Had zaterdag ook een klager bij mij in de auto zitten, die zich er over verbaasde dat ik 2x moest steken om uit een parkeerplek te komen. Ze vond dat ik maar een k*tauto had... Die draaicircel is en blijft lastig. Daarbij moet ik ook toegeven dat het slechtere zicht naar voren het lastig maakt. Soms denk je er al tegen aan te zitten, als je uitstapt is er nog genoeg ruimte! ops:
Zat net ff in Carbase te kijken, ik zie dat de draaicircel zelfs 12,2 meter is :shock: ... terwijl een G*lf GTI op net geen 11 meter zit.
Die sneeuw is wel ergens goed voor. Heb daardoor nl. een nieuw voordeel van de CTR ondekt:
Door de grote draaicircel heb je een goed excuus om de handrem te gebruiken. Nu kan ik in 1 keer op mijn oprit komen.
- Ik ben klein zit dus laag in een lage auto dus het lijkt alsof iedereen groot licht heeft opstaan...
- Dooie hoek is groot.
- Spoiler zit precies in mijn zicht.
- Mensen je boos aankijken (ik ben 19 in een snelle auto dus ben meteen kut jeugt...)
- Mijn pa in mijn auto wil rijden maar hem nooit warm rijd 60 in de 3 dus 4500 rpm... Maar hij rijd er ook niet meer in na de laatste ruzie....
En er waren nog een paar dingen waar ik nu niet op kan komen.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Jo& wrote:Nog een nadeel... Als je er een paar weken niet in kan rijden dan ga je het missen!
Weken??
Na een paar dagen al :lol:
Nja de eerste paar dagen kan ik het nog relativeren dat het voor een goed doel is dat ik er niet in rij... Daarna ga ik het pas echt missen... Nu dus...!
"Jo&":2htinnzz wrote:Nog een nadeel... Als je er een paar weken niet in kan rijden dan ga je het missen!
Weken??
Na een paar dagen al :lol:
Nja de eerste paar dagen kan ik het nog relativeren dat het voor een goed doel is dat ik er niet in rij... Daarna ga ik het pas echt missen... Nu dus...![/quote:2htinnzz]
Ja oke daar heb je wel zeker een punt, ik heb vandaag noodgedwongen de ITR uit de garage moeten halen of ik moest 2,5 uur fietsen. Het blijf leuk om te rijden in een ITR behalve met dit weer.......
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
jupke wrote:nadeel wat mijn vrouw vind (want die rijd er elke dag in) teveel vermogen als het glad is op de weg.
Leg er dan winterbanden onder !!!
Laatst heb ik met een EP1 gereden, zonder winterbanden. What the hell was dat :-? ik vond gewoon nooit grip en het was een hell om hier mee te vertrekken, stoppen of bochten te nemen :-?
Met de ITR heb ik daar helemaal geen probs mee.
jupke wrote:nadeel wat mijn vrouw vind (want die rijd er elke dag in) teveel vermogen als het glad is op de weg.
Leg er dan winterbanden onder !!! Laatst heb ik met een EP1 gereden, zonder winterbanden. What the hell was dat :-? ik vond gewoon nooit grip en het was een hell om hier mee te vertrekken, stoppen of bochten te nemen :-? Met de ITR heb ik daar helemaal geen probs mee.
ik ga nu voor die 3 weken geen winterbanden meer aanschaffen :wink: volgend jaar wel.
en geen 1 R heeft grip op sneeuw met zomerbanden
jupke wrote:ik ga nu voor die 3 weken geen winterbanden meer aanschaffen :wink: volgend jaar wel. en geen 1 R heeft grip op sneeuw met zomerbanden
Als je ze volgend jaar toch wilt, kun je ze toch net zo goed nu al aanschaffen?
En mijn R heeft met winterbanden gewoon grip hoor zoals elke andere auto. Niet alsof er geen sneeuw ligt maar veel beter dan zonder winterbanden. En in de regen zijn de winterbanden ook een stuk beter dan mn RE050 XLs.
Zo apart is een R nou ook weer niet, het is een auto!
Maar er is sowieso een maar: Beter goede zomerbanden dan slechte winterbanden. Er zijn legio goedkope slechte winterbanden te koop of winterbanden met te weinig profiel. Je bent dan beter af met een goede zomerband met (redelijk) goed profiel.
(Ik heb het niet over slicks of semi's)
Jo& wrote:En mijn R heeft met winterbanden gewoon grip hoor zoals elke andere auto. )
met winterbanden zal hij wel grip hebben,had ik met de vorige auto ook.maar met zomerbanden kom ik de oprit niet op hier als er sneeuw ligt ops:
banden doe ik eind volgend jaar,anders liggen ze maar weer een heel jaar te liggen in de schuur,en die lig al zo vol
- Ik ben klein zit dus laag in een lage auto dus het lijkt alsof iedereen groot licht heeft opstaan... - Dooie hoek is groot. - Spoiler zit precies in mijn zicht. - Mensen je boos aankijken (ik ben 19 in een snelle auto dus ben meteen vagina jeugt...) - Mijn pa in mijn auto wil rijden maar hem nooit warm rijd 60 in de 3 dus 4500 rpm... Maar hij rijd er ook niet meer in na de laatste ruzie....
En er waren nog een paar dingen waar ik nu niet op kan komen.
Hehe, heb ook wel es last van het 'groot' licht effect :razz: Daarom vind ik de spoiler achterop juist ideaal. Doet meestal net de koplampen dimmen van je achterligger. Mensen kijken me echter nauwelijks na, zal wel komen door de kleur. Als ik nou een witte,rooie of gele had :roll: :razz:
- Ik ben klein zit dus laag in een lage auto dus het lijkt alsof iedereen groot licht heeft opstaan... - Dooie hoek is groot. - Spoiler zit precies in mijn zicht. - Mensen je boos aankijken (ik ben 19 in een snelle auto dus ben meteen vagina jeugt...) - Mijn pa in mijn auto wil rijden maar hem nooit warm rijd 60 in de 3 dus 4500 rpm... Maar hij rijd er ook niet meer in na de laatste ruzie....
En er waren nog een paar dingen waar ik nu niet op kan komen.
Hehe, heb ook wel es last van het 'groot' licht effect :razz: Daarom vind ik de spoiler achterop juist ideaal. Doet meestal net de koplampen dimmen van je achterligger. Mensen kijken me echter nauwelijks na, zal wel komen door de kleur. Als ik nou een witte,rooie of gele had :roll: :razz:
Ja voor de achterkant is het inderdaad ideaal die spoiler, maar de voorkant :roll:
Ja inderdaad dat "geluk" heb jij dan weer...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!