Nee maar inderdaad volgens mij is dan alleen de aanschaf duur. Het zou niet eerlijk zijn als er ook nog eens bovenop de km heffing een standaard basis komt die je sowieso moet betalen per auto.
Ik zie het al voor me. Iedereen 2a3 autos.
Het is immers goedkoper om ff met de renault twingo boodschappen te gaan doen om de hoek dan met de Senic...
En dan een cabrio voor in de zomer...
Ja precies maar dat ga je dus echt krijgen! Let maar op. Een Aygo, 107 of ander goedkoop hok erbij om boodschappen te doen en nutteloze ritjes. Kan je met de dure auto de lange afstandsritjes doen 8).
mr. X wrote:Ja precies maar dat ga je dus echt krijgen! Let maar op. Een Aygo, 107 of ander goedkoop hok erbij om boodschappen te doen en nutteloze ritjes. Kan je met de dure auto de lange afstandsritjes doen 8).
Is wel 'eerlijker'...
Dat je daadwerkelijk betaald voor hoeveel je rijdt.
Het is niet eerlijk dat jij volle mep wegenbelasting met je ITR betaald maar het niet rijdt. Terwijl je met je ander auto heeeel veeel rijdt en weinig betaald.
Stel voor je rijdt zowiezo maar heel weinig is het niet eerlijk dat je meebetaald voor de rest van Nederland.
Aan de andere kant is het wel zo dat we op deze manier een zorgstaat hebben weten te creeeren.
Zelfde met voormalig ziekenfonds. De gezonde betalen mee voor de zieken.
Maar je kunt je af vragen wat dan eerlijk is. Ethische kwestie denk ik.
mr. X wrote:Datzelfde geldt voor mensen die betalen voor degene die niks doen in Nederland.
Juist, dat is hetzelfde principe. Maar ik vind dat er onderscheid is in werklozen. Je hebt de arbeidsongeschikten en de tijdelijk werklozen (laten we zeggen 3 maanden) en langdurig werklozen door gebrek aan zin en teveel aan luiheid.
mr. X wrote:Geloof me, ik betaal liever een vast bedrag per jaar.
Tsja... Mij maakt het niet veel uit voor het auto aspect.
Ik vraag me alleen af wat beter is voor de Nederlandse bevolking.
Hoe worden welke mensen hier de dupe van en welke negatieve verschijnselen krijgen we dan... en weegt dat op tegen de mensen die er beter van worden en de andere evt. positieve verschijnselen.
Ze zeggen in Nederland altijd dat de mensen met de breedste schouders de zwaarste lasten dragen. Wat gebeurd er nu? Niet degene met de breedste schouders, maar de grootste verbruiker moet dokken. Wat zeker niet altijd degene zal zijn met de meeste financiële middelen.
De burger die veel moet rijden voor zijn werk is gewoon de zak. Klaar. Wat gebeurd er? Die mensen zullen minder gaan werken omdat het niet meer interessant is, bedrijven draaien minder, verlies, ontslag, minder bestedingen, visuele cirkel?
mr. X wrote:Ze zeggen in Nederland altijd dat de mensen met de breedste schouders de zwaarste lasten dragen. Wat gebeurd er nu? Niet degene met de breedste schouders, maar de grootste verbruiker moet dokken. Wat zeker niet altijd degene zal zijn met de meeste financiële middelen.
De burger die veel moet rijden voor zijn werk is gewoon de zak. Klaar. Wat gebeurd er? Die mensen zullen minder gaan werken omdat het niet meer interessant is, bedrijven draaien minder, verlies, ontslag, minder bestedingen, visuele cirkel?
Of mensen moeten dichter bij huis gaan werken, of dichter bij hun werk gaan wonen, of openbaar vervoer nemen...
Is beter voor het milieu en tegen files!
Ach jah... we hebben geen keus.
mr. X wrote:Ze zeggen in Nederland altijd dat de mensen met de breedste schouders de zwaarste lasten dragen. Wat gebeurd er nu? Niet degene met de breedste schouders, maar de grootste verbruiker moet dokken. Wat zeker niet altijd degene zal zijn met de meeste financiële middelen.
vicieuze cirkel :wink:
wat ik gewoon krom vind is het extra belasten van mensen die in de spits gaan rijden. Die staan daar toch ook niet voor hun lol, die moeten toch ook naar hun werk?
zelfde grapje hier in amsterdam straks, extra belasting voor het gebruik van de ring a10 in spitstijd.. leuk joh, ik kan best door de binnenstad van oost naar zuid, maar die zal dan net als de ring nu muurvast staan! verplaatsen van het probleem..dat is alles, en de extra opbrengsten met een grote hark de schatkist in schuiven.. :evil:
"mr. X":3bxculoy wrote:Ze zeggen in Nederland altijd dat de mensen met de breedste schouders de zwaarste lasten dragen. Wat gebeurd er nu? Niet degene met de breedste schouders, maar de grootste verbruiker moet dokken. Wat zeker niet altijd degene zal zijn met de meeste financiële middelen.
Of mensen moeten dichter bij huis gaan werken, of dichter bij hun werk gaan wonen, of openbaar vervoer nemen... Is beter voor het milieu en tegen files! Ach jah... we hebben geen keus.[/quote:3bxculoy]
probeer in de ochtendspits maar een van de ene kant naar de andere kant van amsterdam te gaan.. f'ing drama. Stampend volle trams, metro's en bussen. Nu al! en 9 van de 10 keer ook nog vertragingen.. wordt leuk als het nog effe 5 keer drukker wordt, dan staat het al helemaal stil
Ohja, zucht. Ik probeer Bedrijfs Administratie te volgen maar lukt me niet echt. Vicieuze moet het inderdaad zijn.
Nogmaals, ik zeg het al veel langer. De file's worden hierdoor niet minder. Mensen blijven rijden. Er is wel degelijk een mogelijkheid de file's te verminderen door een betere layout van het wegen net.
Helaas reageren mensen in de kamer laconiek, en vaak helemaal niet, wanneer ik een goedbedoeld mailtje stuur.
Jo& wrote:[Of mensen moeten dichter bij huis gaan werken, of dichter bij hun werk gaan wonen, of openbaar vervoer nemen... Is beter voor het milieu en tegen files! Ach jah... we hebben geen keus.
Wel ja jo, de banen liggen overal om op te rapen! :-?
De huizen markt loopt ook als een trein hier :cry:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
"Jo&":665so0u0 wrote:[Of mensen moeten dichter bij huis gaan werken, of dichter bij hun werk gaan wonen, of openbaar vervoer nemen... Is beter voor het milieu en tegen files! Ach jah... we hebben geen keus.
Wel ja jo, de banen liggen overal om op te rapen! :-? De huizen markt loopt ook als een trein hier :cry:[/quote:665so0u0]
I know nu is dat niet zo 123 mogelijk.
We hebben geen keus zei ik toch...
Mischien een beetje offtopic, maar vind het toch een beetje met het onderwerp te maken hebben. Nu wordt ons dus voorgehouden dat bij invoer van de kmheffing de bpm en wegenbelasting zullen verdwijnen.
Op 1 januari beginnen ze er dus al mee, waarbij de 40% bpm naar 27.5% zullen dalen. Wat ze er niet bij vertellen is dat de co2 taks erbij komt. Dit systeem is net als on belastingsheffingssysteem in drie schijven verdeeld. Afhankelijk van de co2 uitstoot wordt bepaald in welke schijf je terecht komt. De R's komen uiteraard in schijf 3 terecht. Voor elke gram teveel co2 boven de, uit mn hoofd, 232 gram moet een bedrag van ong 230 euro per gram worden afgetikt.
Om het verhaal even kort te houden dus; een 2001 s2000 is met het oude systeem 1400 waard aan bpm.
Met het nieuwe systeem is de auto rond de 800 aan bpm. Voor de co2 taks komt de s2000 ook in schijf 3. Met 4 gram teveel aan co2 uitstoot is dit bijna 1000 euro aan co2 taks. Totaalbedrag bij invoer zal dan rond en nabij de 1800 euro liggen.
Met andere woorden we krijgen een sigaar uit eigen doos, waar we nog extra voor moeten betalen.
Natuurlijk...diegene die een nieuwe auto kunnen/willen veroorloven , hebben immers een streepje voor , en betalen dus minder :-?
Uiteindelijk word het geld ook bij hun uit de pocket geript door de hoge afschrijving....
Waarschijnlijk geven we met zn alle nog teveel euro's uit...anders denkt den haag niet dat we nog gerust een hoop kunnen missen. :evil:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden