Xenon lampen in EP3 lichtunit

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Jo&

Post by Jo& »

slydawg wrote:De reden dat ik xenon heb gezet is op de eerste plaats meer/betere licht opbrengst, want standaard zie je echt niets in het donker.

@Jo, je kan zaterdag ff de mijne checken, ik heb 8000K en vind dat precies goed.

Niet gezien... :(
Welk merk / type heb jij gezet?
slydawg

Post by slydawg »

Jo& wrote:
slydawg wrote:De reden dat ik xenon heb gezet is op de eerste plaats meer/betere licht opbrengst, want standaard zie je echt niets in het donker.

@Jo, je kan zaterdag ff de mijne checken, ik heb 8000K en vind dat precies goed.

En ik had ze nog speciaal aan gezet voor jou. Dacht je ziet dat wel, je hebt ook nog geholpen met parkeren en niets opgevallen? Dat is dus een teken dat ze goed zijn, niet verblinden hehehe
Ik heb een setje van Lohuis en dan 8000K, was iets boven de €200,- en draait nu al bijna vijf jaar probleemloos. Geen Bi-xenon.
Jo&

Post by Jo& »

slydawg wrote:
Jo& wrote:

En ik had ze nog speciaal aan gezet voor jou. Dacht je ziet dat wel, je hebt ook nog geholpen met parkeren en niets opgevallen? Dat is dus een teken dat ze goed zijn, niet verblinden hehehe
Ik heb een setje van Lohuis en dan 8000K, was iets boven de €200,- en draait nu al bijna vijf jaar probleemloos. Geen Bi-xenon.

Khad dit topic niet gelezen voor de meet...
Nja als ik terug denk kan ik het wel voor me halen. Storend vond ik het iig niet!

Nja eerst ons huisje even afmaken :D
Gangaran

Post by Gangaran »

Even een vraag: De ballast, wordt deze heet? Of staat alleen hoogspanning op? Thanks.
berryb0nzo

Post by berryb0nzo »

Wordt niet heet,teminste die van mij niet..
Puur hoogspanning zoals je zelf al vermeldt.
Gangaran

Post by Gangaran »

Ok, mooi. Heb een mooie plek voor de ballasten gevonden lekker uit het zicht.
itr703

Post by itr703 »

berryb0nzo wrote:Per 1 oktober 2009 : http://www.youtube.com/watch?v=JTVVrMJy7rc

Hee ... heeft Leo tegenwoordig zijn eigen winkeltje op 2:03 ?

http://www.dehaasautomaterialen.nl/

:lol:
Nasty

Post by Nasty »

ik heb wel bi xenon maar ik zou het niet doen. als je schakeld tussen groot en klein licht start het weer opnieuw op. heb je a 10 sec bagger licht en je kan het meestal (hier) na 30 sec weer uitzetten i.v.m.tegenligger. bij één lampje (xenon) heb je een plaatje wat schakeld voor het beeld. dit duurt een 2 seconden, dus start de xenon lamp niet opnieuw op.

* Pilot 6000k Bi-Xenon op 2003 EP2
* Nooit last gehad van flikken

Wat hierboven gezegd klopt niet helemaal. Ik heb dus de Bi-Xenon, en bij grootlicht verschuift er ook een klepje zodat ik direct groot licht heb. Er moet nooit iets opnieuw opstarten :wink: [/quote]
slydawg

Post by slydawg »

Nasty wrote:
ik heb wel bi xenon maar ik zou het niet doen. als je schakeld tussen groot en klein licht start het weer opnieuw op. heb je a 10 sec bagger licht en je kan het meestal (hier) na 30 sec weer uitzetten i.v.m.tegenligger. bij één lampje (xenon) heb je een plaatje wat schakeld voor het beeld. dit duurt een 2 seconden, dus start de xenon lamp niet opnieuw op.

Wat hierboven gezegd klopt niet helemaal. Ik heb dus de Bi-Xenon, en bij grootlicht verschuift er ook een klepje zodat ik direct groot licht heb. Er moet nooit iets opnieuw opstarten :wink:
[/quote]

Omdat je geen 'echte' bi xenon hebt, die bestaat namelijk uit 2 xenon lampen en niet 1 waar een reflector over heen schuift om zo het lichtbeeld te veranderen.
Dus wat hier boven staat klopt wel, is gewoon afhankelijk van wat je hebt.
Nasty

Post by Nasty »

slydawg wrote:
Nasty wrote:

Wat hierboven gezegd klopt niet helemaal. Ik heb dus de Bi-Xenon, en bij grootlicht verschuift er ook een klepje zodat ik direct groot licht heb. Er moet nooit iets opnieuw opstarten :wink:

Omdat je geen 'echte' bi xenon hebt, die bestaat namelijk uit 2 xenon lampen en niet 1 waar een reflector over heen schuift om zo het lichtbeeld te veranderen.
Dus wat hier boven staat klopt wel, is gewoon afhankelijk van wat je hebt.[/quote]

ah, op die manier. Mijn fout dan :wink:
Locked