Hybride, toch zo schoon niet

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
Locked
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Hybride, toch zo schoon niet

Post by iVTEC-fab »

Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Uiteindelijk zijn deze auto's lease-af en dan gaan anderen er in rijden. Die misschien weer meer binnen de stad rijden...?!
Daar wordt geen rekening mee gehouden. Ze hadden naar de hele PLC van de auto moeten kijken.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

mwa wat ze zeggen heeft wel een kern van waarheid.

ik ken genoeg vertegenwoordigers die in 4 jaar 300.000 km op de klok zetten van hun auto.. die enkele die er daarna nog in komen te rijden zullen in het niet vallen t.o.v. de eerste gebruiker.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:mwa wat ze zeggen heeft wel een kern van waarheid.

ik ken genoeg vertegenwoordigers die in 4 jaar 300.000 km op de klok zetten van hun auto.. die enkele die er daarna nog in komen te rijden zullen in het niet vallen t.o.v. de eerste gebruiker.

Ik ken genoeg collega's hier die nog de 20 of 30 K per jaar niet halen...
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

De titel suggereert dat het CO2 probleem bij de Hybride's ligt terwijl het niet zo blijkt.

Het probleem zit in het minder optimale gebruik van de hybride-techniek en berekeningen van de instanties.
Fabrikanten baseren de CO2 uitstoot aan de hand van vastgestelde metingprocedures en maakt niet uit hybride, benzine, LPG etc.

Onderzoekers van Milieu Centraal zijn uitgegaan van een gemiddelde leaserijder die jaarlijks zo'n 83 procent van zijn kilometers op de snelweg rijdt. De Belastingdienst baseert zich op de gemiddelde automobilist, deze rijdt zeventig procent van zijn kilometers in de stad.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

juust !

het gaat dus niet zozeer om de aantal kilometers totaal, maar juist het percentage dat de leaserijder op de snelweg zit. dan doet de electro motor niks.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Toch vind ik dat ze de complete PLC van de auto mee moeten rekenen. Het gaat immers over langer termijn effecten...!
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

mijn persoonlijke mening over dit verhaal is zimpel.

nederland is een zeikland.

in ons kikkerlandje (16mil. inwoners).. met 5 milj autos? (ik doe een gok) worden de strengste regels omtrent uitstoot gehanteerd waardoor alle lol aan mooie sportwagens verdwijnt uit het nederlandse straatbeeld..

terwijl in China en Amerika (200 milj. inwoners? met 80 milj. autos?) nogsteeds met de grootste olietankers rondrijden waar uitstoot geen ruk uitmaakt.

Ik heb geen id over aantallen maar ik doe maar een gooi. komt erop neer dat nederland helemaal in het niet valt als je globaal kijkt. daarom vind ik het grof oneerlijk dat wij altijd zo zwaar moeten boete..
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Wij geven een voorbeeld functie af en dat doet volgen.
Een betere wereld begint bij jezelf.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Jo& wrote:Wij geven een voorbeeld functie af en dat doet volgen.
Een betere wereld begint bij jezelf.


:thumbs:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Keung wrote:De titel suggereert dat het CO2 probleem bij de Hybride's ligt terwijl het niet zo blijkt.

Het probleem zit in het minder optimale gebruik van de hybride-techniek en berekeningen van de instanties.
Fabrikanten baseren de CO2 uitstoot aan de hand van vastgestelde metingprocedures en maakt niet uit hybride, benzine, LPG etc.

Onderzoekers van Milieu Centraal zijn uitgegaan van een gemiddelde leaserijder die jaarlijks zo'n 83 procent van zijn kilometers op de snelweg rijdt. De Belastingdienst baseert zich op de gemiddelde automobilist, deze rijdt zeventig procent van zijn kilometers in de stad.


Een Diesel kan misschien schoner zijn op de snelweg. Maar wat doet die roetbak in de files? Juist, helemaal niet efficient zijn en dan komen de hybrides juist weer naar boven.

Het is maar net hoe je je berekening maakt....
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Overlaatst in een belgische magazine (p-magazine) Hadden ze de fn2 getest met de insight hybride.

Dit qua verbruik.

Ze hadden een race parcour afgelegd, en verschiet niet de insight verbruikte pak meer dan de fn2 :)
Locked