Luchtfilter FN2 CTR
- ChristopheR
- Posts: 455
- Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm
Luchtfilter FN2 CTR
Welk is de beste luchtfilter voor FN2?
Mugen Airbox of andere?
Wie heeft hier ervaring mee?
Liefst zonder foutmeldingen te krijgen op de computer
Sportieve groeten
Mugen Airbox of andere?
Wie heeft hier ervaring mee?
Liefst zonder foutmeldingen te krijgen op de computer
Sportieve groeten
-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:
Re: Luchtfilter FN2 CTR
ChristopheR wrote:Welk is de beste luchtfilter voor FN2?
Mugen Airbox of andere?
Wie heeft hier ervaring mee?
Liefst zonder foutmeldingen te krijgen op de computer
Sportieve groeten
dat wil ik ook wel weten 8)
Ik heb een K & N apollo kit besteld.
al vind ik k & n op zich niet zo 'n fantastisch merk.
Deze kit leek mij niet zo slecht.
Al neemt hij wel zijn lucht niet vanvoor :-?
Gruppe M (1000euro) vind ik wat duur, naar mijn budget :shock:
Vtec greets
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:
-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:
Sinister wrote:Bullshit warme lucht krijg je sowieso in je filter met zo een systeem ook als je rijdt.. Wat sowieso niet ideaal is. Er valt meer uit te halen denk ik dan. Zo had ik bij mijn MG ZR160 met kelk een 10 pk minder dan met de originele airbox.
Met de originel filter had mijn Fiesta ST maar +/- 138pk en 182nm.
Met een BMC inductie (kelk helemaal vanvoor) én aparte breather (carterontolucting) had ik 150pk & 190nm
origineel zou een ST reeds 150pk moeten halen (maar ST's haalden dit nooit origineel)
Er waren Fiesta ST's die met een BMC inductie-kit (kelk) van 142pk tot 160pk gingen.
Hangt van wagen tot wagen af.
Soms is een origineel luchtfilterhuis van een wagen niet zo ideaal ontworpen.
'k zal zoiezo eerlijk zeggen wat mijn ervaringen zijn met de Apollo :wink:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Idd, ik heb zelf ook metingen die ook 10pk minder geven bij een filter onder de motorkap. Door je radiator komt gewoon een enorme klap warmte naar binnen en dat scheelt echt heel veel.
Als je een short ram wil, maak dan een box er omheen die wel echte koele buitenlucht krijgt anders werkt het echt negatief!
Als je een short ram wil, maak dan een box er omheen die wel echte koele buitenlucht krijgt anders werkt het echt negatief!
-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:
Gaskleppie wrote:Idd, ik heb zelf ook metingen die ook 10pk minder geven bij een filter onder de motorkap. Door je radiator komt gewoon een enorme klap warmte naar binnen en dat scheelt echt heel veel.
Als je een short ram wil, maak dan een box er omheen die wel echte koele buitenlucht krijgt anders werkt het echt negatief!

http://www.knfilters.com/instructions/57A-6040_inst.pdf
We gaan zien hé...
Wie van jullie heeft reeds apollo?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
He, als je die set gaat plaatsen ben ik wel benieuwd naar de resultaten. Maar dan ook de resultaten van een run zonder en een met die die slang. Of als hij niet los kan, die slang terug de motor ruimte in zodat hij daar zn lucht zuigt.
Wel met de motorkap dicht die run maken. Vaak wordt er met de kap open gerund en dan zie je dat lagere vermogen niet.
Wel met de motorkap dicht die run maken. Vaak wordt er met de kap open gerund en dan zie je dat lagere vermogen niet.
-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:
mr. X wrote:Wat ik niet snap, waarom zou iemand een short ram WILLEN en niet gewoon een CAI monteren? De laatste is toch altijd beter of komen we op het zelfde verhaal uit als met kelkjes op ITB's?
Sorry voor de vraag, maar wat bedoel je met een "short ram" (kelk met aanvoerbuis?) en "CAI" (inductikit?)

De term inductie-kit en airbox ken ik.
-Ik ga niet betwisten dat een mugen airbox beter is,
maar 1.000 euro vind ik echt wel veel...
-Soms kan je een kelk goed vanvoor plaatsen met een hitteschild.
Bij de FN2 kan je de apollo NIET vanvoor plaatsen :-?
Hij is aangesloten op de originele Hondabuis, denk ik
Hij krijgt tevens extra koude lucht toegevoerd langs de zijkant.
Info en pics volgen bij plaatsing :wink:
Dat er een afdekkant rond de apollo-kelk zelf is lijkt mij toch positief?
Ter bescherming tegen vuil en warmte.
Testbank doe ik niet.
Testabnk doe ik pas wanneer ik de hondadata-tuning doe.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am