Gladheid?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
autodre

Post by autodre »

Heb Goodyear winterbanden, en moet zeggen ook met de sneeuw van gisteren erbij, gaat het de hele periode goed. Natuurlijk moet je niet al te hard racen, en gewoon voorzichtig rijden. Maar ik kwam op mijn werk als een van de weinige de verhoging op zonder geduwd te hoeven worden ;)
Jo&

Post by Jo& »

[quote="autodre"]Heb Goodyear winterbanden, en moet zeggen ook met de sneeuw van gisteren erbij, gaat het de hele periode goed. Natuurlijk moet je niet al te hard racen, en gewoon voorzichtig rijden. Maar ik kwam op mijn werk als een van de weinige de verhoging op zonder geduwd te hoeven worden ]
Toevallig die heb ik ook! 8)

Alleen ik rij nu niet rond met mn EP3 :o ops:
Dimer

Post by Dimer »

bewaar je ze voor als het in de zomer gaat vriezen?
Jo&

Post by Jo& »

Dimer wrote:bewaar je ze voor als het in de zomer gaat vriezen?

JA!

Nee, we hebben ondertussen een daily drive erbij en we hebben ook nog een diesel waar ik eigenlijk veel mee rij. Dus de R is niet (meer) nodig. Ivm verhuizing etc geen tijd en zin gehad om de winterbanden erop te laten zetten. Vind het toch geen weer om voor de lol met de R te gaan rijden.
baRt

Post by baRt »

Zaterdagochtend de zomerwielen er weer op gelegd wegens gripgebrek op vrijdagavond. Ik ga weer lekker op zomerbanden verder, meer grip momenteel.

Winterwielen werken alleen op de sneeuw. Onder de 5 graden schijnen ze toch wel te werken, maar de mijne zijn te smal (OEM 225 staat meer gelijk aan 245) dus zijn ze alleen handig als je toch al geen grip hebt :D
autodre

Post by autodre »

Hier nog volop sneeuw en ijs :)
Jo&

Post by Jo& »

baRt wrote:Zaterdagochtend de zomerwielen er weer op gelegd wegens gripgebrek op vrijdagavond. Ik ga weer lekker op zomerbanden verder, meer grip momenteel.

Winterwielen werken alleen op de sneeuw. Onder de 5 graden schijnen ze toch wel te werken, maar de mijne zijn te smal (OEM 225 staat meer gelijk aan 245) dus zijn ze alleen handig als je toch al geen grip hebt :D

Die volg ik ff niet...
baRt

Post by baRt »

wat volg je niet?
Jo&

Post by Jo& »

Vind je je winterwielen te smal?
Roy

Post by Roy »

Bart, Ik heb 'm al vijf keer opnieuw gelezen. maar ik begrijp je verhaal niet.

In iedergeval het is weer BRRRR koud!

Vanmorgen om 6:00 was het hier -15. BRRR
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
mr. X

Post by mr. X »

Vroeg opstaan is nooit leuk, zeker niet met deze temperaturen.

De stoelverwarming van de Z4 mis ik dan wel :D .
Dimer

Post by Dimer »

Smallere banden als het glad is lijkt me juist handig. En het is onder de 5 graden.. Dus het lijkt me dat winterbanden het beter moeten doen.
baRt

Post by baRt »

mja, TE smalle banden niet he, dan kun je de PKs niet kwijt... en ik heb dus last van glijpartijen, zelfs op 4k rpm met max half gas...

wellicht dat het zo duidelijker wordt wat ik bedoel?

@Mr X: dan moet je stoelverwarming aanschaffen! kost je nog geen 200 euries voor de 2 stoelen... ik ga die komend jaar ook kopen / inbouwen denk ik.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

nouww

ik heb zojuist winterbanden besteld.

tis wat laat, want ben al tegen een stoep aan gegeleden 2 weken terug :cry: eerste schade :cry:

Maar als ik zie wat er nog gaat komen, toch maar snel winterwieltjes eronder. Denk namelijk dat er nog heel wat sneeuw zal vallen komende weken.
Jo&

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:nouww

ik heb zojuist winterbanden besteld.

tis wat laat, want ben al tegen een stoep aan gegeleden 2 weken terug :cry: eerste schade :cry:

Maar als ik zie wat er nog gaat komen, toch maar snel winterwieltjes eronder. Denk namelijk dat er nog heel wat sneeuw zal vallen komende weken.

Balen zeg! Wat voor schade had je?

Ik denk dat we idd nog niet uit de sneeuw enz zijn. En als je dit jaar niets aan de winterbanden (meer) hebt, dan is er altijd nog volgend jaar en het jaar erop en daarna...
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

ja precies..

beetje stoeprand schade rechtsvoor, net de lak eraf.
gelukkig zie je het nauwelijks, je moet er echt naar zoeken om het te vinden.
Jo&

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:ja precies..

beetje stoeprand schade rechtsvoor, net de lak eraf.
gelukkig zie je het nauwelijks, je moet er echt naar zoeken om het te vinden.

Schade aan je velgen neem ik aan?

Beetje bijtippen een optie? Dan trekt het geen vuiligheid aan en dan heb je minder kans dat het verder afbrokkelt.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

ja deze week gaan de velgen eronder vandaan.
Dus ik overweeg inderdaad er even een NH-0 spuitbusje er even langs te halen.
Jo&

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:ja deze week gaan de velgen eronder vandaan.
Dus ik overweeg inderdaad er even een NH-0 spuitbusje er even langs te halen.

Spuitbusje of bijtippen?
mr. X

Post by mr. X »

baRt wrote:@Mr X: dan moet je stoelverwarming aanschaffen! kost je nog geen 200 euries voor de 2 stoelen... ik ga die komend jaar ook kopen / inbouwen denk ik.

Warmte elementen en achteraf inbouwen doet me mijn wenkbrauwen wat ophalen. Het zal maar in de fik vliegen. Dan maar een paar keer koude billen :D
Besides: van dat extra gewicht moet ik niks hebben hahaha.
Locked