Heat wrap

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Heat wrap

Post by Dimer »

Wie van jullie gebruikt dit en hoe zijn de ervaringen?

Is het nuttig om de headers en uitlaat hiermee in te pakken?

Ik heb gelezen dat het de hitte in de uitlaat houdt en dus ook voor meer vermogen zorgt. Ook blijft de motorruimte 'koeler'. Bovendien staat het ook wel stoer 8)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik had het op mijn oude DC2.

Het houdt de uitlaat warmer, waardoor de gassen warmer worden en ze zodoende schijnbaar beter en sneller gediscard worden.

Naast dat het vreselijk stoer staat, is het dus functioneel (het houdt zowel de ruimte iets koeler als de uitlaat warmer inderdaad). Op extra vermogen zou ik niet echt rekenen. Daar heb ik verder geen ervaring mee of harde cijfers van.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Ik heb het vroeger geprobeerd maar kon geen verschil ontdekken.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Wel een hoop werk om in te wrappen, maar zelf ga ik dat ook doen voor de ATR....TE warm onder the hood!!!
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

LCR wrote:Wel een hoop werk om in te wrappen, maar zelf ga ik dat ook doen voor de ATR....TE warm onder the hood!!!


Wat denk je van de NSX! Die headers zijn echt een pita om eraf te schroeven.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Verwacht niet dat je er vermogen mee gaat winnen, gaat meer om wat X aangeeft.
Je oude DC header van je EP3 had ik ook gewrapped, wrap nat maken voordat je begint, werkt veel makkelijker.
Ik had em daarna een uurtje in een oven op 450graden, hoeft niet maar gaat flink roken de eerste keer dat ie op de auto zit, daarna merk je er niet veel meer van.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Dimer wrote:
LCR wrote:Wel een hoop werk om in te wrappen, maar zelf ga ik dat ook doen voor de ATR....TE warm onder the hood!!!


Wat denk je van de NSX! Die headers zijn echt een pita om eraf te schroeven.


3X zoveel werk :lol:
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

ATR is echt een heethoofd ja!
Voor de mensen met een short air intake is dat natuurlijk wel ideaal.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Heej,

Ik heb hier thuis racerij heatwrap liggen van Cool it Thermo Tec, en er staat op "Reduces heat under hood up to 70%

Dus houd de warmte tot 70% vast onder de motorkap waardoor extra prestatie vermogen omdat je uitlaat altijd op thempratuur blijft.

Ik gebruik het voor mijn puch, puur als show maar daarbij merk ik het verschil al en die uitlaat hangt precies in de wint.

Dus verschil is er zeker.

Als je interesse hebt dan kun je het krijgen op http://www.motorcyclestorehouse.nl/index.php
en tik dan "Insulating" in, dan krijg je vanzelf de producten.

Als je het niet kan bestellen ofzo kan ik het hier in Overloon doen bij Old Mill Shoppers.

Greetzz
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Misschien Don Vink eens bellen? :D
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

vtec vince wrote:ATR is echt een heethoofd ja!
Voor de mensen met een short air intake is dat natuurlijk wel ideaal.


:shock: De heatwrap gaat niet om de air intake, maar om het spruitstuk hoor
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

hij bedoelt dat je dan ook minder warme lucht aanzuigt.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Juist Dimer :thumbs:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

OOOOW op die manier!! Verkeerde interpretatie, excuses! Heb trouwens wel jongens voorbij zien komen met een heatwrap-look om de air-intake.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Zo gek is dat niet, als het hitte vast houdt, zou het dan ook niet de hitte buiten houden?

Zie hier, mijn oude intake:

Image

Kan er zo snel geen vinden van de combinatie van gemonteerde intake en ingepakte uitlaat.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ah, toch wel!

Image

*edit
stomme photobucket! Even met ImageShack geupload.
vampire
Posts: 82
Joined: Fri Apr 03, 2009 5:32 pm

Post by vampire »

euh hoe zit het eigenlijk met de warmteopbouw in je spruitstuk met heatwrap erom, scheurt dat niet o.i.d.?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik heb er ongeveer een geschatte 20.000 km mee gereden op zowel inlaat als uitlaat onder zeer wisselende omstandigheden (zowel op het circuit continu 7000+ rpm als mee op vakantie continu 170+) en nooit is het gaan scheuren.
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Kan wel wat hebben.

Ziet netjes uit X, wat voor spul zit er om je air-intake-buis?
Het ziet er herkenbaar uit, maar ik kan het even niet plaatsen...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Dat is al zo lang geleden joh. De wrap was wel netjes maar verder niet veel aandacht aan besteden :wink:. Je had twee verschillende gradaties in heat wrap. Degene die het meeste hitte kon hebben zit uiteraard om de uitlaat (die was ook duurder) en de goedkopere heatwrap (volgens mij maar tot 150 graden) zat om de inlaat. Daarom ziet die er ook anders uit maar het is wel gewoon een heat wrap en geen aluminium folie of iets dergelijks :wink:.

Ik had zo'n hip temperatuur meet pistool en die gaf wel degelijk een temperatuur daling aan van de buis na het inwikkelen.
Locked