Rekening rijden berekening?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Rekening rijden berekening?

Post by Gaskleppie »

Wie heeft er een idee wat dat voor ons gaat betekenen?
Ik heb nog nergens een kant en klare rekensom gevonden. Wel veel voorbeelden van auto's die om de verste verte niet met de onze te vergelijken zijn.
Wie heeft een idee?
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

Er stond een paar dagen geleden in de krant een soort van berekening geloof ik. Zal ff kijken of we die nog ergens hebben liggen. Uit mn hoofd was het iets van 6 cent per km afhankelijk op welk tijdstip en op welke locatie je rijd.

De tourrit uit de meetingsection zou dan dus ff snel berekend en er van uitgaande dat alle gebieden hetzelfde kosten 366*0.06=21.69 euro gaan kosten.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Het is echt wal-ge-lijk.

Oh wacht dat vroeg je niet.
Sorry kan er ook niets zinnigs over zeggen.
User avatar
real187
Posts: 296
Joined: Mon Aug 18, 2008 6:53 am

Rekening rijden berekening?

Post by real187 »

ik ook ff gecheckd maar idd weinig te vinden

vlgs mij was de prijs variabel van 3 tot 7 cent.
en vlgs mij ook label (zuinigheid) afhankelijk. slechte zaak dus
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Er zit van alles en nog wat in die berekening. Rest waarde BPM, zuinigheid, kostprijs, etc etc etc. Maar de presieze berekening kan ik nog nergens vinden.
Wel spook verhalen gelezen van dorstige 4X4's van een jaar of 10 die op belachelijke bedragen uit kwamen. Vandaar mijn zorg......
User avatar
real187
Posts: 296
Joined: Mon Aug 18, 2008 6:53 am

Post by real187 »

Gaskleppie wrote:Er zit van alles en nog wat in die berekening. Rest waarde BPM, zuinigheid, kostprijs, etc etc etc. Maar de presieze berekening kan ik nog nergens vinden.
Wel spook verhalen gelezen van dorstige 4X4's van een jaar of 10 die op belachelijke bedragen uit kwamen. Vandaar mijn zorg......


hier heb je meer aan hier is het summier opgesplitst
http://www.autozine.nl/text/kilometerkosten.php#kader
hier kan je wel kiezen uit een R of iets dergelijks
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Nou niet dus. De Integra staat er niet bij zoals altijd.....
En dit is alleen de kostprijs berekening, niet de kilometer heffings kosten.
User avatar
real187
Posts: 296
Joined: Mon Aug 18, 2008 6:53 am

Post by real187 »

Gaskleppie wrote:Nou niet dus. De Integra staat er niet bij zoals altijd.....
En dit is alleen de kostprijs berekening, niet de kilometer heffings kosten.


idd verkeerd gekeken. (dacht dat het gedeelte voor belasting was geent opn de nieuwe stijl)

die anwb site is de enigste met een beetje prijzen, maar idd erg globaal, en niet vergelijkbaar.
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Post by CTR-Asch »

Kvind het maar een vreemde kostenberekening.
ik kwam uit 43 cent p km. op basis 20k kms per jaar met een type r
Is die berekening echt representatief?

En die onnodig zware, logge en slurpende 4x4's vind ik sowieso onzin.
Zal een kwestie van smaak zijn maar ik zou ze niet missen.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Ik weet niet wie van jullie de voorpagina van de Telegraaf gelezen hebben gister, maar hierin staat een pagina vol over kritiek op de rekening rijden. "de werkende zijn de dupe" etc.

Maar die KM heffing gaat komen, hoeveel kritiek er ook op komt. ze duwen het toch door. met name omdat de auto's steeds zuiniger worden en daardoor de staat veel belasting misloopt op de brandstof. zeker met electrisch rijden is dat over. dit is alvast een nieuwe maatregel 'melkkoe' om ook electrische rijders toch lekker te kunnen belasten.

hier nog wat leuks:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5341 ... html?p=1,1

En nog een artikel om het km heffen in een positief licht te zetten (geloof er weinig van, is allemaal speculatief):
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5336 ... ng___.html

één ding is zeker, hier komt geen referendum over. Net als de Euro, duwen ze ook dit gewoon door je strot.

Wen alvast maar aan de gedachtte dat je straks zo'n mooi electronisch kastje op je dashbord hebt staan.. :evil:

EDIT:
hier goede info te vinden:
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/actue ... talen.aspx

Verder worden door de afschaffing van de BPM (25 procent van de prijs) auto’s goedkoper

Yeaahh ! ... 25% goedkopere auto's.... => lagere bijtelling => BMW 335i here I come ! :twisted:
MHG
Posts: 313
Joined: Wed Apr 19, 2006 11:53 am
Contact:

Post by MHG »

Net zoals het hele verhaal dat auto's importeren goedkoper werd, is ook dit wetsvoorstel volledig bedolven onder de vraagtekens. Alleen die pipo's in den haag schijnen te weten hoe een ander gaat uitvallen. Hoe moeilijk is het om een site te lanceren waar alle automodellen in zitten, met een reken module. Zodat iedereen alvast een indicatie kan maken wat het hem/haar straks gaat kosten. De rekensite's die ik tot nu toe tegen ben gekomen, hebben het er voor mij in ieder geval niet duidelijker op gemaakt.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Zolang het kastje maar uitgeschakeld wordt op de circuits is het niet zo erg voor mij.

Tevens moet het kastje gekoppeld zijn aan het wel of niet lopen van de motor, want als mijn auto op een ambulance / aanhanger vervoerd wordt wil ik niet betalen voor die kilometers! :evil:
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Tsja.....als ik Eurlings er zo over hoor moet het gros van de bevolking er beter van worden.

Bwhjaahahaaaaa......laat me niet lachen.

Iedereen die een beetje wakker is met enige levenservaring weet dat het maar om 1 ding gaat: GELD !
En je bent toch niet zo naief om te denken dat je minder gaat betalen?

Ik wordt er doodziek van.......niemand wil....maar Den Haag beslist gewoon....het is diep triest!!!!!!!!!!!!!!!!

En ja Frank....de ITR is te onbekend....hehehehee.....misschien vergeten ze ons wel...hehehee :twisted:
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Post by CTR-Asch »

Dus met zo'n gps kastje kan de overheid dus ten alle tijde controleren/zien waar je auto is geweest, waar de auto heen gaat en hoe hard je hebt gereden?
:cry: Dan kan ik dus nooit meer te hard rijden zonder een boete te krijgen?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Wordt geen snelheid bij gehouden, wel afgelegde kilometers, waar en het tijdstip.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Asch600RR wrote:Dus met zo'n gps kastje kan de overheid dus ten alle tijde controleren/zien waar je auto is geweest, waar de auto heen gaat en hoe hard je hebt gereden?
:cry: Dan kan ik dus nooit meer te hard rijden zonder een boete te krijgen?

Dat zou een volgende stap kunnen zijn. Vooralsnog is dat in strijd met privacy lijkt me.

Als je het heel neutraal bekijkt is het wel eerlijker. Ipv dat iedereen veel wegenbelasting betaald, wordt het 'eerlijk' verdeeld over de mensen die daadwerkelijk rijden.
Nu ook als je als 1 persoon 2 auto's hebt betaal je 2x terwijl je niet 2x zoveel rijdt.
We zien we.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Voordelig dus voor ons met 10 auto's :razz:.
Desalniettemin sta ik er zeker niet om te springen. Er wordt weer een reden op het lijstje gezet om uit Nederland te vertrekken.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

slydawg wrote:Wordt geen snelheid bij gehouden, wel afgelegde kilometers, waar en het tijdstip.
afgelegde kilometers / (tijdstip2 - tijdstip1) = trajectcontrole / snelheidscontrole, afhankelijk van hoe kort de tijdstippen uit elkaar liggen noem je het het ene of het andere. Maar het is gewoon mogelijk hoor. De resolutie oftewel tijdsinterval tussen 2 loggings maakt het al dan niet mogelijk.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

mr. X wrote:Voordelig dus voor ons met 10 auto's :razz:.
Desalniettemin sta ik er zeker niet om te springen. Er wordt weer een reden op het lijstje gezet om uit Nederland te vertrekken.

Nja ik vind het opzich stom... Maar vrijwel iedereen is resistend to change.
Maar mensen zullen er wel aan gaan wennen en waarschijnlijk bewuster met de auto omgaan omdat het ze geld kost (wat weer beter voor het milieu en de drukte op de weg is).
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Milieu?
Leg mij is uit waarom het beter is voor het milieu.
Elke auto is tegenwoordig uitgerust met een katalysator. Er komt dus alleen CO2 en H20 uit je uitlaat....plus een piskleine hoeveelheid ander materiaal.
CO2 en H20 zijn juist goed........want via fotosynthese in de groene delen van planten wordt er onder andere 02 van gemaakt.

*****Ja....maar......CO2 zorgt voor broeikaseffect****
Daar wordt je mee geindoctrineerd. Er zijn VELE wetenschappers die een hele andere mening hebben, plus het gaat al eeuwen zo met de aarde.
Maar goed.....die wetenschappers worden monddood gemaakt....BAH !!

Ik kan het niet hard genoeg blijven zeggen: Je wordt er echt niet beter van.
Het gaat alleen maar extra geld kosten!
Post Reply