ok...
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Post by CTR-Asch »

Jo& wrote:Tsja als daily drive is een Golf toch ok...


Tsja, als er verder geen allergische reacties ontstaan is een golf OKE :lol:

:wink:
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Nice a TDI 4motion, good car man!
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Netjes man die DD, jammer van de tegenslagen!
Nana korobi ya oki
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Heej Marcell,

Jammer dat het zo tegen zit allemaal, de golf is wel oke al vind ik de 4 serie persoonlijk echt heel erg lelijk, By the way ik heb een ITR gekocht, een Acura schaal 1:25 zie mijn topic ;)

Good Luck!!

Greetzz,
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

No Hands wrote:en vandaag, na weken van ongeduldig gezeur ( :blush: )van Marcelll's kant, weer een dag kei en keihard aan het werk geweest aan het EE9 apparaat.

De dag begon met wakker worden op een bijzonder comfortabele stretcher in het gezellige Brabant waarna ik werd getrakteerd op een gekookt ei en thee. Na 3 afleveringen Soprano's op dvd te hebben gezien kreeg ik Marcelll met lichte dwang zover dat we richting werkplaats konden.

Als eerste de shortshifter omgedraaid omdat die volgens mensen met verstand ervan moest worden omgedraaid, daarna aan het echt werk begonnen:

fender braces:

Image

Image

met wat vijl en buigwerk was het direct een perfect fit :)

daarna de tank teruggeplaatst wat nogal wat hoofdbrekens gaf omdat er verschillende dingen niet meewerkten, het leverde mij tussendoor wel een halve tank anderhalf jaar oude peut op :)

Marcelll hard aan het werk:

Image


en tot slot de traction bar erop waarvoor speciale vreselijk lange bouten gemaakt waren:

Image

beetje vreemd dat er 4 gaten inzitten en er maar 1 gat overeenkomt met het chassis.

Image

Image

tot zover deze aflevering van het B18B apparaat, tot de volgende keer :)


De Golf doet het ook nog steeds, en eigenlijk doet hij het perfect zelfs! :)
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Good stuff man, I like to see things that are done right!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Vandaag eindelijk weer eens een dag lekker gesleuteld.

Om 0900 uur vanmorgen afgesproken bij de Mac (leuke dame die ons hielp; voor de verandering eens geen baby-hippo!) om te beginnen met koffie, thee en slap geouwehoer --> zo beginnen we dus altijd!

Rond 10 uur naar de loods, direct de mini-straalmotor aangezet zodat de temperatuur wat draaglijker werd; dit was na een minuut of 10 het geval.

Robin is weer met volle overgave op de bedrading gedoken, zie hieronder zijn quote:

RoadXY wrote:Vandaag weer lekker bezig geweest (de mannen zitten nog in de Griek, JA, die ja Marcel).
Het plan bedacht voor de Goodridge remleidingen en een gedeelte reeds uitgevoerd.
Interieurkabelboom is ook af, nu de stekker er nog op maken.
Plannetje bedacht voor de accu en bijbehorende bekabeling, evenals voor de plaatsing van motorruimte-zekeringkast.


Mike heeft zich met het swappen van het dash in de EE8 bezig gehouden, en het OEM Honda alarm verwijderd, ook dat ding LIJKT alweer een beetje op een CRX ;-)

Samen met Niles heb ik me vandaag bezig gehouden met het uitdokteren van het plaatsen van de Goodridge remleidingen. Veel pas- en meetwerk maar als we het er op deze manier inkrijgen hebben we echt een mooi stukje werk afgeleverd met een heel, HEEL coole oplossing voor de Tilton remdrukverdeler!

Foto's (made by Silent Mike) volgen!
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

nice :) ben benieuwd pakketsletje
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Kusje!
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

damn, echt jammer dat mijn hoofd weer eens moeilijk deed... maar voor 9 uur daaro in de mac... dat was me echt nooit gelukt...
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Geen zweet, er is nog meer te doen! ;)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Haha Baby Hippo... Hahahahaha
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Ben benieuwt 8)
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

:thumbs: Keep it up!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

mike ed9 wrote:nou.. even een paar sfeer fototjes dan maar he :P

eh, hellow :lol:

Image

de tjoeners!

Image

en de pakketslet himself!

Image

bang voor honden.. dan plak je toch een ander huisdier op je auto... :finger:

Image

ik sla op tilton

Image

zucht...

Image

eat my dust!

Image

:bop:
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Zowww doe maar, goed bezig. Mooi remmen.
Locked