Honda komt met een FR NSX voor Super GT 2010!!
-
- Posts: 97
- Joined: Sun Mar 22, 2009 8:45 pm
Dimer wrote:Jo& wrote:V8... Moet lukken toch.
Als ie 9.000rpm gaat draaien word ik helemaal gelukkig![]()
Naja gelukkig... ik kan 'm toch niet betalen :lol:
V6 is meer fun indien 8.000++ rpm. 400+ pk
een kleinere motor resulteerd in gewichts besparing. dus een opgefokte 6 cil in een bolide van max 1300 kg is gegarandeerde fun. (allah NSX)
met V8 en zeker V10 lijkt het me lastig om een straat auto onder de 1300 kg te houden, alles wordt zwaarder. snelheid is niettemin net zo dik, maar de fun factor is minder. (imo)
niettemin is het geweldig nieuws dat ze de ontwikkelingen rondom de nieuwe NSX doorzetten..
De motor die in de NSX ligt is onderhand best oud. Ik denk dat ze met de huidige techniek toch wel een V8 moeten kunnen ontwikkelen die net zo zwaar, al dan niet lichter is.
Het gewicht van de meeste nieuwe supercars ligt 'm meer in veiligheid en alle eisen die er tegenwoordig gesteld worden aan auto's.
De huidige NSX is 1340kg.
Het gewicht van de meeste nieuwe supercars ligt 'm meer in veiligheid en alle eisen die er tegenwoordig gesteld worden aan auto's.
De huidige NSX is 1340kg.
mr. X wrote:Don't get me started over godsdienst. Ik moet er he-le-maal niets van hebben.
Sneller zal hij er ook niet van gaan, net zoals hij niet meer waard zal zijn, beter is, of je er een keer in de zoveel tijd mee naar de kerk moet rijden. :evil:.
Hehe...
Kun je sneller naar de kerk rijden haha.
Laten we het weer over de NSX hebben.
Ik vraag me af of een hoogtoerige V8 mogelijk is...?
mr. X wrote:Ik denk dat je in de war bent met displacement. Of er 2 of 4 extra cilinder aan hangen maakt voor het draaien van toeren niet veel meer uit.
Een 6 cilinder in lijn loop, dankzij de layout, het soepelste en meest harmonieus.
Dus een V10 met laten we zeggen 3,5L motorinhoud (displacement) daar zou je wel 9.000 mee kunnnen halen zonder dat er veel kapot gaat?
Klinkt logisch, denk idd dat het ook te maken heeft daarmee ja, nu ik er over na denk. Ivm wrijving, gewicht etc.
F1 motoren vroegen waren toch ook groot (2.7 liter als ik me niet vergis?) met veel toeren.
Je zou dus volgens mij zonder probleem een hoog vermogende, hoog toerige motor moeten kunnen maken.
Formula One currently uses four-stroke V8, naturally-aspirated reciprocating engines. They typically produce 224 kilowatts (300 bhp, 304 PS) per litre of displacement, far higher than most internal combustion engines.[citation needed] For comparison, the naturally-aspirated piston engine production car with the most specific power is the Honda S2000 engine with 92 kW (123 bhp, 125 PS) per litre, also Ferrari 458 Italia with a 4.5L and 570 horsepower, 126 hp per litre.
A 2.4 litre Formula One engine at 19,000 rpm has a 25 m/s mean piston speed (39.7 mm×2×19000 rpm / 60), the same value as the previously mentioned Honda S2000 engine (84 mm×2×8900 rpm/60)
(Periode 1995-2005)
The BMW P82, the engine used by the BMW WilliamsF1 Team in 2002, had hit a peak speed of 19,050 revolutions a minute in its final evolutionary stage. It was also the first engine in the 3.0 liter V10-era to break through the 19,000 rpm-wall, during 2002 Austria Grand Prix's qualifying.
Je zou dus volgens mij zonder probleem een hoog vermogende, hoog toerige motor moeten kunnen maken.