Splinternieuwe DC2 te koop
Nooit ermee rijden, aangeven dat de wagen maniakaal onderhouden is, nooit buiten gestaan en binnen onder een doek maar niet te moeite nemen om een krasje te laten maken... rare jongens die Amerikanen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
@Dimer: die Acura is in principe hetzelfde als onze Honda's. Het belangrijkste wat in de gaten moet worden gehouden is dat de amerikanen niet de volle 100% hebben gekregen.
- motorblok minder compressie, dus minder power
- ander interieur, meer gericht op luxe dan op performance
- 97 model is een mengelmoes van 96spec en 98spec, met nadruk op 96spec
- badging is dus Acura ipv Honda
dat zijn de belangrijkste verschillen.
Maar hoe dan ook, deze auto koop je niet voor het rijden, maar voor het hebben. Dit is een auto die in een museum thuishoort. Ondanks dat een R eigenlijk nooit als showbak gebruikt hoort te worden, dit is te nice om te verpesten imho. Denk je eens in hoe koel dit over 20 a 30 jaar is
- motorblok minder compressie, dus minder power
- ander interieur, meer gericht op luxe dan op performance
- 97 model is een mengelmoes van 96spec en 98spec, met nadruk op 96spec
- badging is dus Acura ipv Honda
dat zijn de belangrijkste verschillen.
Maar hoe dan ook, deze auto koop je niet voor het rijden, maar voor het hebben. Dit is een auto die in een museum thuishoort. Ondanks dat een R eigenlijk nooit als showbak gebruikt hoort te worden, dit is te nice om te verpesten imho. Denk je eens in hoe koel dit over 20 a 30 jaar is

-
- Posts: 70
- Joined: Tue Jun 02, 2009 9:27 pm
baRt wrote:@Dimer: die Acura is in principe hetzelfde als onze Honda's. Het belangrijkste wat in de gaten moet worden gehouden is dat de amerikanen niet de volle 100% hebben gekregen.
- motorblok minder compressie, dus minder power
- ander interieur, meer gericht op luxe dan op performance
- 97 model is een mengelmoes van 96spec en 98spec, met nadruk op 96spec
- badging is dus Acura ipv Honda
dat zijn de belangrijkste verschillen.
Maar hoe dan ook, deze auto koop je niet voor het rijden, maar voor het hebben. Dit is een auto die in een museum thuishoort. Ondanks dat een R eigenlijk nooit als showbak gebruikt hoort te worden, dit is te nice om te verpesten imho. Denk je eens in hoe koel dit over 20 a 30 jaar is![]()
Hoeveel vermogen zal deze hebben dan door die mindere compressie? Wat zal het kosten om hem hier te krijgen...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Honda_engines
97;98;00-01 B18C5 Integra Type R (America)
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Integra
The JDM B18C Spec-R (B18C5 for USDM) equipped Type-R produced 197 hp (146.9 kW
97;98;00-01 B18C5 Integra Type R (America)
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Integra
The JDM B18C Spec-R (B18C5 for USDM) equipped Type-R produced 197 hp (146.9 kW