Gaskleppie wrote:Klinkt raar maar een B16B is theoretisch erg geschikt om te boosten!
De slag is kort, de drijfstangen zijn lang. 2 dingen die in elke motor er voor zorgen dat de interne wrijvingen laag zijn.
Je moet alleen geen standaard B16B nemen, daar is de compressie voor het mooie te hoog voor. Ook de drijfstangen zijn te dun om de druk aan te kunnen. En andere drijfstangen zijn niet te krijgen dus daar loop je dan een beetje op vast.
Maar als we alleen naar de normale B16a en de B18C5 kijken is de B16a ook het beste geschikt om te boosten. Breder draagvlak op de drijfstang lagerschalen, kleine slag van de zuiger waardoor de hoek tussen de cilinderwand en drijfstang klein blijft en ook de zuigersnelheid niet achtelijk hoog wordt.
Allemaal dingen die meetellen.
De B18c4 is dan in de B18 familie nog het beste te boosten, die heeft net als de B16a ook breede lagerschaal kappen waardoor hij zn druk beter kwijt kan.
Als je genoeg hebt aan 350pk is een B16a aan te bevelen boven de B18c5!
ITR DC2 1999
Ooit een post in het verre verleden:
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
MLM wrote:SephNL wrote:Maskertje wrote:hey jasper,
was je laatst bij mij voor wat remblokjes? :lol:
Ja klopt, kan je me weer nieuwe sturen :wink:
Had jij dus "de" apk nodig?
Haha, ja dat was ik... Nog steeds APK loos maar mocht ik nu een boete krijgen denk ik dat ik wel kans maak met een bezwaarschrift icm bonnen van motorrevisie.
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am