teggie R #700 NH-0

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
S.J.

Post by S.J. »

Die ledjes zijn wel netjes toch? Zie je weinig van overdag. In de avond heb ik nooit gezien.
Alles is beter zonder helder glas.
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Sow die gele is een stukje korter :P
Guest

Post by Guest »

deze nacht weer iets lekkers gezien, verleidelijk als je een witte integra uitbouwt..

Image

hoe kan je nog meer OEM-style gaan :twisted:

zoveel vragen rond mn hoofd en zoveel parts in de running :shock:

performance-gedeelte staat nu al vast, weapon R secret weapon intake met weapon R cold air box en ram air intake kit, aan de andere kant rmf narrow header met catvv en 2,5" complete uitlaatlijn.
binnenkort nog zwarte innovative motormounts met 85A racebushings en avid torque mounts met 90A racebushings. afstelling moeten we nog even over nadenken, CPL UK is te overwegen, tenzij er hier iemand zo goed is.
bij het afstellen horen wss ook nog is een paar verstelbare tandwielen, en dan zijn underdrive pulleys ook weer een optie, distributie moet toch vervangen worden binnen 25000k. groundwire kit en volt stabilizer, oil catch can met breather zijn nog onderweg. bij volgende beurt iridium ngk bougies erin ook nog eens.
powerband die ik zoek ligt midden en vooral hoge toeren :twisted:

versnellingsbak zou final gear verkorten nog leuk zijn, vind ik alleen iets teveel kosten in totaal voor 1 tandwieltje.

dempers standaard, tein S-tech veren. maar dan hoop ik als die mss 3-4cm verlagen, dat mn camber nog wel in orde te krijgen is op OEM. dus wordt weer de overweging om een camberkit te installeren, of het op te lossen met Mfactory extended ball joints.. of camber vooraan negatief houden en achteraan 0 voor een iets uitlokkendere kont? bijkomende vraag is dan, tein veren zijn wss achteraan niet progressief. dat ik niet een deel van het typische rijgedrag van de type-r ga kapotmaken. maar toch moet ie 3-4cm naar moeder aarde zakken :twisted:

3 punts veerpootbrug voor ben ik al uit, zowiezo in alu zodat hij nog een beetje flex heeft. liefst nog met de originele type-r strut te behouden voor een beetje extra plooiweerstand. onder voor H-brace en EDT tractionbar, enige itr tractionbar met torque mount die niet in goor mild steel is maar chromoly, is wel belangrijk als er zo een krachten op komen te staan.
achteraan zit al de standaard tiebar, is weer verleidelijk om te combineren met een witte carbing tiebar en van die rode controlarms. omdat ik in de kleurencombinatie wit-rood zoek te blijven.
achter boven blijft het dan weer een mysterie dat ik een ultra racing 4puntstrut ga gebruiken, de godspeed crossbar, weapon R x-cross stress brace of de beatrush X-bar. of een combinatie van verschillende. weapon R en ultra racing lijken mij het interessantst, ultraracing omdat die van staal is, en weapon R omdat die echt de onderkant van mn chassis vatzet, al is het een flexibele strut. andere 2 zijn eerder boven verstijvend, en heb ik wss minder nut en meer show van..
C-pillar bar komt er zowiezo in, om de 4puntsgordels op vast te maken.
dan nog floor bar besteld ook, voor beetje extra weerstand in het middenstuk.

interieur zou een S2000 tellerbak fijn zijn, al lijkt die bijna onmogelijk te programmeren. maar geil zijn ze wel :twisted: voor de rest 28cm sportstuur omdat ik het standaard stuur veel te groot vind. dan nog mss aangepaste tellerbakhouder met 1 klein metertje langs elke kant. voor de rest rode 4puntsgordels met zwarte mugen power seatbelt covers.

buitenkant volledig standaard, behalve onder de zijpinkers klein stickertje van rode ace of spades met zwarte doodskop in, zwarte zonneband. en voor de rest dikke zwarte 17" inovit ST6 velgen met rood zwarte decals.
en verlichting natuurlijk met xenon en led. achterwisser verwijderen en platte ruitenwissers voor.

doel van de missie; gewoon een dope semi racebak maken, niet te overdreven maar toch mijn stempel erop, die vooruitgaat als een banaantje en lekker gecontroleerd zn kont kan wegsmijten 8)

kritiek of suggesties op de setup mag altijd, want over sommige dingen ben ik er na weken denken nog niet uit..

zoveel tijd en zoveel vragen.. :-? :lol:
Guest

Post by Guest »

..die nog stilletjesaan opgelost raken 8)

eerste indruk maand teggie;
hemelse auto 8) denk niet dat ik ooit nog zo een directsturend beest ga bezitten, en het motorvermogen is zelfs standaard verdomd goed uitgedacht :twisted: behalve paar kleine probleempjes; kofferrubber lek = klein beetje water in kofferbak, batterij die beetje heel raar patroon vertoont, en mn grootste schrik, rechter ophangingsrubber al beetje doorgescheurd. no prob, had ik mij al op voorzien, avid torque mounts zijn onderweg, want ik wist dat deze rubbers gingen sneuvelen met mijn rijstijl :lol:
terzelfdertijd nog hardrace bushings set besteld, want na 13jaar zullen de ophangingsrubbers hun beste tijd wel gehad hebben. (al merk ik hier compleet niks van :lol: )
na 4000km vegen nog geen druppel olieverbruik :!: , zalig gevoel van compressie 8) :lol:

nog paar dingen besteld..

Image
Image
Image
Image
Image
Image

... enzoverder :lol:

wie denkt dat mn teg een kermisbak gaat worden, gaat nog bedrogen uitkomen 8)
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

haha mooi hoe ze zelfs een 4punts gordel "JDM" noemen
Jo&

Post by Jo& »

Hoe kan je batterij (accu?) een raar patroon tonen?
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Zo bijna heel Ebay leeg gekocht...

:-?
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

crxke wrote:wie denkt dat mn teg een kermisbak gaat worden, gaat nog bedrogen uitkomen 8)

Het is trouwens maar net wat je verstaat onder een kermisbak :lol:
Guest

Post by Guest »

Jo& wrote:Hoe kan je batterij (accu?) een raar patroon tonen?

elke keer als ik de teg start is het scherm van mn radio volledig zwart, en als ik vertrek heeft die ff dat ik extra gas moet geven, precies of hij wilt altijd afslaan en dan dimmen mn lichten. is maar een halve minuut fzo en dan stopt het. rare is hem eerst laten warmdraaien helpt niet, en het scherm van mn radio komt heeeeel stilletjes terug als ik aan het rijden ben. en nooit helemaal, al rij ik 100km, maar dan wel tot ik na een tijdje rijden hem ff stilstaand laat draaien en dan komt het verder tevoorschijn.
vorige eigenaar gaf me als enige raad als ik de auto kocht de batterij te vervangen, omdat die sinds hij hem had nog niet vervangen was geweest. maar als ik naar de indicator van de batterij kijk, is dat bolletje altijd volledig groen starten doet hij altijd, moet wel paar omwentelingen maken voor hij aanslaat, maar voor de rest geen probleem.
garage kon ook niet direct wat het was, en ik ben nu maar aan het twijfelen zit er kortsluiting in de batterij of is het die alternator die het niet meer aankan..

Benjdmin wrote:Zo bijna heel Ebay leeg gekocht...

:-?

kan hier bij showoff bv ook net hetzelfde kopen voor het 5dubbel van de prijs, maar steek dat budget liever in performance :wink:
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Waar wil je die bomz strutbar plaatsen?
ziet eruit als een voor achter/onder, en daar heb je er orgineel al 1 zitten.
Js_raidon

Post by Js_raidon »

Delta_lima wrote:Waar wil je die bomz strutbar plaatsen?

Denk C-pillar
Guest

Post by Guest »

Js_raidon wrote:
"Delta_lima":17fkqh4w wrote:Waar wil je die bomz strutbar plaatsen?

Denk C-pillar[/quote:17fkqh4w]

yep 8) en het gedacht achter een adjustable is dat mn bovenste stuk frame nog net een stukje kan vervormen, onder floor pillar, en zodra de C-pillar op zn knelpunt zit dan kan hij met de floor bar mee torst, en rustig beginnen schuiven.. :lol:
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Ow niet gedacht aan C-pilar.
mja of dat zoveel effect heeft, netzoals zn floorbar?
Js_raidon

Post by Js_raidon »

Delta_lima wrote:Ow niet gedacht aan C-pilar.
mja of dat zoveel effect heeft, netzoals zn floorbar?

Heb ook een c-pillar en floorbar en password JDM X-bar. Voel het alles te samen wel heel goed in de bochten. Beter zou zijn dat alles aan 1 stuk hangt :) Maar da hoeft voor mij niet
VTEClover

itr

Post by VTEClover »

ik zou eerst eens een andere radio proberen??
zeker van dat er niets aan de radio scheelt of slechte radiomassa??
ee8

Post by ee8 »

BZRKbb2 wrote:
crxke wrote:wie denkt dat mn teg een kermisbak gaat worden, gaat nog bedrogen uitkomen 8)

gaat wel die kant op met deze auto idd....
Guest

Post by Guest »

ee8 wrote:
BZRKbb2 wrote:

wait and see, binnenkort praten we nog eens :wink:

@ delta lime; dit is echt de eerste auto die ik volledig ga uitbouwen, en waar ik echt geld ga inpompen. daarmee dat ik ook eens verschillende dingen probeer, weet niet of alles lukt maar ik probeer gewoon de wetten van de fysica en logica te volgen 8) of het iets uithaalt weet ik dan voor eens en altijd :-)
Js_raidon

Post by Js_raidon »

crxke wrote:
ee8 wrote:
BZRKbb2 wrote:

wait and see, binnenkort praten we nog eens :wink:

@ delta lime]

Heb je een streefdatum wanneer hij klaar gaat zijn?
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Misschien beter wat meer lezen op de forums, dan zomaar ebay leeg te kopen, en er dan achter te komen dat je liever wat anders gehad had?

Aan de andere kant, het is jouwn auto en jouwn ding, dus gewoon lekker doen! Vroeger had ik ook een rijst crx :D
en die vond ik vet stoer!
Dimer

Post by Dimer »

Iedereen moet altijd zelf weten wat hij met z'n auto doet. Je zegt dat je van alles wilt proberen enzo, maar ik zou je als tip willen geven dat je niet moet denken dat je het wiel kunt/gaat uitvinden :wink:

Lees zowel de nationale als internationale fora, kijk goed naar de snelle ITR's en wat zij hebben gedaan om de auto zo snel te krijgen.

Probeer niet alleen te kijken naar wat mooi is, maar ook wat veilig is. Zo heb ik een beetje mijn twijfels over die gordels.

Ga eens langs bij Rising Sun Performance of een andere goede zaak in Belgie of Nederland en kijk wat ze daar hebben en kunnen vertellen.

Nogmaals, het is jouw auto en het gaat erom dat jij er gelukkig mee bent en er zo veel mogelijk plezier uithaalt. Misschien is niet iedereen het eens met de keuzes die jij maakt, gelukkig hebben zij een eigen auto waar ze zich druk over kunnen maken :wink:
Locked