HONTEC EK Circuit project..

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Hehehe, wat is er de 8e?
Nasty
Posts: 94
Joined: Thu May 08, 2008 5:07 pm

Post by Nasty »

Spijtig had gehoopt dit project nog af te zien vandaag, alle pagina's in een stuk doorgelezen :shock:

MACHTIG project!!!
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Knite Force wrote:Hehehe, wat is er de 8e?


Gaat alles er vanaf en dan op de dolly voor de spuiter :)
ramontypeR
Posts: 36
Joined: Wed Nov 18, 2009 10:02 pm

Post by ramontypeR »

nou jongens dit ziet er egt super uit , succes verder..
No Hands
Posts: 27
Joined: Fri Jun 26, 2009 3:13 pm

Post by No Hands »

mits ik dan natuurlijk vrij heb en kom helpen, anders wordt dat niks..
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Whahaha!

Ge kunt hier blijven maffen broertje :)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Je woonde toch bij mij in de buurt hoorde ik?
Als je hulp nodig hebt... :wink:
No Hands
Posts: 27
Joined: Fri Jun 26, 2009 3:13 pm

Post by No Hands »

Nog lekker opgeschoten gisteren? :)
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Eerste onderdelen liggen bij de spuiter,

Skirts
Wing
Lipjes

En nog wat los spul..... 8) Verder een beginnetje gemaakt met de deuren demonteren..
No Hands
Posts: 27
Joined: Fri Jun 26, 2009 3:13 pm

Post by No Hands »

een beginnetje gemaakt? 4 bouten en klaar toch :)
bertjehonda
Posts: 351
Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm

Post by bertjehonda »

ik denk toch dat je beter bij de mugen had kunnen blijven doordat die van 68mm naar 66.5 mm bij de vlinder loopt gaat ie venturie en krijg je een betere flow van je lucht.
spoon mugen en j's racing doen t niet voor niets. daar zit echt wel een reden achter.
en heb je nu de gasklep met je intake gepoord matched???
ik hoop t niet want daar zul je dan ook verlies in vinden.
je intake en je gasklep horen een rand te hebben op elkaar. van ongeveer 3 mm.
uiteraard moet de intake groter zijn dan de gasklep. anders loopt t tegen een rand aan.
verder succes met dit geweldige project.
bertjehonda
Posts: 351
Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm

Post by bertjehonda »

hier dit heb ik eens toe gestuurd gekregen toen ik zelf ook de boel gepoord m had. en niet aan de goede pk's kon komen.


Quote:
When WOT, we must look at the TB as the entry to the plenum. The plenum volume must be sized correctly to work with the engine/cam/IM combo for an engine to function as a system to raise VE.The entry to the plenum needs to act like a 1-way valve to capture pulses from being lost out the intake tube. Too large of a TB, and you cause increased intake tube reversion and lower IM pressure due to lost pressure waves.Things to remember, the smaller the plenum, the larger the TB that engine could have and still function, the larger the plenum, the smaller that TB needs to be to still function. So, how big should your plenum be? Depends nearly all on cam profile.Can you loose power from larger TBs? Absolutely. Power and response can easily be lost. The ability to dynamically change RPM during acceleration can be hurt quite badly by both too large of TB and/or too large of intake pipeing diameter.

BTW- NEVER NEVER port match a TB to the IM. Never ever ever! The IM needs to have a hole at least 4mm larger than the hole in the TB, and with a harsh step.
If you have sensitive MAP monitering equipment, you can actually see the drop in average plenum pressure at WOT after port matching or worse, putting a radius on the connection point.

With a properly sized TB for the plenum, and a harsh step in the right place, you can see as much a +0.25psi(gauge) of boost from the effective capture of return pulses. Go with a monster and or portmatched/radius setup and watch your plenum pressure always stay below 0psi(gauge). Best wishes Luke "LiveForPyshics"


dus:

Quote:
NEVER NEVER port match a TB to the IM. Never ever ever!

succes
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Ik denk dat ze dit wel weten.

Bij oem honda zie je dit btw ook.

b16a1 TB 58mm en a1 IM is 60mm (4mm in dwarsdoorsnede dus)
b16a2 TB 60mm en a2 IM is 62mm (idem)
b18c TB 62mm IM nooit zelf gemeten, maar die zou dan 64mm zijn.
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Heb dyno sheets gezien van deze TB op een gepoortmatchte RBC, +16 pk. Tov prb met standaard gasklep. Daarnaast had de mugen geen iacv valve wat de stationairloop flink beïnvloed. Uiteraard valt en staat het met een goede map.

Voor wat betreft de motor / intake is dit nog lang niet het einde. Er zitten nog mooie dingen in het verschiet :-)....
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

ITB's y0!
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Tijd voor een update, het is alweer een poos terug dat er aan de auto gewerkt is. Gister hebben we de auto compleet uit elkaar gehaald om hem klaar te maken voor de spuiter. Daarnaast hebben we de seatrails verlaagd, gaten in de transmissie tunnel dicht gelast, pedal box geplaatst en de motorsteunen vast gelast.

Met dank aan Kel (assitch Ape-garage) voor zijn igantisch goede welding skillsen de hulp met het uit elkaar halen. En davy voor het helpen in de avond ploeg :-).

10:00 the car was like this:

Image

At 10:20 we where ready to take out the engine:

Image

Image

Image

11:20 Kelly was ready to show us his welding skills:

Image

Image

Image

End result with shaved holes:

Image

Then we started jacking the car up, the body stiffness has improved:

Image

Image

Next thing to tackle the front suspension:

Image

I forgot to take pictures when we where taking it off.. Oops

Subframe off:

Image

Then he started to weld up the holes in the centre tunnel:

Image

The end result:

Image

Then davy came in at 18:00 to start taking off the rear suspension:

Image

Kelly started to weld in brackets to mount the pedal box:

Image

The end result a perfect position further back in the car:

Image

(kelly is test fitting)

Om 21:00 uur waren we klaar. Chassis staat klaar in de garage om opgehaald te worden door de spuiter. (http://www.leobrans.nl) Vandaag heb ik al het een en ander naar de spuiter gebracht, fenders en de bumpers.

Next updte hopelijk een vers gespoten auto als er iemand interesse heeft in een soortgelijke of mijn oude willwood pedal box stuur me ff een pmetje
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Netjes hoor, kan niet wachten tot mijn auto in zo'n fase zit :)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Foose design ja? :lol:

Ziet er allemaal heel erg netjes uit hoewel het lijkt alsof je nu te ver naar achteren zit. Dit komt misschien omdat er geen dashbord in zit.
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

mr. X wrote:Foose design ja? :lol:

Ziet er allemaal heel erg netjes uit hoewel het lijkt alsof je nu te ver naar achteren zit. Dit komt misschien omdat er geen dashbord in zit.


Stuur komt uiteraard ook naar achter :-)..... Beetje a la touring car....

Dit idee:

Image
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

EK20A wrote:
mr. X wrote:Foose design ja? :lol:

Ziet er allemaal heel erg netjes uit hoewel het lijkt alsof je nu te ver naar achteren zit. Dit komt misschien omdat er geen dashbord in zit.


Stuur komt uiteraard ook naar achter :-)..... Beetje a la touring car....

Dit idee:

Image
Locked