Rekening rijden berekening?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Jo&

Post by Jo& »

CyRaX je hebt voor een groot gedeelte gelijk.

Maar wegenbelasting en kilometerheffing daar wordt ook wegenonderhoud van betaald. En kijk eens goed hoe mooi onze wegen in Nederland zijn.
We mogen wel zeuren over het vele onderhoud enz. Maar je merkt het meteen als je terugkomt van belgie, duitsland oid.
Dus we betalen wel steeds meer, maar de Nederlandse overheid is geen commerciële instelling, dus alles wat we betalen komt op de een of andere manier terug de maatschappij in.
Tsja...
Al ben ik het ook eens met de stelling dat bepaalde kosten uitgesmeerd moeten worden over de gehele samenleving. 'For the general good'.
mr. X

Post by mr. X »

Gewenning is niet altijd beter.

Nederlanders slikken over het algemeen veel, daar ben ik er alleen niet een van.

Het rekening rijden en milieu klets is met zoveel argumenten te weerleggen dat ik er niet eens de moeite voor neem. Gisteren bij Pauw en Witteman een mooie discussie tussen het hoofd van de Telegraaf en een andere man. Zielige milieu mensen blijven op fictieve, niet gerelateerde argumenten hameren terwijl het hoofd van de Telegraaf ze heel mooi pareerde maar dat was natuurlijk weer onzin.
Zat me weer op te eten. Oplossing voor het file probleem? Laat me niet lachen, mensen zullen toch naar hun werk moeten.

Voorbeeld: Vorige jaar toen ik op de HvA zat kon ik met het openbaar vervoer gaan, wat me 2.5 uur kostte (afgelegen locatie en dus geen bushalte op fatsoenlijke loopafstand) of ik kon met de auto gaan. In de file deed ik er ook ongeveer 2.5 uur over maar over het algemeen reed ik buiten de file om en lukte het in krap 50 minuten van deur tot deur.
Keuze is dus snel gemaakt maar nu komt het rekening rijden en zou ik gedwongen worden met de trein te gaan om hoge kosten te vermijden! Het is niet alleen heel ongemakkelijk voor mij maar ook zeer onwenselijk. Je weet zelf hoeveel ongein er nog vaak gebeurd met het OV. Ik ben geen file 'spook' maar toch moet ik boeten omdat ik veel zou rijden wat resulteert in 1.5 uur meer reistijd (3 uur totaal dus op één dag)

Kosten besparen? Weetje wat dat zou kosten als het om een persoon gaat met een goed betaalde baan? 3 weg gegooide uren.
Man o man kan ik me hier toch druk om maken. Het file probleem kan worden opgelost, maar dit is geen oplossing voor het file probleem maar voor het probleem dat de regering inderdaad bizar veel geld mis loopt omdat alle mensen op hybride gaan rijden.
Wal-ge-lijk!
mr. X

Post by mr. X »

Jo& wrote:CyRaX je hebt voor een groot gedeelte gelijk.

Maar wegenbelasting en kilometerheffing daar wordt ook wegenonderhoud van betaald. En kijk eens goed hoe mooi onze wegen in Nederland zijn.
We mogen wel zeuren over het vele onderhoud enz. Maar je merkt het meteen als je terugkomt van belgie, duitsland oid.
Dus we betalen wel steeds meer, maar de Nederlandse overheid is geen commerciële instelling, dus alles wat we betalen komt op de een of andere manier terug de maatschappij in.
Tsja...
Al ben ik het ook eens met de stelling dat bepaalde kosten uitgesmeerd moeten worden over de gehele samenleving. 'For the general good'.

Pardon? Hoe mooi onze wegen zijn?

Man er is zo veel aan te merken op het schijt wegen net!
Jo&

Post by Jo& »

mr. X wrote:
"Jo&":3g2vlwiu wrote:CyRaX je hebt voor een groot gedeelte gelijk.

Tsja...

Pardon? Hoe mooi onze wegen zijn?

Man er is zo veel aan te merken op het schijt wegen net![/quote:3g2vlwiu]
Dan zijn we het oneens.
CyRaX

Post by CyRaX »

Mocht het zo zijn dat we wel minder gaan betalen (bwhahaha...jaja) waarom dan al deze moeite doen.
Zo een systeem onderhouden kost tevens ook geld, én blijft veel geld kosten.
Wie gaan dat betalen.......? Juist....WIJ !

En inderdaad.......het fileprobleem is wel op te lossen....door alle wegen te verbreden......anders niet.

Ik zal je eens iets leuks vertellen.
Mijn vader (die zich ook ergert aan onder andere dit soort dingen, en daar vele brieven over schreef naar de regering -nu niet meer want hij is moe gestreden-) vroeg eens aan de desbetreffende minister of hij (de minister) ook met het openbaar vervoer ging reizen om zo het milieu te besparen.
Na een gingantisch lulantwoord en vele correspondenties later kwam het volgende eruit bij de minister:
Ik kan niet zonder mijn eigen auto..... :shock: :shock: :shock:

Wel g*dverd*mme........HIJ niet......maar de gewone mens wel zeker.
Mijn vader heeft de minister toen op zijn altijd nette en beleefde manier gevraagd waarom het dan wel van de gewone burgers werd verwacht?
Deze moeten immers toch ook gewoon naar hun werk op de meest absurde tijden?

Wil je het antwoord horen?

Ja?

Hier komt het:
Meneer, u wordt nu vervelend met uw vragen.
Wij willen u vragen om te stoppen met brieven schrijven....PUNT
Einde discussie.

Ik zeg 1 ding: Laat me niet lachen!!!!!!!
Jo&

Post by Jo& »

Ik ga hierover niet in discussie op het forum omdat het eindeloos lastig is om het eens te gaan worden. Ik ben het wel met je eens dat de overheid het soms onnodig moeilijk en gecompliceerd maakt.

Je zou ook kunnen zeggen dat het OV in Nederland gratis moet worden. Het wordt immers al voor zo een 80% gesubsideerd, waarom dan niet ook de overige 20%...?
Geen poortjes, geen controleurs, geen kaartjes verkoop... = Minder banen en meer overlast van mensen die zomaar gaan reizen of onnodig veel gebruik ervan maken etc. etc.
Spiegel dat eens op de weg af.
CyRaX

Post by CyRaX »

Jo& wrote:CyRaX je hebt voor een groot gedeelte gelijk.

Voor de duidelijkheid: Ik val jou niet aan hoor Jo&

Hier ook mijn mening:
Het gaat sinds de recessie "slecht" met Nederland. Er is geld te weinig...enzovoorts.

Waarom wel miljarden blijven pompen in allerlei "projecten" in het buitenland.
Wij (Nederland) staan bovenin qua storten van geld.
Dit geld - ONS GELD- gaat naar regimes, zakkenvullers en andere ellende over de grens.

Ik zou zeggen, red eerst eens ALLE inwoners van Nederland met dit geld....en wat je overhoudt doe je maar andere dingen mee.
Wij -de betalende Nederlanders- worden al genoeg uitgewrongen.

HELP ons -alle in Nederland wonende mensen- eens met dat geld....ipv het tegen ons te gaan gebruiken dmv dit soort geweldige praktijken als rekeningrijden in het leven te roepen, of jaarlijks premies te verhogen op ziektekosten, gemeentebelastingen enzovoorts.
Nog maar te zwijgen over de rest....
Jo&

Post by Jo& »

Ik val jullie ook niet persoonlijk aan.
Ik ben zo teleurgesteld in jullie kortzichtigheid dat ik om de vrede te bewaren hier niet meer op in ga. Hiervoor jullie begrip.
Verklaart aan mij ook enigzins hoe het kan zijn dat politici 'die maar wat roepen' stemmen krijgen. Omdat mensen niet doooor (kunnen/willen) denken.
CyRaX

Post by CyRaX »

Ik denk eerder realistisch ipv kortzichtig.

Toch wil ik je dan vragen om je eens nader te verklaren. Ben zeer nieuwsgierig namelijk!

Verder sta ik echt niet op 1 lijn met de door jou beschreven politici die even stemmen willen winnen.
Ik baseer mijn mening op wat ik lees, hoor en ervaar.
MHG

Post by MHG »

Ik ben van mening dat "wij" er niet op vooruit zullen gaan. Als deze regeling voor ons voordeliger zou zijn en dus de overheid minder geld zou opleveren dan het huidige systeem van BPM+MRB, zouden ze het nooit invoeren.
Jo&

Post by Jo& »

CyRaX wrote:Toch wil ik je dan vragen om je eens nader te verklaren. Ben zeer nieuwsgierig namelijk!

Nee sorry kben aant werk. Bel of msn me maar een keer :wink:

Ook zullen ze dan de onbelaste km vergoeding moeten aanpassen. Het is immers nu zo geregeld dat de wegenbelasting geacht wordt toch betaald te worden door de eigenaar van de auto. Alleen de 'rijdende' kosten worden vergoed in de 19 ct.
Mathy M

Post by Mathy M »

Nee sorry kben aant werk.

Precies!!, de digitale snelwegen kosten tegenwoordig ook een hoop geld. Maar dat is weer een andere discussie.

*rijd ondertussen even naar Geenstijl.nl*
Jo&

Post by Jo& »

Digitale snelweg scheelt ook een hoop tijd!
(Google Scholar, Books etc etc.)
Arno

Post by Arno »

Ik hoorde ook iets over dat ondanks je maar een minimaal aantal km's zou maken per jaar je toch een bepaald bedrag moet neerlappen? Oftewel een soort van normale wegenbelasting en dat dan de extra km's er bovenop komen? Heb me er nog niet echt mee bezig gehouden namelijk.... Ach ja, tis pas over 2 jaar :razz: Hoop alleen dat dat vieze GPS-kastje een beetje mooi achter het dash te verwerken is :razz:
MLM

Post by MLM »

Ik zeg: Kilometerheffingplan de prullenbak in. En dan verhoging van de accijns icm een verlaging van bpm/wegenbelasting.

Het doel de gebruiker betaald wordt simpel behaald, zonder kosten voor de aanschaf/installatie enz. van het kilometerheffen.

Voor mij klinkt dit een beetje als het ei van Co

Wegenbelasting moet wel blijven voor het onderhoud. Daar betaal ik graag aan mee, want zoals Jo& zegt, onze wegen zijn vergeleken met andere landen echt een stuk beter. Rij vaak voor werk even naar london en als ik dan weer op het NL wegennet terecht kom, is dat echt een verademing.

Las btw vanochtend in de krant dat een niet goed functionerend kmheffingsapparaatje kan leiden tot 18500 euro boete of zelfs gevangenisstraf.
Jo&

Post by Jo& »

MLM wrote:Ik zeg: Kilometerheffingplan de prullenbak in. En dan verhoging van de accijns icm een verlaging van bpm/wegenbelasting.
Lijkt mij dat dat hetzelfde doel behaald...
Hoe moet dat trouwens met buitenlanders in NL moeten die zo een vignet halen ofzo?

MLM wrote:Wegenbelasting moet wel blijven voor het onderhoud. Daar betaal ik graag aan mee, want zoals Jo& zegt, onze wegen zijn vergeleken met andere landen echt een stuk beter. Rij vaak voor werk even naar london en als ik dan weer op het NL wegennet terecht kom, is dat echt een verademing.

Juistem!
slydawg

Post by slydawg »

IvoG wrote:
slydawg wrote:Wordt geen snelheid bij gehouden, wel afgelegde kilometers, waar en het tijdstip.
afgelegde kilometers / (tijdstip2 - tijdstip1) = trajectcontrole / snelheidscontrole, afhankelijk van hoe kort de tijdstippen uit elkaar liggen noem je het het ene of het andere. Maar het is gewoon mogelijk hoor. De resolutie oftewel tijdsinterval tussen 2 loggings maakt het al dan niet mogelijk.

Klopt maar dat mogen ze volgens de privacy wet niet doen, het zou dus wel kunnen dat er op basis daarvan boetes worden gemaakt.

Moeten wij trouwens zelf betalen voor die troep inbouwen??
Ik zie er nu al tegen op dat die troep in me auto komt :evil:
Gangaran

Post by Gangaran »

Als het goed is moeten oldtimers geen belasting betalen.

Ik zou het ook niet fijn vinden om zo'n kastje in mijn auto
in te laten bouwen.
Jo&

Post by Jo& »

Ik doe het liever met veel liefde zelf.
Ik wil mn auto niet aan een paar van die vieze overall, plastic clipjes brekende prutsers overlaten...!
slydawg

Post by slydawg »

Als het zover is zullen we zien, ik heb al een idee hoe ik het ga doen.
Locked