iemand ervaring met jeep cherokee's?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
chris

iemand ervaring met jeep cherokee's?

Post by chris »

gekke vraag wellicht, maar ik ben me dus aan t orienteren op een eerste auto. Nou heb ik nog zeker niet de knaken voor een degelijke R en zit ik eigenlijk niet te wachten op een normale civic of zoiets.. heb al heel lang een zwak voor oudere jeep cherokee's, die vierkante wel te verstaan, de XJ uitvoering. Ik wil iets bruuts, afwijkends...niks 'standaard'..
Er zullen niet veel km's mee gereden worden, dus die 4.0 ltr motor en het bijbehorende geslurp neem ik voor lief..

is er hier iemand met enige kennis over dergelijke apparaten? any info at all? ik zoek ook zeker rond op jeep fora, maar hier zit zoveel kennis dat ik iig even een balletje opgooi :D

voordat ik ook maar iets aanschaf wil ik zoveel mogelijk leren 8)
autodre

Post by autodre »

Huh heb je geen Type R en a; 551 berichten hier :) ?

Hoe dan ook, ouders hadden er een(periode 1995-1997)
Was een degelijk ding, en toen heel apart. Weinig mensen reden ermee. Ook een 4L benzine :) Weet het bouwjaar niet, maar denk zelf van 1992 ofzo.

Eigenlijk weinig op/aanmerkingen. Deed het gewoon altijd, en was in onderhoud bij een universele garage.

edit: verkijk je niet op de wegenbelasting he...
chris

Post by chris »

nope geen type-r... maar kom wel uit een honda huis hahaha, 11 accords gehad en nu een civic :lol: al blijft een R natuurlijk wel mn droomauto

wegenbelasting is idd een bitch, 70 e per maand.. wat doet een itr/atr?
boikel

Post by boikel »

Geen Jeep, maar heb wel een andere 4x4 in de aanbieding:

Een mooie 3.3TD Patrol.
Image

Van een afstandje lijkt hij nog NH-0 ook. :D
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Stoere kat. Zo'n tijger hadden we vroeger ook thuis!

oja, de patrol is ook wel stoer....
Jo&

Post by Jo& »

Degelijke auto :wink:
chris

Post by chris »

leuk ding idd... hoeveel kmstand? en kwanta kosta? ;)
Jo&

Post by Jo& »

Ben je niet slimmer als je een of andere cheap ass auto koopt met goedkope wegenbelasting en door spaart voor een R?
boikel

Post by boikel »

[quote="chris"]leuk ding idd... hoeveel kmstand? en kwanta kosta? ]

Zie advertentie Marktplaats

Kilometerstand maakt voor de motor niks uit, deze zijn praktisch onverwoestbaar. Oude 4x4's hebben nogal de neiging om weg te rotten, deze is al (uit voorzorg) op de meeste plekken opnieuw gelast.
Prijs is vraagprijs en is onderhandelbaar, kan ook nog wel een kleine forumkorting bij. :D
chris

Post by chris »

Jo& wrote:Ben je niet slimmer als je een of andere cheap ass auto koopt met goedkope wegenbelasting en door spaart voor een R?

heb je een goed punt.. maar zo duur zijn deze dingen niet..heb er nu eentje op het oog die pak m beet 2000 e moet kosten. 145k in mijlen en de meeste probleempunten aangepakt..daarnaast woon ik nu, en voorlopig zeker nog, midden in amsterdam en ik denk niet dat ik het trek een R in amsterdam te parkeren, zou me al mn nachtrust kosten.. :(

mijn neef in amerika heeft er overigens ook zo eentje, en dat ding overleeft al 14 keiharde minnesota winters zonder slag of stoot. en dat zegt wat haha, laatste keer dat ik er was liep t tegen de -40 aan :lol:
Jo&

Post by Jo& »

chris wrote:
Jo& wrote:Ben je niet slimmer als je een of andere cheap ass auto koopt met goedkope wegenbelasting en door spaart voor een R?

heb je een goed punt.. maar zo duur zijn deze dingen niet..heb er nu eentje op het oog die pak m beet 2000 e moet kosten. 145k in mijlen en de meeste probleempunten aangepakt..daarnaast woon ik nu, en voorlopig zeker nog, midden in amsterdam en ik denk niet dat ik het trek een R in amsterdam te parkeren, zou me al mn nachtrust kosten.. :(

mijn neef in amerika heeft er overigens ook zo eentje, en dat ding overleeft al 14 keiharde minnesota winters zonder slag of stoot. en dat zegt wat haha, laatste keer dat ik er was liep t tegen de -40 aan :lol:

Straks mag je Amsterdam niet eens in met zo een auto haha.
En hoe moet je dan parkeren haha :razz:
RedSun

Post by RedSun »

Heb je al geinformeerd wat een verzekering je gaat kosten?

Die gaat op nieuwwaarde en gewicht....
Als je dan ook nog onder de 24 bent heb je een premie waar je 8 EG's voor kunt rijden.
Nana korobi ya oki
chris

Post by chris »

RedSun wrote:Heb je al geinformeerd wat een verzekering je gaat kosten?

Die gaat op nieuwwaarde en gewicht....
Als je dan ook nog onder de 24 bent heb je een premie waar je 8 EG's voor kunt rijden.

ja mee bezig geweest.. hangt van het bouwjaar af, 1989 kreeg ik wel verzekerd voor 4 tientjes in de maand, 1991 niet. Maar ik gok dat ik m bij mn ouders in de verzekering gooi..deed mn broer ook met zn eerste auto..

ben gelukkig wel al 25 dus over die grens heen :-)
chris

Post by chris »

Jo& wrote:
chris wrote:
"Jo&":kayqx6s0 wrote:Ben je niet slimmer als je een of andere cheap ass auto koopt met goedkope wegenbelasting en door spaart voor een R?

En hoe moet je dan parkeren haha :razz:[/quote:kayqx6s0]

valt hier wel mee.. woon net op het randje van centrum in oost, en sinds de straat hier is opgeknapt kan je prima netjes parkeren..heb vaak een 18 kuubs bakwagen mee van mn werk, tot nu toe altijd kwijt gekund :razz:

en dat hele groenlinkseboomknuffel plan heb ik allang niets meer van gehoord..volgens mij is dat stilletjes van tafel geschoven :twisted:
Jo&

Post by Jo& »

chris wrote:
Jo& wrote:
chris wrote:
"Jo&":29axlbjk wrote:Ben je niet slimmer als je een of andere cheap ass auto koopt met goedkope wegenbelasting en door spaart voor een R?

valt hier wel mee.. woon net op het randje van centrum in oost, en sinds de straat hier is opgeknapt kan je prima netjes parkeren..heb vaak een 18 kuubs bakwagen mee van mn werk, tot nu toe altijd kwijt gekund :razz:

en dat hele groenlinkseboomknuffel plan heb ik allang niets meer van gehoord..volgens mij is dat stilletjes van tafel geschoven :twisted:[/quote:29axlbjk]
Hangt ervanaf waar in Amsterdam je woont natuurlijk.
Maar bakwagens mee naar huis... Ik vind dat altijd aso als mensen dat doen. In de straat waar ik hiervoor woonde namen mensen hun vrachtwagen mee naar huis. Of van die HUGE bestel autos... Fijn als ze die voor je deur zetten, dan heb je meteen geen licht meer in je huis. (we hadden geen voortuin en smalle stoep).
Zet dat ding dan op het pleintje of verderop in de straat waar geen huizen zijn, maar nee owee als je dan 20 seconden verder moet lopen!
chris

Post by chris »

Jo& wrote:
chris wrote:
"Jo&":wbb4hx1j wrote:
chris wrote:
"Jo&":wbb4hx1j wrote:Ben je niet slimmer als je een of andere cheap ass auto koopt met goedkope wegenbelasting en door spaart voor een R?

en dat hele groenlinkseboomknuffel plan heb ik allang niets meer van gehoord..volgens mij is dat stilletjes van tafel geschoven :twisted:[/quote:wbb4hx1j]
Hangt ervanaf waar in Amsterdam je woont natuurlijk.
Maar bakwagens mee naar huis... Ik vind dat altijd aso als mensen dat doen. In de straat waar ik hiervoor woonde namen mensen hun vrachtwagen mee naar huis. Of van die HUGE bestel autos... Fijn als ze die voor je deur zetten, dan heb je meteen geen licht meer in je huis. (we hadden geen voortuin en smalle stoep).
Zet dat ding dan op het pleintje of verderop in de straat waar geen huizen zijn, maar nee owee als je dan 20 seconden verder moet lopen![/quote:wbb4hx1j]

nou nou... ik kan niet anders omdat ik op dergelijke dagen om 07.00 begin met werken en ik niet dan pas die auto kan ophalen.. woon overigens in een drukke winkelstraat waar het constant vol staat met vrachtwagens en files, en op de begane grond alleen maar winkels zitten dus denk niet dat iemand zich daar druk om kan maken. En het blijft de stad he, nergens plek waar geen mensen wonen. Niet hier iig.
Jo&

Post by Jo& »

chris wrote:nou nou... ik kan niet anders omdat ik op dergelijke dagen om 07.00 begin met werken en ik niet dan pas die auto kan ophalen.. woon overigens in een drukke winkelstraat waar het constant vol staat met vrachtwagens en files, en op de begane grond alleen maar winkels zitten dus denk niet dat iemand zich daar druk om kan maken. En het blijft de stad he, nergens plek waar geen mensen wonen. Niet hier iig.

Ik veroordeel jou persoonlijk niet. En iedereen heeft er vast zn redenen voor.
Maar als je de keuze hebt om ff ergens anders te parkeren vind ik dat ze dat moeten doen.

Zoals mn ex buurman die 6 weken op vakantie ging en het verschrikkelijk oud roestend lelijke barrel bij ons recht voor de deur geparkeerd liet staan. Recht voor mn raam... Terwijl men weet dat er weinig parkeerplaats is in de straat.
Zet dat ding dan ff op het pleintje!

In het algemeen mogen mensen wel wat socialer worden vind ik!

Mjah, back on topic!
chris

Post by chris »

is er iemand die verstand heeft van lpg installaties? zit me nl af te vragen of het mogelijk is een tweedehands installatie op de kop te tikken en te laten installeren, aangezien er maar heel weinig cherokee's op lpg te vinden zijn..terwijl de motor er prima mee om schijnt te kunnen gaan!
Roy

Post by Roy »

Sorry dat ik me er weer mee bemoei,

maar je stelt de verkeerde vragen op de verkeerde Forum!

Jeep, LPG. :dunno:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
chris

Post by chris »

ik stel idd de vragen op HET verkeerde forum...merksgewijs..maar ik weet ook dat er hier genoeg mensen zitten met een enorme berg aan technische kennis.

die vragen ga ik ook zeker op andere plaatsen beantwoordt zien te krijgen don't worry...maar het valt altijd te proberen.
Locked