Goede remblokken voor op het circuit

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
CyRaX

Goede remblokken voor op het circuit

Post by CyRaX »

Na een keer of 10 met Ferodo DS2500 op het circuit te hebben gereden met een eg6 b18c-R ben ik op zoek naar een ander type remblok wat goed werkt in EDM ITR klauwen.
Wat mij namelijk opvalt is dat de Ferodo's gaan afbrokkelen aan de zijkanten als ze goed worden gebruikt, en tevens heb ik het gevoel dat er vrij snel verglazing optreedt.

Wie heeft er goede ervaring met welke andere remblokken?
- Levensduur
- Remvermogen koud én warm
- Kosten - baten
- Enz.... :D

Wat overigens wel belangrijk is, is dat ik er ook normaal / rustig mee op straat moet kunnen rijden.....aangezien ik de eg6 ook als daily driver gebruik.

Thnx!
donkeykong

Post by donkeykong »

misschien ds3000?
vtec vince

Post by vtec vince »

De ds3000 zou in het dagelijks verkeer niet echt geschikt zijn.
Aangezien ze eerst goed opgewarmd moeten worden voordat ze de remkracht goed kunnen verwerken.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
donkeykong

Post by donkeykong »

ja dat is wel weer zo, ebc green of red stuff? mintex?
slydawg

Post by slydawg »

Zeer slechte ervaring met ebc.
CyRaX

Post by CyRaX »

Er zijn best veel merken-soorten te koop.....en dit bemoeilijkt de zoektocht.

Ik weet dat de Pagid blokken voor op het circuit goed zijn....echter in het dagelijks verkeer is dit niet echt bevordelijk.
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Komt omdat er ook geen remblok is die beide goed kan doen.

Gewoon 2 verschillende blokken gebruiken. DS2500 of OEM voor op straat en voor een circuit dagje even omwisselen voor echte race blokken. DS3000, DS3000+, Caron Loraine RC6 o.i.d.
vtec vince

Post by vtec vince »

Werkt dat goed als je geen schijven verwisseld??
Dus als je op een track gaat rijden alleen de remblokjes verwisselen?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Werkt prima......

Ik doe het altijd op die manier.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Wisselen is zo gedaan...
DS 3000 is dan een veel harder remmend blok. Je moet eens naar de frictie factor kijken van die blokken. DS3000 heeft een bijna 2 keer hogere frictie factor en dat merk je direkt. Ze bijten als een malle als ze warm zijn.
Kijk na een dagje stoeien wel heel goed je schijven na. Kan best zijn dat je ineens geen sleuven meer hebt. Er zijn namelijk maar weinig schijven die goed bestand zijn tegen het geweld van DS3000 blokken.
Moonrock240

Post by Moonrock240 »

Gaskleppie wrote:Wisselen is zo gedaan...
DS 3000 is dan een veel harder remmend blok. Je moet eens naar de frictie factor kijken van die blokken. DS3000 heeft een bijna 2 keer hogere frictie factor en dat merk je direkt. Ze bijten als een malle als ze warm zijn.
Kijk na een dagje stoeien wel heel goed je schijven na. Kan best zijn dat je ineens geen sleuven meer hebt. Er zijn namelijk maar weinig schijven die goed bestand zijn tegen het geweld van DS3000 blokken.

Klopt volledig.. op m'n integra ben ik om die reden overgeschakeld naar Pagid Yellow, deze leveren ook heel goeie prestaties, maar zijn zachter voor de schijven... Ik ben er tot nu toe héél tevreden over.

Ik ken trouwens enkele S2000 rijders die met Pagid Yellow op straat rijden... Mischien toch eens overwegen. :wink:
Locked