JoostB's JDM Integra Type R

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Mooie foto's, mooie auto!

Gele lampen 8)
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

Benjdmin wrote:Yep looking great!

Im starting to really like the 96spec rear, got one on my car too since a frew months now...


Yeah, the spec 96 rear looks much better in my opinion!
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Oeh hele mooie foto's!
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

update

Post by Joostb »

Even wat updates:
De spoolin header zit eronder, paste toch niet zo mooi :down: gelukkig heeft Kel van :APE: de collector met wat laswerk weer mooi recht onder de auto gekregen..

De mugen airbox is hem ook niet geworden, blijkt niet te passen in combinatie met ABS. Daarvoor is er een ARC intake chamber en induction box in de plaats gekomen

De HKS superdragger die eronder zat is inmiddels ook verleden tijd. Zaten wat schotten los in de einddemper en door het schaven was er niks meer over van de middendemper. Daarvoor is een fujitsubo legalis-r in de plaats gekomen. Ook deze is aangepast door :APE: zodat hij net wat beter onder de auto uitkomt.

Om de uitlaatlijn af te maken is er ook meteen een catvervanger tussen gekomen..

Image

De B18C voelt een stuk rapper aan over de hele lijn. Zowel onderin als bovenin meer trekkracht. Auto moet nog wel even opnieuw afgesteld worden.

Bij deze dank aan:
Derk (Japoto) voor de fujitsubo
RSP
:APE:
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

ARC is geil :kwijl:
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Dope!

Graag fotos van de Legalis R...
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

zal even wat foto´s voor je maken!
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Oeh netjes! Ik ben jaloers :D

Welke luchtfilter presteerd beter? De mugen of de ARC ?
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

als jij nou eens de Mugen koopt dan kunnen we dat mooi testen :-)
Bubsy
Posts: 117
Joined: Sat Feb 07, 2009 4:28 pm

Post by Bubsy »

Thx dat je ook die mugen box heb geprobeerd en dat ie dan niet past :)

Ik wou ook een mugen gaan bestellen wel vreemd dat het dan niet past

maar in ieder geval bedankt
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Staat op mn verlanglijstje, en ik heb geen abs unit ;)
Guest

Post by Guest »

m'n oude auto :( ik mis hem..

Maar gelukkig kan ik dinsdag m'n nieuwe ITR ophalen 8)

We meeten volgend jaar zeker!
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Die ARC airbox vind ik erg mooi eruit zien. Maar volgensmij zuigt ie alle warmte van de motor aan dus heeft ie weinig nut verder.
t0n
Posts: 137
Joined: Fri May 09, 2008 9:46 pm

Post by t0n »

S.J. wrote:Die ARC airbox vind ik erg mooi eruit zien. Maar volgensmij zuigt ie alle warmte van de motor aan dus heeft ie weinig nut verder.


Anders verdiep je je zelf eens in de flow en werking van deze box, voordat je zegt dat hij nutteloos is.

Daarnaast is het volledig van aluminium wat zeer snel de warmte afvoert....
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

t0n wrote:
S.J. wrote:Die ARC airbox vind ik erg mooi eruit zien. Maar volgensmij zuigt ie alle warmte van de motor aan dus heeft ie weinig nut verder.


Anders verdiep je je zelf eens in de flow en werking van deze box, voordat je zegt dat hij nutteloos is.

Daarnaast is het volledig van aluminium wat zeer snel de warmte afvoert....


Zit natuurlijk wel een kern van waarheid in dat de hitte onder de motorkap een belangrijk aandachtspunt is. Wellicht header inpakken met heatwrap
FastFWD
Posts: 232
Joined: Fri Apr 14, 2006 3:35 pm

Post by FastFWD »

Nice! Ik zou persoonlijk wel ff een originele, of een andere, goede, radiatordop monteren, die er nu op zit houd het niet lang vol
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

hm bedankt voor de tip!

wat zouden de consequenties kunnen zijn?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Joostb wrote:hm bedankt voor de tip!

wat zouden de consequenties kunnen zijn?

Poef tsss
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

circuit

Post by Joostb »

Word weer een tijd voor een update na die strenge winter.. Toen de auto in stalling stond het e.e.a. aangeschaft om de auto circuit proof te maken

- Project Mu SCR voorschijven
- Project Mu Pure Plus6 achterschijven
- Ferrodo DS2500 voor + achter
- Goodridge stalen remleidingen
- DOT 5.1 remvloeistof
- Sprinthart CP-F's 7j voor 7.5j achter
- Takata harness
- Integra type R stickers (+20km/p/u :P)

Zondag na de timeattack in sessie 3 mijn circuit debuut gemaakt op de R1R's en jemig wat heeft de wagen een wegliging.. Nou moet ik ook zeggen dat ik niet veel gewend ben :P Reed verre van perfect (duh) maar de wagen bleef heel neutraal.. Onderstuur / overstuur komt heel geleidelijk en is makkelijk te corrigeren.. Zijn een paar laptimes geklokt en de snelste kwam rond de 2.12-2.13 uit

De auto is nu nog ingesteld op 'daily driven' maar ik zit serieus te overwegen om er meer een circuit auto van te maken aangezien ik hem niet nodig heb voor het werk / what so ever.. ik kan in ieder geval niet wachten weer het circuit op te duiken!


Image

Image

Image
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Oeh mooie foto die laatste!!!
Locked