Xenon lampen in EP3 lichtunit

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
autodre

Xenon lampen in EP3 lichtunit

Post by autodre »

Twijfel tussen nieuwe halogeenlampen van een topmerk(nightguide ofzo) of Xenon. Mijn auto is uit 2003, dus als mijn unit een DC melding heeft, zit ik ook goed.

Mijn vragen

1. Trek je met xenon niet meer de aandacht van de politie?
2. Hoe lang gaat Xenon ongveer mee, als je altijd je verlichting aan hebt?(als je rijdt natuurlijk :D )
3. Hebben jullie BIxenon gekozen?
D_ToXx

Post by D_ToXx »

EP3 standaard lamp unit's (H4 bi xenon + LED stadslampje)

1. nope a 6500K
2. laaannggg zat
3. ik heb wel bi xenon maar ik zou het niet doen. als je schakeld tussen groot en klein licht start het weer opnieuw op. heb je a 10 sec bagger licht en je kan het meestal (hier) na 30 sec weer uitzetten i.v.m.tegenligger. bij één lampje (xenon) heb je een plaatje wat schakeld voor het beeld. dit duurt een 2 seconden, dus start de xenon lamp niet opnieuw op.
autodre

Post by autodre »

Juist, dus ik moet BIxenon hebben :) Dat draait iets en geeft je grootlicht :)

Alsje dat niet doet, krijg je groot licht via halogeen en dan weer terug naar Xenon
CTR-Asch

Post by CTR-Asch »

Voor wat het waard is mijn ervaring met xenon:

Q.1: xenonlicht is alles behalve onopvallend. Vooral als het lichtbeeld (te) hoog hebt staan dan gaan mensen klagen, toeteren of met hun lichten seinen. Naar mijn mening terecht aangezien in veel gevallen mensen bij het inbouwen ervan niet de moeite nemen om de zaak goed af te stellen.
Verder is niet iedere koplamp geschikt voor xenon. Als je niet wil opvallen dan zou ik xenon afraden.

Q.2: Mijn geringe ervaring met aftermarkt xenonsetjes is dat ze niet echt vele jaren mee gaan. Ik gebruik het zelf nu ongeveer 5 jaar. In principe heb ik altijd mijn lichten aan. Ik rij zelf veel op de motor en dan wil je graag op tijd gezien worden. die gewoonte heb ik overgenomen in de auto. Inmiddels heb ik er al meerdere versleten, ongetwijfeld zal er kwaliteitsverschil in de verschillende merken zitten. Mijn setjes varieerde van 50 euro tot 300 euro.

A.3: Bixenon is handig maar net iets duurder in aanschaf en je kunt je afvragen of het noodzakelijk is dat je grootlicht ook xenon is. Over het algemeen heeft xenon al een aanzienlijke lichtopbrengst. Aan de andere kant voor het prijsverschil hoef je het niet te laten.

:arrow: Nog een tip....
Als je besluit om voor xenon te gaan kijk even naar een setje van een motorfiets. Die zijn vaak kleiner en wegen minder.
autodre

Post by autodre »

Thanks. Ik denk dat k toch voor een goede lamp ga van Philips. Dat opvallen bevalt me niks. En eerlijk gezegd irriteer ik me mateloos aan auto's met Xenon zonder automatische hoogteafstelling.
slydawg

Post by slydawg »

Je rijdt toch een pre facelift ep3?
Ik zelf rij nu ook al 5 jaar rond met dezelfde set, nog niet stuk gegaan.
Aandacht van de politie heb ik nooit gehad mbt verlichting.
Ik heb een 8000k setje, goed afgesteld, nog nooit te maken gehad met seinende tegenliggers.
Ik heb bewust geen bi xenon gekozen ivm het lichtbeeld.
Je moet niet van die draaiende reflectoren hebben, meer bewegende dingen die stuk kunnen gaan en niet te vergeten het lichtbeeld.
En hoe vaak rijden we met groot licht aan?
Dacht ook dat auto's voor 04 met aftermarket xenon geen automatische verstelling en sproeiers erbij moesten zetten.
Tha Bla

Post by Tha Bla »

Hey André,

Ik heb er ook xenon in zitten wat eigenlijk niet mag, ik heb de HRC type aanduiding inzitten, en volgens mij staat dat er bij jou ook in.
Laatste keer dat ik je auto heb gezien had je geen facelift koplampen, dus de projectie lenzen, waarbij een eventuele D keuring kan staan.
Je kunt heel makkelijk zelf kijken wat voor type er in je koplamp staat.
In de motorruimte boven op de lampunit bij het bevestigingspunt staan een aantal codes waaronder de HRC.

Zelf heb ik wel gekozen voor Bi-xenon destijds, dit omdat ik geen kleur verschil wil hebben als ik groot licht aan zet. Deze lamp trekt de behuizing bij grootlicht wat naar achter. Hierdoor wordt je brandpunt veranderd waardoor er meer licht uit de lamp komt.

Mijn set is van Pilot, koop deze niet via de honda dealer (uit het dorp) want dan betaal je 200-250 meer dan in een gewone winkel, terwijl de dealer het zelf ook bij zo'n winkel vandaaan haalt.

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=1313

En zelf heb ik het opgegeven wat nu wel en wat nu niet mag, ik zie het wel mocht ik worden aangehouden.

Groeten MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
Gijs

Post by Gijs »

Ik heb sinds een tweetal weken een H4 bi-xenon zetje steken.. (6000K)
Lichtverschil is geweldig tegenover standaard lichten.
berryb0nzo

Post by berryb0nzo »

Hier hetzelfde als slydawg,

Heb nu bijna een jaar een 8000K setje van Pilot. (Geen Bi xenon) in me facelift ep.
Totaal geen problemen mee ook niet met opvallen of aandacht trekken van de politie..
Woensdag gaat ie voor de Apk,kijken ofdie er door komt zonder problemen.
Laat het setje erin zitten en dan horen/zie ik het wel :roll:

Corretie van slydawg : Auto's na 31december 2006 hebben automatische hoogteafstelling nodig en koplamp sproeiers.

Linkje van wetgeving xenon verlichting
http://www.pilotxenon.com/media/Image/wetgeving_keuringseissen_xenon%20verlichting.pdf
berryb0nzo

Post by berryb0nzo »

Vandaag was dus de dag voor apk.
Had m'n aftermarket setje xenon verlichting er in laten zitten en had een goed lichtbeeld en is zonder problemen door de apk gekomen! :wink:
Keung

Post by Keung »

berryb0nzo wrote:Vandaag was dus de dag voor apk.
Had m'n aftermarket setje xenon verlichting er in laten zitten en had een goed lichtbeeld en is zonder problemen door de apk gekomen! :wink:

Zolang het lichtbeeld en hoogteafstelling correct is, is er geen reden tot apk afkeur.
berryb0nzo

Post by berryb0nzo »

klopt ben ik met je eens,,maar het gebeurd niet vaak dat het lichtbeeld goed is met een aftermarket setje.
Teminste dat zijn mijn ervaringen.
Jo&

Post by Jo& »

Iemand hier in de buurt met een A3 heeft mooi setje xenon. Keer gevraagd wat het was. Hij heeft Pilot setje erin gezet met lenzen.
Ziet er bijna origineel uit.
berryb0nzo

Post by berryb0nzo »

ik moet nog even zorgen dat ik ook een led stadslichtje erin krijg dan is het ook bijna niet van oem te onderscheiden al zeg ik het zelf :razz:

Zijn mooie setjes te krijgen van pilot.
Zijn er ook mensen met xenon led verlichting in hun mistlampunit?
Image
En wat zijn jullie ervaringen?
Jo&

Post by Jo& »

Ik wil ook graag Xenon in mn bestaande koplamp unit.
Maar vind het moeilijk om er 1 te kiezen en ben bang dat het er zo autostyle uitziet.
Bij sommige auto's staat aftermarket xenon zo goed dat je bijna twijfeld of het echt is en bij sommige auto's is het niet mooi.
Dusja...
berryb0nzo

Post by berryb0nzo »

in het facelift model of pre?
Ik vindt het wel mooi lijken op een Ep.
Wat ik echt autostyle vindt lijken is een oud model auto waar nooit geen xenon is in uitgebracht,
En daar dan een setje xenon in steken..
en dan helemaal fout is een 10.000k setje nemen of een 12.000.
In een ep staat het mooi!
Jo&

Post by Jo& »

berryb0nzo wrote:in het facelift model of pre?
Ik vindt het wel mooi lijken op een Ep.
Wat ik echt autostyle vindt lijken is een oud model auto waar nooit geen xenon is in uitgebracht,
En daar dan een setje xenon in steken..
en dan helemaal fout is een 10.000k setje nemen of een 12.000.
In een ep staat het mooi!

Ik heb een anniversary edition, dus pre facelift koplampen.
En wil geen facelift koplampen erin zetten want die vind ik minder mooi.
slydawg

Post by slydawg »

De reden dat ik xenon heb gezet is op de eerste plaats meer/betere licht opbrengst, want standaard zie je echt niets in het donker.

@Jo, je kan zaterdag ff de mijne checken, ik heb 8000K en vind dat precies goed.
berryb0nzo

Post by berryb0nzo »

slydawg wrote:, k heb 8000K en vind dat precies goed.

x2
berryb0nzo

Post by berryb0nzo »

Locked