Heat wrap
Heat wrap
Wie van jullie gebruikt dit en hoe zijn de ervaringen?
Is het nuttig om de headers en uitlaat hiermee in te pakken?
Ik heb gelezen dat het de hitte in de uitlaat houdt en dus ook voor meer vermogen zorgt. Ook blijft de motorruimte 'koeler'. Bovendien staat het ook wel stoer 8)
Is het nuttig om de headers en uitlaat hiermee in te pakken?
Ik heb gelezen dat het de hitte in de uitlaat houdt en dus ook voor meer vermogen zorgt. Ook blijft de motorruimte 'koeler'. Bovendien staat het ook wel stoer 8)
Ik had het op mijn oude DC2.
Het houdt de uitlaat warmer, waardoor de gassen warmer worden en ze zodoende schijnbaar beter en sneller gediscard worden.
Naast dat het vreselijk stoer staat, is het dus functioneel (het houdt zowel de ruimte iets koeler als de uitlaat warmer inderdaad). Op extra vermogen zou ik niet echt rekenen. Daar heb ik verder geen ervaring mee of harde cijfers van.
Het houdt de uitlaat warmer, waardoor de gassen warmer worden en ze zodoende schijnbaar beter en sneller gediscard worden.
Naast dat het vreselijk stoer staat, is het dus functioneel (het houdt zowel de ruimte iets koeler als de uitlaat warmer inderdaad). Op extra vermogen zou ik niet echt rekenen. Daar heb ik verder geen ervaring mee of harde cijfers van.
Verwacht niet dat je er vermogen mee gaat winnen, gaat meer om wat X aangeeft.
Je oude DC header van je EP3 had ik ook gewrapped, wrap nat maken voordat je begint, werkt veel makkelijker.
Ik had em daarna een uurtje in een oven op 450graden, hoeft niet maar gaat flink roken de eerste keer dat ie op de auto zit, daarna merk je er niet veel meer van.
Je oude DC header van je EP3 had ik ook gewrapped, wrap nat maken voordat je begint, werkt veel makkelijker.
Ik had em daarna een uurtje in een oven op 450graden, hoeft niet maar gaat flink roken de eerste keer dat ie op de auto zit, daarna merk je er niet veel meer van.
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Heej,
Ik heb hier thuis racerij heatwrap liggen van Cool it Thermo Tec, en er staat op "Reduces heat under hood up to 70%
Dus houd de warmte tot 70% vast onder de motorkap waardoor extra prestatie vermogen omdat je uitlaat altijd op thempratuur blijft.
Ik gebruik het voor mijn puch, puur als show maar daarbij merk ik het verschil al en die uitlaat hangt precies in de wint.
Dus verschil is er zeker.
Als je interesse hebt dan kun je het krijgen op http://www.motorcyclestorehouse.nl/index.php
en tik dan "Insulating" in, dan krijg je vanzelf de producten.
Als je het niet kan bestellen ofzo kan ik het hier in Overloon doen bij Old Mill Shoppers.
Greetzz
Ik heb hier thuis racerij heatwrap liggen van Cool it Thermo Tec, en er staat op "Reduces heat under hood up to 70%
Dus houd de warmte tot 70% vast onder de motorkap waardoor extra prestatie vermogen omdat je uitlaat altijd op thempratuur blijft.
Ik gebruik het voor mijn puch, puur als show maar daarbij merk ik het verschil al en die uitlaat hangt precies in de wint.
Dus verschil is er zeker.
Als je interesse hebt dan kun je het krijgen op http://www.motorcyclestorehouse.nl/index.php
en tik dan "Insulating" in, dan krijg je vanzelf de producten.
Als je het niet kan bestellen ofzo kan ik het hier in Overloon doen bij Old Mill Shoppers.
Greetzz
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
Dat is al zo lang geleden joh. De wrap was wel netjes maar verder niet veel aandacht aan besteden :wink:. Je had twee verschillende gradaties in heat wrap. Degene die het meeste hitte kon hebben zit uiteraard om de uitlaat (die was ook duurder) en de goedkopere heatwrap (volgens mij maar tot 150 graden) zat om de inlaat. Daarom ziet die er ook anders uit maar het is wel gewoon een heat wrap en geen aluminium folie of iets dergelijks :wink:.
Ik had zo'n hip temperatuur meet pistool en die gaf wel degelijk een temperatuur daling aan van de buis na het inwikkelen.
Ik had zo'n hip temperatuur meet pistool en die gaf wel degelijk een temperatuur daling aan van de buis na het inwikkelen.