Advies gevraagd
Ik dacht dat het zo snel vuil worden van de achtervelgen kwam door het VSA systeem.
Als je remmen aanlopen kan dat nooit goed zijn voor je blokken en schijven, die velg zal er ook lekker heet van worden.
Vind het ook vreemd dat dit dan bij zover ik weet alle FN2's gebeurt.
@culasse, heeft het slapper maken van de handrem kabel bij jouw wel geholpen?
Als je remmen aanlopen kan dat nooit goed zijn voor je blokken en schijven, die velg zal er ook lekker heet van worden.
Vind het ook vreemd dat dit dan bij zover ik weet alle FN2's gebeurt.
@culasse, heeft het slapper maken van de handrem kabel bij jouw wel geholpen?
Wat Slydawg zegt dacht ik ook. Het VSA systeem grijpt zo nu en dan in en daardoor wordt er extra remstof geproduceerd.
Kan het niet zo zijn dat het VSA systeem op het handrem systeem zit waardoor het nu gewoon niet meer aan kan grijpen en dus geen stof meer produceert?
Als het inderdaad aan loopt zullen die schijven binnen de kortste keren krom zijn.
Kan het niet zo zijn dat het VSA systeem op het handrem systeem zit waardoor het nu gewoon niet meer aan kan grijpen en dus geen stof meer produceert?
Als het inderdaad aan loopt zullen die schijven binnen de kortste keren krom zijn.
Jo& wrote:[Zou je denken... Hmm nooit bij stil gestaan... Tsja als je daarvoor echt 'geraced' hebt misschien. Maar denk dat bij normaal openbare weg rijden je remschijven niet zo heet worden dat het kwaad kan om ze nat te spuiten.
Iemand hier ervaring mee?
Als je een paar keer hebt moeten remmen (redelijk stevig) dan kun je je vinger niet meer op je schijf leggen hoor.
probeer maar eens.
Nana korobi ya oki
mr. X wrote:Dat is toch zo nu en dan![]()
juust...

slydawg wrote:En als dat niet gebeurt rij je de auto niet zoals het hoort! ]
ben hem nog aan het inrijdenops:
RedSun wrote:Jo& wrote:[Zou je denken... Hmm nooit bij stil gestaan... Tsja als je daarvoor echt 'geraced' hebt misschien. Maar denk dat bij normaal openbare weg rijden je remschijven niet zo heet worden dat het kwaad kan om ze nat te spuiten.
Iemand hier ervaring mee?
Als je een paar keer hebt moeten remmen (redelijk stevig) dan kun je je vinger niet meer op je schijf leggen hoor.
probeer maar eens.
Ik raad dat toch af om dat te proberen..
aar Redsun heeft gelijk, ook op de openbare weg hoef je niet eens lang te race. 2 km wat bochten, rotondes en kruispunten op een lekker tempo zijn je remmen al goed heet.
en dan kan inderdaad een plas water al voldoende zijn om een schijf krom te laten trekken. ook als je met bloedhete remmen bij het stoplicht staat en je poot stijf op de rem houdt. dan kunnen de klauwen de schijf krom drukken.
Mijn ervaring is dat de NXT beter werkt voor lichte autos dus als je een lichte glans wilt.
Gold class voor donkere glans.
Als je een velgborstel van Meguires wilt, mag je die van mij overkopen. Past niet tussen de smalle EP3 velgjes.
Als je elke week wast, krijg je alleen maar meer krasjes enz. Wassen = krassen. Hoe voorzichtig je ook bent...
Gold class voor donkere glans.
Als je een velgborstel van Meguires wilt, mag je die van mij overkopen. Past niet tussen de smalle EP3 velgjes.
Als je elke week wast, krijg je alleen maar meer krasjes enz. Wassen = krassen. Hoe voorzichtig je ook bent...
iVTEC-fab wrote:en dan kan inderdaad een plas water al voldoende zijn om een schijf krom te laten trekken. ook als je met bloedhete remmen bij het stoplicht staat en je poot stijf op de rem houdt. dan kunnen de klauwen de schijf krom drukken.
Is het niet dat de rest van de schijf sneller afkoelt dan waar de remblokken op de schijf drukken en dus daarom krom trekt?
Tenck wrote:iVTEC-fab wrote:en dan kan inderdaad een plas water al voldoende zijn om een schijf krom te laten trekken. ook als je met bloedhete remmen bij het stoplicht staat en je poot stijf op de rem houdt. dan kunnen de klauwen de schijf krom drukken.
Is het niet dat de rest van de schijf sneller afkoelt dan waar de remblokken op de schijf drukken en dus daarom krom trekt?
Klopt!!
Nana korobi ya oki
Ook goed :razz:
Ik heb in 650 kilometer, die ik nu gereden heb, precies 2 tanken droog gereden... rara hoe zwaar is mijn voet?
1:8 :shock:
Dimer wrote:iVTEC-fab wrote:ben hem nog aan het inrijdenops:
Een auto x aantal km inrijden hoeft tegenwoordig niet echt meer. Gewoon goed warm rijden (de olie!) en dan gaan!
Ik heb in 650 kilometer, die ik nu gereden heb, precies 2 tanken droog gereden... rara hoe zwaar is mijn voet?
1:8 :shock:
iVTEC-fab wrote:Ook goed :razz:Dimer wrote:"iVTEC-fab":zg9le04j wrote:ben hem nog aan het inrijdenops:
Een auto x aantal km inrijden hoeft tegenwoordig niet echt meer. Gewoon goed warm rijden (de olie!) en dan gaan!
1:8 :shock:[/quote:zg9le04j]
WTF
wat is uw gemiddeld verbruik dan?
Bij mij 0-1000km 13,5liter
en nu vanaf 1000 - 5500km 9,4 ongeveer
-
Nick wrote:VSA Grijpt zelfs op de snelweg nog in
Zodra VSA denkt dat er een wiel begint te spinnen is het gelijk gebeurd en houd de motor in.
Op de mooie droge dagen staat die bij mij standaart uit![]()
Ik vind het ESP systeem van HOnda zeer goed afgesteld.
Niet té gevoelig :thumbs:
Op mijn getunede Fiesta ST ging het constant in werking bij wielspin, veel regen, enz
Ik zette het dan ook constant af :-)
(De ST was ook een lichtere wagen)
Bij de Type R treedt het vooral in werking bij een hardere sprint uit stilstand.
Maar voor de rest al bij al ok :wink:
Bij VW-wagens treedt het ESP in het algemeen ook niet té snel in werking.
i.v.m. met vuile velgen:
Als je sportremblokken hebt (bv Ferodo DS2500),
poets dan maar vaak je velgen :razz:
Ze geven veel zwart stof af.