Gladheid?
[quote="autodre"]Heb Goodyear winterbanden, en moet zeggen ook met de sneeuw van gisteren erbij, gaat het de hele periode goed. Natuurlijk moet je niet al te hard racen, en gewoon voorzichtig rijden. Maar ik kwam op mijn werk als een van de weinige de verhoging op zonder geduwd te hoeven worden ]
Toevallig die heb ik ook! 8)
Alleen ik rij nu niet rond met mn EP3
ops:
Toevallig die heb ik ook! 8)
Alleen ik rij nu niet rond met mn EP3

Dimer wrote:bewaar je ze voor als het in de zomer gaat vriezen?
JA!
Nee, we hebben ondertussen een daily drive erbij en we hebben ook nog een diesel waar ik eigenlijk veel mee rij. Dus de R is niet (meer) nodig. Ivm verhuizing etc geen tijd en zin gehad om de winterbanden erop te laten zetten. Vind het toch geen weer om voor de lol met de R te gaan rijden.
Zaterdagochtend de zomerwielen er weer op gelegd wegens gripgebrek op vrijdagavond. Ik ga weer lekker op zomerbanden verder, meer grip momenteel.
Winterwielen werken alleen op de sneeuw. Onder de 5 graden schijnen ze toch wel te werken, maar de mijne zijn te smal (OEM 225 staat meer gelijk aan 245) dus zijn ze alleen handig als je toch al geen grip hebt
Winterwielen werken alleen op de sneeuw. Onder de 5 graden schijnen ze toch wel te werken, maar de mijne zijn te smal (OEM 225 staat meer gelijk aan 245) dus zijn ze alleen handig als je toch al geen grip hebt

baRt wrote:Zaterdagochtend de zomerwielen er weer op gelegd wegens gripgebrek op vrijdagavond. Ik ga weer lekker op zomerbanden verder, meer grip momenteel.
Winterwielen werken alleen op de sneeuw. Onder de 5 graden schijnen ze toch wel te werken, maar de mijne zijn te smal (OEM 225 staat meer gelijk aan 245) dus zijn ze alleen handig als je toch al geen grip hebt![]()
Die volg ik ff niet...
mja, TE smalle banden niet he, dan kun je de PKs niet kwijt... en ik heb dus last van glijpartijen, zelfs op 4k rpm met max half gas...
wellicht dat het zo duidelijker wordt wat ik bedoel?
@Mr X: dan moet je stoelverwarming aanschaffen! kost je nog geen 200 euries voor de 2 stoelen... ik ga die komend jaar ook kopen / inbouwen denk ik.
wellicht dat het zo duidelijker wordt wat ik bedoel?
@Mr X: dan moet je stoelverwarming aanschaffen! kost je nog geen 200 euries voor de 2 stoelen... ik ga die komend jaar ook kopen / inbouwen denk ik.
iVTEC-fab wrote:nouww
ik heb zojuist winterbanden besteld.
tis wat laat, want ben al tegen een stoep aan gegeleden 2 weken terug :cry: eerste schade :cry:
Maar als ik zie wat er nog gaat komen, toch maar snel winterwieltjes eronder. Denk namelijk dat er nog heel wat sneeuw zal vallen komende weken.
Balen zeg! Wat voor schade had je?
Ik denk dat we idd nog niet uit de sneeuw enz zijn. En als je dit jaar niets aan de winterbanden (meer) hebt, dan is er altijd nog volgend jaar en het jaar erop en daarna...
iVTEC-fab wrote:ja precies..
beetje stoeprand schade rechtsvoor, net de lak eraf.
gelukkig zie je het nauwelijks, je moet er echt naar zoeken om het te vinden.
Schade aan je velgen neem ik aan?
Beetje bijtippen een optie? Dan trekt het geen vuiligheid aan en dan heb je minder kans dat het verder afbrokkelt.
baRt wrote:@Mr X: dan moet je stoelverwarming aanschaffen! kost je nog geen 200 euries voor de 2 stoelen... ik ga die komend jaar ook kopen / inbouwen denk ik.
Warmte elementen en achteraf inbouwen doet me mijn wenkbrauwen wat ophalen. Het zal maar in de fik vliegen. Dan maar een paar keer koude billen

Besides: van dat extra gewicht moet ik niks hebben hahaha.