Splinternieuwe DC2 te koop

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
Robert Itr
Posts: 70
Joined: Tue Jun 02, 2009 9:27 pm

Splinternieuwe DC2 te koop

Post by Robert Itr »

User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Jep it exists!
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

maar heeft alwel schade aan de voorbumper das weer jammer
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Spons wrote:maar heeft alwel schade aan de voorbumper das weer jammer


In 13 jaar tijd valt het best mee.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Nooit ermee rijden, aangeven dat de wagen maniakaal onderhouden is, nooit buiten gestaan en binnen onder een doek maar niet te moeite nemen om een krasje te laten maken... rare jongens die Amerikanen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

HONDA wrote:Nooit ermee rijden, aangeven dat de wagen maniakaal onderhouden is, nooit buiten gestaan en binnen onder een doek maar niet te moeite nemen om een krasje te laten maken... rare jongens die Amerikanen.


x2
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

netjes!

Maar in hoeverre is zo'n Acura gelijk aan de ITR die wij kennen?
Kurosawa
Posts: 70
Joined: Wed Sep 02, 2009 7:56 pm

Post by Kurosawa »

HONDA wrote:Nooit ermee rijden, aangeven dat de wagen maniakaal onderhouden is, nooit buiten gestaan en binnen onder een doek maar niet te moeite nemen om een krasje te laten maken... rare jongens die Amerikanen.


Zo behoudt hij wel zijn authenticiteit.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Een authentieke kras... okee. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Hmm ik vind het een beetje vaag verhaal hoor.
En waarom zou die gast hem weg doen...
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

@Dimer: die Acura is in principe hetzelfde als onze Honda's. Het belangrijkste wat in de gaten moet worden gehouden is dat de amerikanen niet de volle 100% hebben gekregen.

- motorblok minder compressie, dus minder power
- ander interieur, meer gericht op luxe dan op performance
- 97 model is een mengelmoes van 96spec en 98spec, met nadruk op 96spec
- badging is dus Acura ipv Honda

dat zijn de belangrijkste verschillen.

Maar hoe dan ook, deze auto koop je niet voor het rijden, maar voor het hebben. Dit is een auto die in een museum thuishoort. Ondanks dat een R eigenlijk nooit als showbak gebruikt hoort te worden, dit is te nice om te verpesten imho. Denk je eens in hoe koel dit over 20 a 30 jaar is :D
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

baRt wrote: Denk je eens in hoe koel dit over 20 a 30 jaar is :D


so true!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

If I had the money it would be mine...
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Geen Acura voor mij :razz:
Robert Itr
Posts: 70
Joined: Tue Jun 02, 2009 9:27 pm

Post by Robert Itr »

baRt wrote:@Dimer: die Acura is in principe hetzelfde als onze Honda's. Het belangrijkste wat in de gaten moet worden gehouden is dat de amerikanen niet de volle 100% hebben gekregen.

- motorblok minder compressie, dus minder power
- ander interieur, meer gericht op luxe dan op performance
- 97 model is een mengelmoes van 96spec en 98spec, met nadruk op 96spec
- badging is dus Acura ipv Honda

dat zijn de belangrijkste verschillen.

Maar hoe dan ook, deze auto koop je niet voor het rijden, maar voor het hebben. Dit is een auto die in een museum thuishoort. Ondanks dat een R eigenlijk nooit als showbak gebruikt hoort te worden, dit is te nice om te verpesten imho. Denk je eens in hoe koel dit over 20 a 30 jaar is :D


Hoeveel vermogen zal deze hebben dan door die mindere compressie? Wat zal het kosten om hem hier te krijgen...
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

minder? niet veel hoor... 10pk of zo? ik weet het niet meer. hierheen halen zal wat, 2k euries + de hele invoer nog?
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Ik had altijd begrepen dat de amerikaanse blokken(b18c5) 195pk hadden.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

ik dacht ergens mid/hoog 180ers... 185 a 190 ergens... maar het zou kunnen.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Honda_engines

97;98;00-01 B18C5 Integra Type R (America)

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Integra
The JDM B18C Spec-R (B18C5 for USDM) equipped Type-R produced 197 hp (146.9 kW
Locked