CR-Z komt eraan!

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

MUGEN CR-Z

Image


Image
Image
Image
Image
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik zou wel een Type-R variant willen...
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Die A-stijl moet alleen nog steeds in kleur worden gespoten.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ja of het dak zwart (CF :D )
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ik vind het ook wat hebben.
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

de mugen versie is wel dik! Zoun hem in die staat zeker wel overwegen
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

blijft een hybrid...
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

Jo& wrote:Ja of het dak zwart (CF :D )


japans model krijgt een glazen dak (donker getint) als ik het goed begrepen heb.
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

In de lijnenspel en kleurstelling zit wel overeenkomsten tussen een 2000 Insight en 2011 CRZ.

Image

Image



Image

Image


Image

Image
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Het verhaal van de Honda CR-Z klonk zo mooi: een spirituele opvolger van de CRX met ook nog eens een superlage bijtelling. Bij de onthulling van de Amerikaans/Europese versie in Detroit volgt een kleine teleurstelling: de hybride sportcoupé komt niet in aanmerking voor 14 procent bijtelling.

De CO2-uitstoot van de CR-Z is namelijk 117 gram per kilometer, 7 gram boven de bovengrens voor 14 procent bijtelling. In plaats daarvan bedraagt het bijtellingstarief 20 procent. Dat wil niet zeggen dat de CR-Z een grote drinkebroer is: het gemiddeld verbruik bedraagt 5,0 liter per 100 kilometer.

De aandrijflijn bestaat uit een 1,5-liter viercilinder benzinemotor, die hulp krijgt van een elektromotor die 78 Nm en 14 pk ophoest. Gecombineerd zorgen de beide motoren voor 124 pk en 174 Nm koppel. Die laatste waarde is exact gelijk aan die van de 1.8 in de Civic, maar die stoot per kilometer 35 gram CO2 meer uit. Opvallend: de CR-Z heeft een handgeschakelde zesbak, waar veel andere hybrides een (CVT-)automaat hebben.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

een kleine teleurstelling: de hybride sportcoupé komt niet in aanmerking voor 14 procent bijtelling.


Zou deze echt zo veel geleased gaan worden? Niet echt de doel groep volgens mij....

Dit soort uitspraken lijken van toepassing omdat het een hybride is. We zullen er echter aan moeten gaan wennen dat er ook sportievere hybrides gaan komen die niet per definitie zuinig zijn, maar wel goedkoper hard kunnen rijden dan hun sportieve broertjes die wel grotere motoren hebben.
Ik vrees alleen dat de meeste journalisten zo ver nog niet zijn om dat te snappen....
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Gaskleppie wrote:Dit soort uitspraken lijken van toepassing omdat het een hybride is. We zullen er echter aan moeten gaan wennen dat er ook sportievere hybrides gaan komen die niet per definitie zuinig zijn, maar wel goedkoper hard kunnen rijden dan hun sportieve broertjes die wel grotere motoren hebben.
Ik vrees alleen dat de meeste journalisten zo ver nog niet zijn om dat te snappen....


Klopt als een bus.

tot op heden zijn er vrijwel alleen nog maar Hybrides op de markt gebracht die echt gefocust zijn op maximale kilometers uit één druppel brandstof.

Aan de totale andere kant zijn er al nieuwsberichten en concepts van echte sportbolides met hybrid systeem (NSX ?)

Maar dat gat tussen deze twee extremen is nog niet gevuld met Hybrids. Wellicht dat de CR-V de eerste is die dat probeert.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/ ... lo-concept

Een gepimpte Insight, geen tuner, but pure Honda! :razz:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Hij is er niet beter op geworden...

Quote:"Autoblog tip van de dag: ga niet proberen een hybride te pimpen. Ma Flodder draagt ook geen sportkleding. Het staat haar niet en door het alleen te dragen wordt ze echt niet slanker of sneller."

Te grappig!
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

inderdaad, geniale opmerking.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Image

Now if it had a K20a with 230hp and a curb weight under 1150kg I would buy one...
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Oeh die voorbumper is wel gaaf.
Zal wel een dure voorbumper zijn, je moet dat hele voor gedeelte replacen. (sorry ff mijn Nederlands kwijt)
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Het is alleen maar een carbon-lip denk ik.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

leuk, die Mugen NSX velgen, remmen en spoiler :D
berryb0nzo
Posts: 186
Joined: Mon Feb 16, 2009 7:59 pm

Post by berryb0nzo »

Doet hem goed inderdaad die mugen parts!
maar die gepimpte insight..no way!
Locked