Hybride, toch zo schoon niet
iVTEC-fab wrote:mwa wat ze zeggen heeft wel een kern van waarheid.
ik ken genoeg vertegenwoordigers die in 4 jaar 300.000 km op de klok zetten van hun auto.. die enkele die er daarna nog in komen te rijden zullen in het niet vallen t.o.v. de eerste gebruiker.
Ik ken genoeg collega's hier die nog de 20 of 30 K per jaar niet halen...
De titel suggereert dat het CO2 probleem bij de Hybride's ligt terwijl het niet zo blijkt.
Het probleem zit in het minder optimale gebruik van de hybride-techniek en berekeningen van de instanties.
Fabrikanten baseren de CO2 uitstoot aan de hand van vastgestelde metingprocedures en maakt niet uit hybride, benzine, LPG etc.
Het probleem zit in het minder optimale gebruik van de hybride-techniek en berekeningen van de instanties.
Fabrikanten baseren de CO2 uitstoot aan de hand van vastgestelde metingprocedures en maakt niet uit hybride, benzine, LPG etc.
Onderzoekers van Milieu Centraal zijn uitgegaan van een gemiddelde leaserijder die jaarlijks zo'n 83 procent van zijn kilometers op de snelweg rijdt. De Belastingdienst baseert zich op de gemiddelde automobilist, deze rijdt zeventig procent van zijn kilometers in de stad.
mijn persoonlijke mening over dit verhaal is zimpel.
nederland is een zeikland.
in ons kikkerlandje (16mil. inwoners).. met 5 milj autos? (ik doe een gok) worden de strengste regels omtrent uitstoot gehanteerd waardoor alle lol aan mooie sportwagens verdwijnt uit het nederlandse straatbeeld..
terwijl in China en Amerika (200 milj. inwoners? met 80 milj. autos?) nogsteeds met de grootste olietankers rondrijden waar uitstoot geen ruk uitmaakt.
Ik heb geen id over aantallen maar ik doe maar een gooi. komt erop neer dat nederland helemaal in het niet valt als je globaal kijkt. daarom vind ik het grof oneerlijk dat wij altijd zo zwaar moeten boete..
nederland is een zeikland.
in ons kikkerlandje (16mil. inwoners).. met 5 milj autos? (ik doe een gok) worden de strengste regels omtrent uitstoot gehanteerd waardoor alle lol aan mooie sportwagens verdwijnt uit het nederlandse straatbeeld..
terwijl in China en Amerika (200 milj. inwoners? met 80 milj. autos?) nogsteeds met de grootste olietankers rondrijden waar uitstoot geen ruk uitmaakt.
Ik heb geen id over aantallen maar ik doe maar een gooi. komt erop neer dat nederland helemaal in het niet valt als je globaal kijkt. daarom vind ik het grof oneerlijk dat wij altijd zo zwaar moeten boete..
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Keung wrote:De titel suggereert dat het CO2 probleem bij de Hybride's ligt terwijl het niet zo blijkt.
Het probleem zit in het minder optimale gebruik van de hybride-techniek en berekeningen van de instanties.
Fabrikanten baseren de CO2 uitstoot aan de hand van vastgestelde metingprocedures en maakt niet uit hybride, benzine, LPG etc.Onderzoekers van Milieu Centraal zijn uitgegaan van een gemiddelde leaserijder die jaarlijks zo'n 83 procent van zijn kilometers op de snelweg rijdt. De Belastingdienst baseert zich op de gemiddelde automobilist, deze rijdt zeventig procent van zijn kilometers in de stad.
Een Diesel kan misschien schoner zijn op de snelweg. Maar wat doet die roetbak in de files? Juist, helemaal niet efficient zijn en dan komen de hybrides juist weer naar boven.
Het is maar net hoe je je berekening maakt....