Advies gevraagd

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

mijn dank is groot
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ik dacht dat het zo snel vuil worden van de achtervelgen kwam door het VSA systeem.
Als je remmen aanlopen kan dat nooit goed zijn voor je blokken en schijven, die velg zal er ook lekker heet van worden.
Vind het ook vreemd dat dit dan bij zover ik weet alle FN2's gebeurt.
@culasse, heeft het slapper maken van de handrem kabel bij jouw wel geholpen?
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Ja, bij mij hielp het wel, maar nu moet de handrem wel met een flinke ruk worden aangetrokken voordat de remblokken de schijven grijpen.
Maar ik zit daar niet zo mee, ik gebruik de handrem toch nooit.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Wat Slydawg zegt dacht ik ook. Het VSA systeem grijpt zo nu en dan in en daardoor wordt er extra remstof geproduceerd.
Kan het niet zo zijn dat het VSA systeem op het handrem systeem zit waardoor het nu gewoon niet meer aan kan grijpen en dus geen stof meer produceert?

Als het inderdaad aan loopt zullen die schijven binnen de kortste keren krom zijn.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

grijpt de VSA zo nu en dan in ?

ben gelijk nieuwsgierig wat jij onder 'zo nu en dan' verstaat..
VSA grijpt toch pas in als de auto dreigt te gaan schuiven?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Dat is toch zo nu en dan :D
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

En als dat niet gebeurt rij je de auto niet zoals het hoort! ;-)
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Jo& wrote:[Zou je denken... Hmm nooit bij stil gestaan... Tsja als je daarvoor echt 'geraced' hebt misschien. Maar denk dat bij normaal openbare weg rijden je remschijven niet zo heet worden dat het kwaad kan om ze nat te spuiten.
Iemand hier ervaring mee?


Als je een paar keer hebt moeten remmen (redelijk stevig) dan kun je je vinger niet meer op je schijf leggen hoor.

probeer maar eens.
Nana korobi ya oki
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

mr. X wrote:Dat is toch zo nu en dan :D

juust... :)


slydawg wrote:En als dat niet gebeurt rij je de auto niet zoals het hoort! ]
ben hem nog aan het inrijden :o ops:

RedSun wrote:
Jo& wrote:[Zou je denken... Hmm nooit bij stil gestaan... Tsja als je daarvoor echt 'geraced' hebt misschien. Maar denk dat bij normaal openbare weg rijden je remschijven niet zo heet worden dat het kwaad kan om ze nat te spuiten.
Iemand hier ervaring mee?


Als je een paar keer hebt moeten remmen (redelijk stevig) dan kun je je vinger niet meer op je schijf leggen hoor.

probeer maar eens.


Ik raad dat toch af om dat te proberen..
aar Redsun heeft gelijk, ook op de openbare weg hoef je niet eens lang te race. 2 km wat bochten, rotondes en kruispunten op een lekker tempo zijn je remmen al goed heet.
en dan kan inderdaad een plas water al voldoende zijn om een schijf krom te laten trekken. ook als je met bloedhete remmen bij het stoplicht staat en je poot stijf op de rem houdt. dan kunnen de klauwen de schijf krom drukken.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Mijn ervaring is dat de NXT beter werkt voor lichte autos dus als je een lichte glans wilt.
Gold class voor donkere glans.

Als je een velgborstel van Meguires wilt, mag je die van mij overkopen. Past niet tussen de smalle EP3 velgjes.

Als je elke week wast, krijg je alleen maar meer krasjes enz. Wassen = krassen. Hoe voorzichtig je ook bent...
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

VSA Grijpt zelfs op de snelweg nog in :(
Zodra VSA denkt dat er een wiel begint te spinnen is het gelijk gebeurd en houd de motor in.
Op de mooie droge dagen staat die bij mij standaart uit :D
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

iVTEC-fab wrote:ben hem nog aan het inrijden :o ops:



Een auto x aantal km inrijden hoeft tegenwoordig niet echt meer. Gewoon goed warm rijden (de olie!) en dan gaan!
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

iVTEC-fab wrote:en dan kan inderdaad een plas water al voldoende zijn om een schijf krom te laten trekken. ook als je met bloedhete remmen bij het stoplicht staat en je poot stijf op de rem houdt. dan kunnen de klauwen de schijf krom drukken.


Is het niet dat de rest van de schijf sneller afkoelt dan waar de remblokken op de schijf drukken en dus daarom krom trekt?
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Tenck wrote:
iVTEC-fab wrote:en dan kan inderdaad een plas water al voldoende zijn om een schijf krom te laten trekken. ook als je met bloedhete remmen bij het stoplicht staat en je poot stijf op de rem houdt. dan kunnen de klauwen de schijf krom drukken.


Is het niet dat de rest van de schijf sneller afkoelt dan waar de remblokken op de schijf drukken en dus daarom krom trekt?


Klopt!!
Nana korobi ya oki
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Ook goed :razz:

Dimer wrote:
iVTEC-fab wrote:ben hem nog aan het inrijden :o ops:



Een auto x aantal km inrijden hoeft tegenwoordig niet echt meer. Gewoon goed warm rijden (de olie!) en dan gaan!


Ik heb in 650 kilometer, die ik nu gereden heb, precies 2 tanken droog gereden... rara hoe zwaar is mijn voet?

1:8 :shock:
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

iVTEC-fab wrote:Ook goed :razz:

Dimer wrote:
"iVTEC-fab":zg9le04j wrote:ben hem nog aan het inrijden :o ops:



Een auto x aantal km inrijden hoeft tegenwoordig niet echt meer. Gewoon goed warm rijden (de olie!) en dan gaan!


Ik heb in 650 kilometer, die ik nu gereden heb, precies 2 tanken droog gereden... rara hoe zwaar is mijn voet?

1:8 :shock:[/quote:zg9le04j]
WTF
wat is uw gemiddeld verbruik dan?
Bij mij 0-1000km 13,5liter
en nu vanaf 1000 - 5500km 9,4 ongeveer
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

m'n computer zegt dat ik 10,8 L/100 km verbruik... en als ik zie dat ik straks weer moet tanken met (2de keer) met 650 kilometer op de teller.......

1ste keer 40 Liter getankt, straks weer ongeveer.

650 / 80 liter = 8,125 km per liter..


in die koers van 10,8 L/100 km zit het aardig.. :razz:
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

Nick wrote:VSA Grijpt zelfs op de snelweg nog in :(
Zodra VSA denkt dat er een wiel begint te spinnen is het gelijk gebeurd en houd de motor in.
Op de mooie droge dagen staat die bij mij standaart uit :D

Ik vind het ESP systeem van HOnda zeer goed afgesteld.

Niet té gevoelig :thumbs:
Op mijn getunede Fiesta ST ging het constant in werking bij wielspin, veel regen, enz
Ik zette het dan ook constant af :-)

(De ST was ook een lichtere wagen)

Bij de Type R treedt het vooral in werking bij een hardere sprint uit stilstand.
Maar voor de rest al bij al ok :wink:

Bij VW-wagens treedt het ESP in het algemeen ook niet té snel in werking.

i.v.m. met vuile velgen:
Als je sportremblokken hebt (bv Ferodo DS2500),
poets dan maar vaak je velgen :razz:
Ze geven veel zwart stof af.
Locked