Specificaties nieuwe Forcus RS bekend

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
mr. X

Post by mr. X »

Maar kijk, je HOEFT dus geen nieuwe auto te kopen. En met een budget van € 50.000,- (!) zijn er denk ik genoeg concurrenten op de markt die er wel voorbij kunnen met een wat minder.. tupperware achtig uiterlijk.
vtec vince

Post by vtec vince »

Juist Maarten....voor 50 mille heb je denk ik ook wel een mooie Aston martin 8)
Of een mooie 911 :D
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
slydawg

Post by slydawg »

Het blijft niet alleen bij de aanschaf he...onderhoud/onderdelen voor een Aston of 911 zullen denk ik stukken hoger liggen.
vtec vince

Post by vtec vince »

Dat wel ja
mr. X

Post by mr. X »

Ik zat meer te denken aan een tweedehands EVO :wink:
vtec vince

Post by vtec vince »

Daar kun je ook lekker mee stoeien :-)
Roy

Post by Roy »

NU VERGELIJKEN JULLIE TWEEDEHANDS MET NIEUW.

Voor 50.000 heb je natuurlijk een 911 uit 2001, een Evo IX 0f VIII en een aston uit 1997
Succes met het onderhoud!!!

Deze heeft een garantie van 3 jaar of meer, is nog niet afgetrapt zoals de meeste EVO's, nooit gereden door een of andere rijke vrouwtje die nooit van olie temp. heeft gehoord, en qua looks een aantrekkinskracht waar menigen nu in 2009 hun nek van breken.

En ow ja je komt ze niet in tientallen elke dag tegen zoals een 911.

Voor 50.000 euro kom je weinig nieuw tegen met de zelfde prestaties.

Zelfs een TTS met minder pk's is duurder, zo ook een BMW 130/135.

De golf R heeft kost 6.000 minder maar heeft ook 35 pk minder.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
vtec vince

Post by vtec vince »

Wij zeggen gewoon dat je een bestedings budget hebt van 50.000 euro.
En dat er genoeg leuks voor die prijs te krijgen is...nieuw of 2e hands maakt niet uit.
Merk jij verschil tussen een nieuwe en een 2e hands auto die 25.000 km op de klok heeft dan?

Heb laatst in de golf 5 R32 gereden, die gaat ook als de brandweer!!
mr. X

Post by mr. X »

Feit is dat ik hem niet zou kopen voor € 50.000,-!
Wat iemand anders moet doen of hoe iemand anders er over denkt moet hij of zij zelf weten.

Helaas denken veel mensen dat tweedehands auto's afgetrapt zijn, wat lang niet altijd waar is, waardoor die markt ook stroef in elkaar zit.
Denk aan de goedkope ATR's van Marktplaats, dat soort mensen verpest het voor andere.
mr. X

Post by mr. X »

Overigens om even in te haken op de Golf V R32. Heb er zelf ook mee gereden maar ik was er verre van onder de indruk!
Een V GTI met ABT tunings-pakket daarentegen (met 240 PK op de voorwielen) is wel degelijk tegen de verwachtingen in spectaculair en snel te noemen!
vtec vince

Post by vtec vince »

Die ik heb gereden had 4 wielaandrijving en de dsg bak.
Kan me wel voorstellen dat 240 pk op de voorwielen voor spectaculair garant staat.
Helaas is het best een zware auto.
mr. X

Post by mr. X »

Alle R32's hebben 4wd en die waar ik in gereden heb had ook DSG. De meeste zijn er over te spreken maar ik vind die bak verre inferieur aan de SMG van mijn oude Z4, ookal kwam die uit medio 2003...
vtec vince

Post by vtec vince »

Volgens mij zit er bij BMW ook een iets hoger budget voor ontwikkeling dan bij VW.
Dat mag je dan ook wel verwachten van BMW.
mr. X

Post by mr. X »

Dan nog vind ik het altijd grappig dat mensen zo hoog van de toren blazen over een bepaald systeem wanneer ze overduidelijk nog nooit in een andere semi-automaat hebben gereden.
Mocht ik een R32 kopen zou ik zonder twijfel voor een handbak gaan over het DSG systeem. Het omgekeerde was juist van toepassing toen ik de Z4 kocht. Uiteraard mag je verwachten dat een Audi, BMW, Porsche, Mercedes e.a. door en door getest worden maar dan is het ook wel even leuk dit aan te halen;
De discussie hier gaande op het forum een tijdje geleden over een nieuwe auto (al dan niet de FN2) en een tweedehands concurrent voor hetzelfde geld. Mag je dan niet stellen dat sommige oude auto's beter zijn dan nieuwe fabrieks wagens doordat de kwaliteit gewoon stukken hoger ligt?

Dat zelfde geldt voor de nieuwe Focus. Leuke wagen, garantie (als je daar iets van mag verwachten) etc maar mensen staren zich tegenwoordig blind op nieuwe auto's... Het moet allemaal beter zijn maar dat is het lang niet altijd.
Roy

Post by Roy »

De DSG schakelt vele malen beter en sneller dan een SMG, naar mijn mening. ik heb er met allebei gereden.

Ik zeg niet dat alle tweedehandse autos afgetrapt zijn, anders zou ik ze zelf nooit 2e hands kopen.

maar met een nieuwe auto heb je daar 100% garantie dat het nog niet is gebeurd.
En tevens heb je nog voor lange tijd garantie op je wagen.
mr. X

Post by mr. X »

Jij hebt klaarblijkelijk nog nooit met de SMG in de 'launch-control' stand weg gereden.
Little Viper

Post by Little Viper »

mr. X wrote:Dat zelfde geldt voor de nieuwe Focus. Leuke wagen, garantie (als je daar iets van mag verwachten) .

Gewoon even louter informatief zeggen dat de garantie bij Ford subliem was :worshippy:
Voor 340euro had ik "ford extra garantie", waardoor ik garantie had voor 4 jaar (voor 400euro had ik 5jaar)
Tevens had ik altijd recht op een vervangwagen, voor 7 dagen, voor élk garantiedefect(je).

Bij Honda (in België) moet je bij een garantiereparatie 36euro betalen voor een vervangwagen :-? :schieten:
mr. X

Post by mr. X »

Leuk dat je weinig betaald voor de garantie maar ik bedoel wat mag je er van verwachten? Kan jij me garanderen dat ze daadwerkelijk ook iets vervangen als het kapot gaat?
RedSun

Post by RedSun »

g-unit wrote:Voor 50.000 euro kom je weinig nieuw tegen met de zelfde prestaties.

Bij importeur Pon Car in Leusden zijn ze helemaal losgegaan, speciaal voor Nederland is er nu de Leon Cupra 310 Limited Edtion. Die heeft maar liefst 310 pk!
De 310 Limited Edition blijft exclusief, er komen er maar 100 van. Het 2.0 TSI-blok gaat van 240 naar 310 pk, het koppel neemt met 125 Nm toe tot 425 Nm. Hoe de Cupra dat allemaal kwijt kan op de voorwielen weten we niet, want Seat geeft nog geen tijd voor de 0-100-sprint op, wel loopt de Limited Edition 259 km/h. Spectaculair is ook de prijs, met 32.995

**Bron autoweek**
Nana korobi ya oki
Roy

Post by Roy »

Ja, dat weten we allemaal wel.

En ik schreef je komt weinig tegen, niet niks.

P.S. Ik rij zelf nu met een Leon Cupra II met 240 pk, das nu al niet te temmen, de 310 heeft gewoon te veel pk voor op de voorwielen zonder sper- en aanpassing aan de ophanging.

De RS is juist ontwikkeld om 305 over te brengen en dat is de cupra niet!
Qua prijs is het ook mogelijk omdat de cupra 310 helemaal geen extra opties heeft, zoals Xenon enz. en chiptuning van 240-310pk maar 700 kost.

@ mr.X:

http://www.youtube.com/watch?v=bwnkkv_EQS4&feature=related
Locked