Specificaties nieuwe Forcus RS bekend
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
NU VERGELIJKEN JULLIE TWEEDEHANDS MET NIEUW.
Voor 50.000 heb je natuurlijk een 911 uit 2001, een Evo IX 0f VIII en een aston uit 1997
Succes met het onderhoud!!!
Deze heeft een garantie van 3 jaar of meer, is nog niet afgetrapt zoals de meeste EVO's, nooit gereden door een of andere rijke vrouwtje die nooit van olie temp. heeft gehoord, en qua looks een aantrekkinskracht waar menigen nu in 2009 hun nek van breken.
En ow ja je komt ze niet in tientallen elke dag tegen zoals een 911.
Voor 50.000 euro kom je weinig nieuw tegen met de zelfde prestaties.
Zelfs een TTS met minder pk's is duurder, zo ook een BMW 130/135.
De golf R heeft kost 6.000 minder maar heeft ook 35 pk minder.
Voor 50.000 heb je natuurlijk een 911 uit 2001, een Evo IX 0f VIII en een aston uit 1997
Succes met het onderhoud!!!
Deze heeft een garantie van 3 jaar of meer, is nog niet afgetrapt zoals de meeste EVO's, nooit gereden door een of andere rijke vrouwtje die nooit van olie temp. heeft gehoord, en qua looks een aantrekkinskracht waar menigen nu in 2009 hun nek van breken.
En ow ja je komt ze niet in tientallen elke dag tegen zoals een 911.
Voor 50.000 euro kom je weinig nieuw tegen met de zelfde prestaties.
Zelfs een TTS met minder pk's is duurder, zo ook een BMW 130/135.
De golf R heeft kost 6.000 minder maar heeft ook 35 pk minder.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Wij zeggen gewoon dat je een bestedings budget hebt van 50.000 euro.
En dat er genoeg leuks voor die prijs te krijgen is...nieuw of 2e hands maakt niet uit.
Merk jij verschil tussen een nieuwe en een 2e hands auto die 25.000 km op de klok heeft dan?
Heb laatst in de golf 5 R32 gereden, die gaat ook als de brandweer!!
En dat er genoeg leuks voor die prijs te krijgen is...nieuw of 2e hands maakt niet uit.
Merk jij verschil tussen een nieuwe en een 2e hands auto die 25.000 km op de klok heeft dan?
Heb laatst in de golf 5 R32 gereden, die gaat ook als de brandweer!!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Feit is dat ik hem niet zou kopen voor € 50.000,-!
Wat iemand anders moet doen of hoe iemand anders er over denkt moet hij of zij zelf weten.
Helaas denken veel mensen dat tweedehands auto's afgetrapt zijn, wat lang niet altijd waar is, waardoor die markt ook stroef in elkaar zit.
Denk aan de goedkope ATR's van Marktplaats, dat soort mensen verpest het voor andere.
Wat iemand anders moet doen of hoe iemand anders er over denkt moet hij of zij zelf weten.
Helaas denken veel mensen dat tweedehands auto's afgetrapt zijn, wat lang niet altijd waar is, waardoor die markt ook stroef in elkaar zit.
Denk aan de goedkope ATR's van Marktplaats, dat soort mensen verpest het voor andere.
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Dan nog vind ik het altijd grappig dat mensen zo hoog van de toren blazen over een bepaald systeem wanneer ze overduidelijk nog nooit in een andere semi-automaat hebben gereden.
Mocht ik een R32 kopen zou ik zonder twijfel voor een handbak gaan over het DSG systeem. Het omgekeerde was juist van toepassing toen ik de Z4 kocht. Uiteraard mag je verwachten dat een Audi, BMW, Porsche, Mercedes e.a. door en door getest worden maar dan is het ook wel even leuk dit aan te halen;
De discussie hier gaande op het forum een tijdje geleden over een nieuwe auto (al dan niet de FN2) en een tweedehands concurrent voor hetzelfde geld. Mag je dan niet stellen dat sommige oude auto's beter zijn dan nieuwe fabrieks wagens doordat de kwaliteit gewoon stukken hoger ligt?
Dat zelfde geldt voor de nieuwe Focus. Leuke wagen, garantie (als je daar iets van mag verwachten) etc maar mensen staren zich tegenwoordig blind op nieuwe auto's... Het moet allemaal beter zijn maar dat is het lang niet altijd.
Mocht ik een R32 kopen zou ik zonder twijfel voor een handbak gaan over het DSG systeem. Het omgekeerde was juist van toepassing toen ik de Z4 kocht. Uiteraard mag je verwachten dat een Audi, BMW, Porsche, Mercedes e.a. door en door getest worden maar dan is het ook wel even leuk dit aan te halen;
De discussie hier gaande op het forum een tijdje geleden over een nieuwe auto (al dan niet de FN2) en een tweedehands concurrent voor hetzelfde geld. Mag je dan niet stellen dat sommige oude auto's beter zijn dan nieuwe fabrieks wagens doordat de kwaliteit gewoon stukken hoger ligt?
Dat zelfde geldt voor de nieuwe Focus. Leuke wagen, garantie (als je daar iets van mag verwachten) etc maar mensen staren zich tegenwoordig blind op nieuwe auto's... Het moet allemaal beter zijn maar dat is het lang niet altijd.
De DSG schakelt vele malen beter en sneller dan een SMG, naar mijn mening. ik heb er met allebei gereden.
Ik zeg niet dat alle tweedehandse autos afgetrapt zijn, anders zou ik ze zelf nooit 2e hands kopen.
maar met een nieuwe auto heb je daar 100% garantie dat het nog niet is gebeurd.
En tevens heb je nog voor lange tijd garantie op je wagen.
Ik zeg niet dat alle tweedehandse autos afgetrapt zijn, anders zou ik ze zelf nooit 2e hands kopen.
maar met een nieuwe auto heb je daar 100% garantie dat het nog niet is gebeurd.
En tevens heb je nog voor lange tijd garantie op je wagen.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:
mr. X wrote:Dat zelfde geldt voor de nieuwe Focus. Leuke wagen, garantie (als je daar iets van mag verwachten) .
Gewoon even louter informatief zeggen dat de garantie bij Ford subliem was :worshippy:
Voor 340euro had ik "ford extra garantie", waardoor ik garantie had voor 4 jaar (voor 400euro had ik 5jaar)
Tevens had ik altijd recht op een vervangwagen, voor 7 dagen, voor élk garantiedefect(je).
Bij Honda (in België) moet je bij een garantiereparatie 36euro betalen voor een vervangwagen :-? :schieten:
g-unit wrote:Voor 50.000 euro kom je weinig nieuw tegen met de zelfde prestaties.
Bij importeur Pon Car in Leusden zijn ze helemaal losgegaan, speciaal voor Nederland is er nu de Leon Cupra 310 Limited Edtion. Die heeft maar liefst 310 pk!
De 310 Limited Edition blijft exclusief, er komen er maar 100 van. Het 2.0 TSI-blok gaat van 240 naar 310 pk, het koppel neemt met 125 Nm toe tot 425 Nm. Hoe de Cupra dat allemaal kwijt kan op de voorwielen weten we niet, want Seat geeft nog geen tijd voor de 0-100-sprint op, wel loopt de Limited Edition 259 km/h. Spectaculair is ook de prijs, met 32.995
**Bron autoweek**
Nana korobi ya oki
Ja, dat weten we allemaal wel.
En ik schreef je komt weinig tegen, niet niks.
P.S. Ik rij zelf nu met een Leon Cupra II met 240 pk, das nu al niet te temmen, de 310 heeft gewoon te veel pk voor op de voorwielen zonder sper- en aanpassing aan de ophanging.
De RS is juist ontwikkeld om 305 over te brengen en dat is de cupra niet!
Qua prijs is het ook mogelijk omdat de cupra 310 helemaal geen extra opties heeft, zoals Xenon enz. en chiptuning van 240-310pk maar 700 kost.
@ mr.X:
http://www.youtube.com/watch?v=bwnkkv_EQS4&feature=related
En ik schreef je komt weinig tegen, niet niks.
P.S. Ik rij zelf nu met een Leon Cupra II met 240 pk, das nu al niet te temmen, de 310 heeft gewoon te veel pk voor op de voorwielen zonder sper- en aanpassing aan de ophanging.
De RS is juist ontwikkeld om 305 over te brengen en dat is de cupra niet!
Qua prijs is het ook mogelijk omdat de cupra 310 helemaal geen extra opties heeft, zoals Xenon enz. en chiptuning van 240-310pk maar 700 kost.
@ mr.X:
http://www.youtube.com/watch?v=bwnkkv_EQS4&feature=related
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi