Specificaties nieuwe Forcus RS bekend

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Dit maakt het wat duidelijker,

http://dhra.nl/dragracing.html
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

mr. X wrote:Met scooter sprints was dit niet anders, je gokte gewoon dat je nét geen valse start zou hebben.




Hier ben ik mee eens!


P.s.


moeten we niet een nieuwe topic srarten want het gaat al een aantal pagina's niet meer over de Focus RS
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

De FN2 heeft trouwens een vrij leuke "launch control".
(niet echt zo bedoeld, maar bon)

Toerental staat wel wat hoog :wink:
(4.900 t/min)

Maar gemakkelijker om uit stilstand te vertrekken.

Zet je de ESP af, is de launch control ook weg.

Met mijn Dreamscience had ik ook een rempping met Launch C.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

On topic:
Focus RS uitverkocht!!



terwijl Honda nog tig pre facelift Type R als show model hebben staan.

die niet aan de man te brengen zijn.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Focus was toch gelimiteerd aantal?
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

De links onderaan die pagina zeggen genoeg :)

PK's gemiddeld rond de 260 voor de nieuwe modellen..
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

prijskaartje ? :-)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:prijskaartje ? :-)

+6.500 euro (Duitse markt prijs)
Voor 65pk. Dus €100,- per ok.

Lijkt me opzich een nette prijs...
Uitlaat + spruitstuk kost al gauw3-4K
20" velgen + banden kost ook al gauw 2.5K
En dan nog een verlagings set en luchtfilter.
Of zie ik dat verkeerd?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Turbo?
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

heeft de RS al... :?: :-?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ja dat weet ik. Daarom, druk omhoog schroeven en klaar. Niks geen dure bolt ons.

Ben benieuwd of ze daadwerkelijk iets hebben aangepast qua inlaat/uitlaat/motorisch. Want zo niet en hebben ze alleen de turbo druk omhoog gegooid, kan je net zo goed een standaard RS kopen, hem laten 'chippen' en die € 6.500,- in je zak stoppen..
Kan je die schijt lelijke 20" velgen ook nog eens thuis laten :D
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Waarschijnlijk is het een chip ja, turbo druk wat opvoeren en brandstofinspuiting regelen via motormanagement etc.
Ze gaan echt geen dure dingen vervangen als inlaatspruitstuk e.d. voor een extra editie. Dat is te duur.
Nana korobi ya oki
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Big diameter downpipe and exhaust, tune it up and your done...
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik zeg niet dat ze niets doen met de turbo druk, maar als jullie even lezen dan zie je dat er staat:

"Deze cijfers behaalt de super-RS overigens alleen als de klant kiest voor een speciaal uitlaatsysteem en een ander luchtfilter."

En

"...Focus RS 35 millimeter dichter bij het asfalt gelegd. 20-inch lichtmetaal...

35mm lager doe je niet zonder iets fysiek te wijzigen?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Je kan er proberen met 10 man in te kruipen, dat zal wel helpen..
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Whoo rustig Jo haha.

Speciaal uitlaatsysteem is lijkt me, wat Ben al zei, grotere diameter pijp.

De verlaging heb ik niets over gezegd maar lijkt me idd 10 fatsige kerels af-fabriek :D
Nana korobi ya oki
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Zeer slechte review!

Dit was niet de plek om deze twee te testen.


De naam RS250 doet mij nu al vermoeden dat er later een veel sterkere megan Rs komt.


P.S. € 100,- per extra pk is wel echt duur als je het vergelijkt met de 70 pk extra(van 240pk -> 310pk) die de Seat Leon Cupra krijgt voor € 780,-

Dat is omgerekend € 7,80 per pk,dat doet geen 1 uitlaat systeem of intake het na! :wink:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
ikelfkens
Posts: 43
Joined: Sat Sep 13, 2008 11:53 am

Post by ikelfkens »

g-unit wrote:Lijkt me een interessante race!!

Alleen durf ik nu al mijn geld op in te leggen dat de S2000 geen 5,4 sec naar de 100 haalt en de Ek9 in 5,7 is helemaal een fabbeltje.

Een jaguar Xkr doet de 100 met moeite in 5,7 sec.

ik durf te wedden dat mijn huidige standaard Leon cupra die op papier het maar in 6,4 sec doe sneller naar de 100 is dan al die auto's behalve de NSX dan.


Leuk... Die Leon Cupra heb ik net gekilled :-) was wel met de B18C-R :-(
Met de B16B had ik dat niet gered.
Maar nogmaals B16B 5.7 BS... B18C-R geen idee... Wat denken jullie...
Ik pakte wel een Z4 3.0 Die heeft ook een fabrieksopgave van 5.7
Locked