Honda komt met een FR NSX voor Super GT 2010!!

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

zijn ze niet verplicht om een homologatie model op de markt te brengen. Net als toen met de nsx r gt.
Moonrock240
Posts: 97
Joined: Sun Mar 22, 2009 8:45 pm

Post by Moonrock240 »

Ik hoop dat een productieversie volgt... Met een V8 kan ik nog leven :D

Ben benieuwd naar de raceversie alvast!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

V8... Moet lukken toch.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Jo& wrote:V8... Moet lukken toch.


Als ie 9.000rpm gaat draaien word ik helemaal gelukkig :D

Naja gelukkig... ik kan 'm toch niet betalen :lol:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Nee! Eerder ongelukkig omdat we hem niet kunnen kopen!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Die wordt vanzelf een keer betaalbaar :wink:
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Dimer wrote:
Jo& wrote:V8... Moet lukken toch.


Als ie 9.000rpm gaat draaien word ik helemaal gelukkig :D

Naja gelukkig... ik kan 'm toch niet betalen :lol:


V6 is meer fun indien 8.000++ rpm. 400+ pk

een kleinere motor resulteerd in gewichts besparing. dus een opgefokte 6 cil in een bolide van max 1300 kg is gegarandeerde fun. (allah NSX)

met V8 en zeker V10 lijkt het me lastig om een straat auto onder de 1300 kg te houden, alles wordt zwaarder. snelheid is niettemin net zo dik, maar de fun factor is minder. (imo)

niettemin is het geweldig nieuws dat ze de ontwikkelingen rondom de nieuwe NSX doorzetten..
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

De motor die in de NSX ligt is onderhand best oud. Ik denk dat ze met de huidige techniek toch wel een V8 moeten kunnen ontwikkelen die net zo zwaar, al dan niet lichter is.

Het gewicht van de meeste nieuwe supercars ligt 'm meer in veiligheid en alle eisen die er tegenwoordig gesteld worden aan auto's.

De huidige NSX is 1340kg.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

ik weet het..

Ik vraag me dan alleen af waar meer vraag naar is.

een V6 Bi-turbo +/- 500 pk (allah Nissan GT-R) t.w.v. € 124.000,-
of een V10 atmosferisch +/- 500 pk (allah Audi R8 V10) t.w.v. € 217.000,-

al pakken ze de V6 is de kans groter dat ik er ooit in één zal rijden :lol:
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Wat heeft Allah hier trouwens allemaal mee te maken?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Dimer wrote:Wat heeft Allah hier trouwens allemaal mee te maken?


Inderdaad....
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

mr. X wrote:
Dimer wrote:Wat heeft Allah hier trouwens allemaal mee te maken?


Inderdaad....

Een gezegende GT-R...

Gaat die sneller ofzo?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Don't get me started over godsdienst. Ik moet er he-le-maal niets van hebben.

Sneller zal hij er ook niet van gaan, net zoals hij niet meer waard zal zijn, beter is, of je er een keer in de zoveel tijd mee naar de kerk moet rijden. :evil:.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

mr. X wrote:Don't get me started over godsdienst. Ik moet er he-le-maal niets van hebben.

Sneller zal hij er ook niet van gaan, net zoals hij niet meer waard zal zijn, beter is, of je er een keer in de zoveel tijd mee naar de kerk moet rijden. :evil:.

Hehe...
Kun je sneller naar de kerk rijden haha.

Laten we het weer over de NSX hebben.

Ik vraag me af of een hoogtoerige V8 mogelijk is...?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Alles is mogelijk, zo ook een hoogtoerige V8. Zie niet wat hier anders of moeilijker aan zou moeten zijn. De enige twee redenen die ik me kan bedenken zijn hitte (en de afvoer daarvan) en ruimte (of het gebrek daaraan :wink: ).
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik weet niet precies waarom wel of niet. Maar ik weet wel dat hoe kleiner de motor, hoe hoger de toeren die gedraaid kunnen worden.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik denk dat je in de war bent met displacement. Of er 2 of 4 extra cilinder aan hangen maakt voor het draaien van toeren niet veel meer uit.

Een 6 cilinder in lijn loop, dankzij de layout, het soepelste en meest harmonieus.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

mr. X wrote:Ik denk dat je in de war bent met displacement. Of er 2 of 4 extra cilinder aan hangen maakt voor het draaien van toeren niet veel meer uit.

Een 6 cilinder in lijn loop, dankzij de layout, het soepelste en meest harmonieus.

Dus een V10 met laten we zeggen 3,5L motorinhoud (displacement) daar zou je wel 9.000 mee kunnnen halen zonder dat er veel kapot gaat?

Klinkt logisch, denk idd dat het ook te maken heeft daarmee ja, nu ik er over na denk. Ivm wrijving, gewicht etc.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Een Porsche Carrera GT heeft een V10 met 612 bhp at 8000 rpm. Dit is een 5.7 liter!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

F1 motoren vroegen waren toch ook groot (2.7 liter als ik me niet vergis?) met veel toeren.

Formula One currently uses four-stroke V8, naturally-aspirated reciprocating engines. They typically produce 224 kilowatts (300 bhp, 304 PS) per litre of displacement, far higher than most internal combustion engines.[citation needed] For comparison, the naturally-aspirated piston engine production car with the most specific power is the Honda S2000 engine with 92 kW (123 bhp, 125 PS) per litre, also Ferrari 458 Italia with a 4.5L and 570 horsepower, 126 hp per litre.

A 2.4 litre Formula One engine at 19,000 rpm has a 25 m/s mean piston speed (39.7 mm×2×19000 rpm / 60), the same value as the previously mentioned Honda S2000 engine (84 mm×2×8900 rpm/60)

(Periode 1995-2005)
The BMW P82, the engine used by the BMW WilliamsF1 Team in 2002, had hit a peak speed of 19,050 revolutions a minute in its final evolutionary stage. It was also the first engine in the 3.0 liter V10-era to break through the 19,000 rpm-wall, during 2002 Austria Grand Prix's qualifying.


Je zou dus volgens mij zonder probleem een hoog vermogende, hoog toerige motor moeten kunnen maken.
Locked