MTF 3 zit erin... meteen merkbaar makkelijker schakelen..
ik had wat probleempjes in de 1 na 2 met een koude motor; af en toe ging dit niet soepel. durf bijna te zeggen dat dit weg is...
Super he! Ik reed vandaag weer na een paar dagen niet gereden te hebben en man wat maakt dat verschil zeg! Ik kan naar zn 1 als ik nog rij!!!
En naar zn 2 als hij koud is gaat ook veeel beter!
Jo& wrote:Super he! Ik reed vandaag weer na een paar dagen niet gereden te hebben en man wat maakt dat verschil zeg! Ik kan naar zn 1 als ik nog rij!!! En naar zn 2 als hij koud is gaat ook veeel beter!
jup ik vind dat ie beter schakelt: soepeler..
maaruh een paar dagen niet gereden??? :-?
hoef je die van jou niet elke dag uit te laten?
Zeer interessant topic 8) Versnellingsbak is essentieel mechanisme :-)
Ik doe weldra nog maar mijn 1ste onderhoud (10.000km). Maar als ik goed volg, gewoon direct MTF3 versnellingsbakolie vragen om erin te doen?
Bij mij gaat het om de Civic FN2 (2009), maar dat maakt dus niet uit?
'k heb mij ooit laten vertellen dat teflon additieven ook zouden goed zijn voor nog betere smering?
Kans is groot dat dat er al in zit. Aangezien die 3 gewoon aangeeft dat het versie/type 3 is. En jij een nieuwe auto hebt.
En MTF betekend Manual transmission fluid. Dus versnellingsbak olie is beetje overbodig :wink:
Keung, weet jij dat?
Verschonen is nooit mis, je hebt waarsch wel wat vervuiling door het inslijten...
Het is niet al-tijd goed om te verschonen. Heb ooit gehoord dat bij bepaalde BMW's het uit den boze is de versnellingsbak vloeistof te verversen.
Als je dat deed gingen ze geheid kapot. Weet niet precies hoe die vork in de steel steekt maar ze zeggen het....
Ik zou uit voorzorg de olie elke 20000 km vervangen. Ik gebruik zelf al sinds 6 jaar GM Synchromesh Friction modified mtf, en die is superieur aan de Honda mtf.
Voor meer info PM hem. Er mag op dit forum niet actief reclame gemaakt worden. -Jo&
Ik zou uit voorzorg de olie elke 20000 km vervangen. Ik gebruik zelf al sinds 6 jaar GM Synchromesh Friction modified mtf, en die is superieur aan de Honda mtf.
Als 6 jaar in welke auto?
Je reedt toen vast geen FN2 en ik denk dat je zowiezo geen Honda had of wel?
Trouwens, ik zou niet weten wat er mis is met het uit voorzorg vervangen van versnellingsbak olie en wat er kapot zou kunnen gaan door vervanging.
Ja als je de verkeerde olie gebruikt, kan je echt je (Honda) versnellingsbak slopen!
Medio dit jaar kwam ik erachter dat General Motors met de produktie gestopt is.
Ik had tot dan toe een leverancier in amerika waar ik deze olie op de kop kon tikken. gelukkig heb ik nog een voorraadje waarmee ik het nog een tijd kan uitzingen. Wie echter wat van me wil kopen moet snel zijn. Inmiddels hebben meer mensen die dit spul gebruiken gemerkt dat er niet meer aan te komen is en ik heb in korte tijd aardig wat verkocht. Sommigen kochten direct meerdere flacons om een buffertje te hebben.
Eventueel zou je bij een Opel dealer kunnen informeren of die nog wat van deze GM olie hebben. Art. nr. is 12377916.
Er is ook een surrogaatolie die er sterk op lijkt, zit in alle Opel versnellingsbakken. Blijf daarbij uit de buurt, is lang niet zo goed.
Maar bak olie wordt niet vervuild door benzine etc itt motorolie waardoor de smerende eigenschappen afnemen. Ja hooguit wat metaal spinters die worden wel door de magneet in de bak vastgehouden.
Klopt, maar de mtf is wel onderhevig aan dagelijkse heat cycling processen en die zorgen ervoor dat de smeereigenschappen van de olie gaandeweg teruglopen. Ik sta er elke keer weer van te kijken hoe sommige fabrikanten ijskoud zeggen dat de olie in een versnellingsbak pas bij 100000 km hoeft te worden vervangen. Ik kan me herinneren dat in de jaren negentig Ford geen verversingplug op zijn (Getrag) mt75 en mtx 75 versnellingsbakken had. Ze gingen ervan uit dat de versnellingsbakolie net zo lang meeging als de transmissie zelf. Vanwege kostenreducties lieten ze dat achterwege. Ik heb wel eens vergeefs gezocht naar een vulplug op de transmissie van een Ford Explorer SUV.