Kentekenplaten

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).

Welk kenteken?

Nederlands
5
22%
'Amerikaans'
18
78%
 
Total votes: 23

mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Kentekenplaten

Post by mr. X »

Ik twijfel dus best een beetje of ik voor de 'normale' platen wil gaan of de 'Amerikaanse' platen.
Vandaar even een poll.

Achter vind ik hem namelijk helemaal niet storend, mits het niet zo'n lelijk vierkant gedrocht is. Het omgekeerde vind ik juist raar, een kleine plaat in grote uitsparing.
Voor daarentegen stoort het me wel omdat het aan alle kanten uit steekt. De Zwitserse plaat die erop zit is nog zelfs kleiner dan de 'Amerikaanse' plaat en dat formaat vind ik eigenlijk het mooist.

Nou ben ik wel zo iemand, zeker aangezien de auto niet veel gebruikt gaat worden, om toch voor de grote plaat te opteren maar die nooit voor erop zou zetten en gewoon een sticker laten maken. Die boete slik ik dan maar eens in de zoveel tijd. Daarbij komt ook nog eens dat ik me kan herinneren dat de sticker ongeveer even groot is als de Zwitserse plaat. Dan zou hij dus nét op het platte gedeelte van de bumper passen.

Zie hier de kleine Zwitserse plaat:
Image

Zwitserse plaat tegenover 'Amerikaans' model:
Image

En, iets minder goed te zien, de Nederlandse plaat (je ziet gelijk wat ik bedoel):
Image

Mocht iemand een foto hebben van een stickertje voor op de Integra wordt het gewaardeerd als die hem zou willen posten.

Nadeel Nederlandse platen:
Groot en opzichtig ding voor.
Voordelen Nederlanse platen:
Het kunnen voeren van de Type-R club Benelux kentekenplaathouders. :worshippy:

Nadeel 'Amerikaanse platen:
Vreemd gezicht achter in een EUDM bumper doordat het een klein paatje is,
Zal alsnog voor een klein beetje uit steken,
Geen Type-R Benelux kentekenplaathouders :cry:
Gezeur door ontbreken van een blauw EU labeltje?
Voordeel 'Amerikaanse' platen:
Nog altijd is hij kleiner dan de Nederlandse plaat wanneer de plaat toch permanent gevoerd moet worden.

Als ik iets over het hoofd heb gezien hoor ik het graag.
Brand los!
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

als het mag zou ik voor de ameri's gaan.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Well you know my answer!
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Ik zou een Belgische plaat nemen... :D
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

Amerikaans, geen twijfel over mogelijk.
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Helemaal niks erop en dat ding achter je vooruit meenemen ;)
Als je is aangehouden wordt maar ff een discussie aangaan en smoes verzinnen of de boete mss maar slikken ;)
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Voorkant --> amerikaans
Achter --> NL
Nana korobi ya oki
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

RedSun wrote:Voorkant --> amerikaans
Achter --> NL


word
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Dimer wrote:
RedSun wrote:Voorkant --> amerikaans
Achter --> NL


word

x3
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

[quote="Sincx"]Helemaal niks erop en dat ding achter je vooruit meenemen ]

Zo reed ik ook rond met m'n EP3 :) Ik zei dan dat ie er net vanaf was gevallen, hij was gemonteerd op het gaas.

Ik mocht alleen bijna de Ring niet op omdat ik die plaat los had liggen en zonder plaat mocht je ook niet rijden.. Na wat discussieren mocht ik toch zonder plaat :D
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

Amerikaans....

Maar geef je gelijk dat dit achter niet mooi staat.
Dus daar idd een NL-plaat...
Of...

een Japanse bumper plaatsen :wink:

Maar dan is de auto niet meer origineel

For your information:
Boete ligt hier: die is 96 euro voor het voeren van de verkeerde
kentekenplaat aan de voorkant.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Als je Amerikaanse platen mag voeren, zouden ze dan moeilijk doen als je zelf kiest EU platen achter te plaatsen?
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

Dimer wrote:Als je Amerikaanse platen mag voeren, zouden ze dan moeilijk doen als je zelf kiest EU platen achter te plaatsen?


Lijkt me niet.
Die zijn ten allen tijden toegestaan.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

ik heb een mooie vierkante kentekenplaat voor :)
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

ITR DC2 wrote:Amerikaans....

For your information:
Boete ligt hier: die is 96 euro voor het voeren van de verkeerde
kentekenplaat aan de voorkant.


Ongelooflijk! Het was ooit 25 euro! :schieten:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Aan de poll te zien vindt de meerderheid het niet storend dat er een ini mini plaatje komt in de grote uitsparing achter?

Overigens vind ik de JDM bumper echt spugie lelijk :dontspeak: dus dat is sowieso geen optie.

Wat Dimer zegt is dus ook nog een optie. Het is alleen niet makkelijk één kentekenplaat te laten maken. Daar doen ze heel moeilijk over altijd. Zie maar eens iemand te vinden die één 'Amerikaanse' plaat wil maken en één Nederlandse.
Vandaar dat ik dacht om gewoon de Nederlandse platen te laten maken en een stickertje voorop. Is een sticker echt verboden of niet? Sommige auto's (Enzo?) hebben dit toch ook af-fabriek?

€ 100,- is redelijk aan de hoge kant. Wat is er precies gebeurt Wendy?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Even wat research gedaan en een plastic plakkertje mag niet MITS die gemaakt zou kunnen worden om aan onderstaande eisten te voldoen:

wetten

1. Het materiaal van de plaat dient een aluminium legering te zijn.

2. Het materiaal moet voldoen aan onderstaande kenmerken:
a. materiaaldikte 1 mm
b. treksterkte (): 138N/mm2
c. rekgrens ( 0,2): 69N/mm2
d. rek (meetlengte 50 mm/dikte 1 mm): 12%
e. Brinell hardheid: 35
f. Cu < 0,20%.

3. In afwijking van het tweede lid mag - voor het vervaardigen van kentekenplaten voorzien van kunststof tekens - materiaal met onderstaande eigenschappen worden gebezigd:
a. materiaaldikte: 1 mm
b. rekgrens ( 0,2): 90N/mm2
c. rek (meetlengte 50 mm/dikte 1 mm): 5%
d. Cu < 0,20%.

4. De retroreflectiewaarden van gelakte platen en retroreflecterend materiaal moeten voldoen aan Bijlage 1, onderscheidenlijk Bijlage 1A.

5. Het materiaal van de kunststof tekens dient te behoren tot een door de Dienst Wegverkeer goedgekeurde soort, bestand te zijn tegen zonlicht, kunstlicht, water, zouten, benzine, olie, hoge en lage temperaturen en tevens kleurbestendig te zijn.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Heel erg veel Ferrari's rijden met die stickers. Ik denk niet dat het mag, maar het staat wel het beste.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

mr. X wrote:
Wat Dimer zegt is dus ook nog een optie. Het is alleen niet makkelijk één kentekenplaat te laten maken. Daar doen ze heel moeilijk over altijd. Zie maar eens iemand te vinden die één 'Amerikaanse' plaat wil maken en één Nederlandse.


Je laat 2 Amerikaanse en 2 NL platen maken.....
Dat moet lukken. Anders heb ik nog wel een truukje voor je waardoor het lukt. Je hebt mijn nummer heh ;)
Nana korobi ya oki
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Kennis van me heeft ook een stickertje op ze EG. Een motoragent heeft hem toen verteld dat ze liever een stickertje zien dan dat ie achter het vooruit licht.
Locked