De CO2-uitstoot van de CR-Z is namelijk 117 gram per kilometer, 7 gram boven de bovengrens voor 14 procent bijtelling. In plaats daarvan bedraagt het bijtellingstarief 20 procent. Dat wil niet zeggen dat de CR-Z een grote drinkebroer is: het gemiddeld verbruik bedraagt 5,0 liter per 100 kilometer.
De aandrijflijn bestaat uit een 1,5-liter viercilinder benzinemotor, die hulp krijgt van een elektromotor die 78 Nm en 14 pk ophoest. Gecombineerd zorgen de beide motoren voor 124 pk en 174 Nm koppel. Die laatste waarde is exact gelijk aan die van de 1.8 in de Civic, maar die stoot per kilometer 35 gram CO2 meer uit. Opvallend: de CR-Z heeft een handgeschakelde zesbak, waar veel andere hybrides een (CVT-)automaat hebben.
Zou deze echt zo veel geleased gaan worden? Niet echt de doel groep volgens mij....
Dit soort uitspraken lijken van toepassing omdat het een hybride is. We zullen er echter aan moeten gaan wennen dat er ook sportievere hybrides gaan komen die niet per definitie zuinig zijn, maar wel goedkoper hard kunnen rijden dan hun sportieve broertjes die wel grotere motoren hebben.
Ik vrees alleen dat de meeste journalisten zo ver nog niet zijn om dat te snappen....
Gaskleppie wrote:Dit soort uitspraken lijken van toepassing omdat het een hybride is. We zullen er echter aan moeten gaan wennen dat er ook sportievere hybrides gaan komen die niet per definitie zuinig zijn, maar wel goedkoper hard kunnen rijden dan hun sportieve broertjes die wel grotere motoren hebben. Ik vrees alleen dat de meeste journalisten zo ver nog niet zijn om dat te snappen....
Quote:"Autoblog tip van de dag: ga niet proberen een hybride te pimpen. Ma Flodder draagt ook geen sportkleding. Het staat haar niet en door het alleen te dragen wordt ze echt niet slanker of sneller."