Verlagen itr

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

itr-1895 wrote:s-tech zijn het snelste op de slalom dus... 8)


Jouw gewichtsverdeling was anders he... 1 of 2 personen... :razz:
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

OEM werkt ook goed op de slalom, stonden alleen 2 pionnen in de weg.
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

ja, maar jij hebt een andere ootoo he...
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Da's waar ook, ff vergeten dat het om de ITR gaat.
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

civic is ook een halfe meter korter dus kan ook makkelijker tussen die pionnen door :wink:

maar ik houw m'n bek wel weer :D
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Even terug iets naar boven halen.

Als ik dat hier allemaal zo lees is een Spoon verenset met OEM shocks de meest interessante oplossing mocht je de OEM dempers willen houden.

Nu zou ik een schroefset kunnen kopen Tein. Het betreft een Tein HA shroefset.

Enkele foto's. Om deze set gaat het.
Image

Image

Het product nummer vind ik nergens terug op de site van Tein.
Op de demper zie ik wel EG6-F staan. Kan iemand me vertellen of deze set ook kan gebruikt worden op een DC2?

thanks...
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

De reden dat je het product nr niet meer vind kan zijn dat ze niet meer worden gemaakt.
Ik zou hem niet zetten onder een DC2, passen zal het vast wel maar de springrates zijn verschillend.
Zie info HIER
Guest

Post by Guest »

ben van plan die tein s-tech veren te nemen met stock shocks, maar als ik er nu Mfactory extended baljoints ondersmijt is de wielgeometrie toch grotendeels terug in orde? of toch maar een camberkitje bestellen.. :?:
moet wel zeggen zal H-brace en na verloop van tijd ook traction bar onderkomen, en ik vermoed wel dat die de originele afstand tussen de veerpoten bewaren (h-brace)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Sodeju! Dat zijn 260 kilo veren die daar op zitten! Dat is ongeveer 4 keer harder dat standaard. Echt een circuit set die totaal onbruikbaar is op straat. Ze passsen wel gewoon dus je mag het proberen. Verwacht niet te veel comfort, hahaha!

Ze zijn voor een JDM civic EF.

Dacht ik dat ik harde veren had met mn 160 kilo voor....
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

waar haal jij die 260 kilo vanaf? DKH26?
ik zal het zo zeggen: ik weet niet zo wat ik heb,
maar ik heb al 3× de connector uit de controller gehad.
99% zeker door het stuiteren op soft.

en dan zijn de mijne straat waardig volgens tein :D

en als je ze 2dehands koopt: schokbrekers kunnen ze controlleren en hervullen.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

idd, Tein geeft zn springrates af dmv de code op de demper. die 26Kilo is per mm.
Meestal wordt er gerekend per cm dus vandaar mn reactie met 260kilo (per cm)
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

suks dat ik geen foto kan vinden van de mijne...
volgende keer ff sjekke wat er staat.


thanks.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Hard is toch niet altijd beter?

Te hard en het veert niet meer waardoor de schokken niet opgevangen worden en het dus ook weer gaat stuiteren, toch?
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

dat is te... :wink:

heb er last van ja. :D
maar een subaru WRX 2004 (chip 290 pk) kwam me niet voorbij doordat ze zo stug stonden. 8)

wil echt wel weten wat ik heb.... :D
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Welke set heb je?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Wacht even. Bij de HA vind ik net dat de springrate's anders zijn dan de code.
Ik vond dit over de set die voor de EG civic bedoeld is:

Code: Select all

Civic   92-95   EG6   HA   DSH26-K1SS2   8   448   5   280     $1090


Dus 8kilo/mm voor en 5kilo/mm achter.
Valt mee dus. Maar volgens mij klopt de code dan niet die er op staat. Vaag....
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

de super street dat weet ik zeker.ik weet dat ik ergens foto's heb
van de code omdat de controller er niet bij zat.maar kan ze niet vinden...

binnenkort moeten de banden er toch af, zal ik eens kijken na wat voor
code erop staat. bij mij stond er ook zo'n code op als op het tein plaatje.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Als het goed is staat er ook nog wat op de veren. Welke kode staat daar op?
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

What made you think they were for an EF?

Since the JDM Eg6 has the same LCA's as the Dc2 you can just use em on the Dc2...

You can always throw other springs on there if you feel like it.

If you can get them for a decent price you should go for it!
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

straks ff gekeken en er staat voor op:

GBA12-11746-L
EP 3 FL
10007

de -L zat voor links staan.
bij de andere kant staat dezelfde code maar dan met -R bovenaan.

wie kan er russisch lezen? :D

http://www.autosporttuning.ru/price/tein_2009_08.htm
Locked