JoostB's JDM Integra Type R
update
Even wat updates:
De spoolin header zit eronder, paste toch niet zo mooi :down: gelukkig heeft Kel van :APE: de collector met wat laswerk weer mooi recht onder de auto gekregen..
De mugen airbox is hem ook niet geworden, blijkt niet te passen in combinatie met ABS. Daarvoor is er een ARC intake chamber en induction box in de plaats gekomen
De HKS superdragger die eronder zat is inmiddels ook verleden tijd. Zaten wat schotten los in de einddemper en door het schaven was er niks meer over van de middendemper. Daarvoor is een fujitsubo legalis-r in de plaats gekomen. Ook deze is aangepast door :APE: zodat hij net wat beter onder de auto uitkomt.
Om de uitlaatlijn af te maken is er ook meteen een catvervanger tussen gekomen..
De B18C voelt een stuk rapper aan over de hele lijn. Zowel onderin als bovenin meer trekkracht. Auto moet nog wel even opnieuw afgesteld worden.
Bij deze dank aan:
Derk (Japoto) voor de fujitsubo
RSP
:APE:
De spoolin header zit eronder, paste toch niet zo mooi :down: gelukkig heeft Kel van :APE: de collector met wat laswerk weer mooi recht onder de auto gekregen..
De mugen airbox is hem ook niet geworden, blijkt niet te passen in combinatie met ABS. Daarvoor is er een ARC intake chamber en induction box in de plaats gekomen
De HKS superdragger die eronder zat is inmiddels ook verleden tijd. Zaten wat schotten los in de einddemper en door het schaven was er niks meer over van de middendemper. Daarvoor is een fujitsubo legalis-r in de plaats gekomen. Ook deze is aangepast door :APE: zodat hij net wat beter onder de auto uitkomt.
Om de uitlaatlijn af te maken is er ook meteen een catvervanger tussen gekomen..

De B18C voelt een stuk rapper aan over de hele lijn. Zowel onderin als bovenin meer trekkracht. Auto moet nog wel even opnieuw afgesteld worden.
Bij deze dank aan:
Derk (Japoto) voor de fujitsubo
RSP
:APE:
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
S.J. wrote:Die ARC airbox vind ik erg mooi eruit zien. Maar volgensmij zuigt ie alle warmte van de motor aan dus heeft ie weinig nut verder.
Anders verdiep je je zelf eens in de flow en werking van deze box, voordat je zegt dat hij nutteloos is.
Daarnaast is het volledig van aluminium wat zeer snel de warmte afvoert....
t0n wrote:S.J. wrote:Die ARC airbox vind ik erg mooi eruit zien. Maar volgensmij zuigt ie alle warmte van de motor aan dus heeft ie weinig nut verder.
Anders verdiep je je zelf eens in de flow en werking van deze box, voordat je zegt dat hij nutteloos is.
Daarnaast is het volledig van aluminium wat zeer snel de warmte afvoert....
Zit natuurlijk wel een kern van waarheid in dat de hitte onder de motorkap een belangrijk aandachtspunt is. Wellicht header inpakken met heatwrap
circuit
Word weer een tijd voor een update na die strenge winter.. Toen de auto in stalling stond het e.e.a. aangeschaft om de auto circuit proof te maken
- Project Mu SCR voorschijven
- Project Mu Pure Plus6 achterschijven
- Ferrodo DS2500 voor + achter
- Goodridge stalen remleidingen
- DOT 5.1 remvloeistof
- Sprinthart CP-F's 7j voor 7.5j achter
- Takata harness
- Integra type R stickers (+20km/p/u :P)
Zondag na de timeattack in sessie 3 mijn circuit debuut gemaakt op de R1R's en jemig wat heeft de wagen een wegliging.. Nou moet ik ook zeggen dat ik niet veel gewend ben :P Reed verre van perfect (duh) maar de wagen bleef heel neutraal.. Onderstuur / overstuur komt heel geleidelijk en is makkelijk te corrigeren.. Zijn een paar laptimes geklokt en de snelste kwam rond de 2.12-2.13 uit
De auto is nu nog ingesteld op 'daily driven' maar ik zit serieus te overwegen om er meer een circuit auto van te maken aangezien ik hem niet nodig heb voor het werk / what so ever.. ik kan in ieder geval niet wachten weer het circuit op te duiken!

- Project Mu SCR voorschijven
- Project Mu Pure Plus6 achterschijven
- Ferrodo DS2500 voor + achter
- Goodridge stalen remleidingen
- DOT 5.1 remvloeistof
- Sprinthart CP-F's 7j voor 7.5j achter
- Takata harness
- Integra type R stickers (+20km/p/u :P)
Zondag na de timeattack in sessie 3 mijn circuit debuut gemaakt op de R1R's en jemig wat heeft de wagen een wegliging.. Nou moet ik ook zeggen dat ik niet veel gewend ben :P Reed verre van perfect (duh) maar de wagen bleef heel neutraal.. Onderstuur / overstuur komt heel geleidelijk en is makkelijk te corrigeren.. Zijn een paar laptimes geklokt en de snelste kwam rond de 2.12-2.13 uit
De auto is nu nog ingesteld op 'daily driven' maar ik zit serieus te overwegen om er meer een circuit auto van te maken aangezien ik hem niet nodig heb voor het werk / what so ever.. ik kan in ieder geval niet wachten weer het circuit op te duiken!


