Luchtfilter FN2 CTR

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Luchtfilter FN2 CTR

Post by ChristopheR »

Welk is de beste luchtfilter voor FN2?
Mugen Airbox of andere?
Wie heeft hier ervaring mee?
Liefst zonder foutmeldingen te krijgen op de computer

Sportieve groeten
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

sommige spreken over gruppy m,
Op hcb forum, gaat er vanaf augustus een groupsbuy voor zijn.
Nl prijs 950 euro ongeveer en dan voor 750 euro ofzo was het.
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Re: Luchtfilter FN2 CTR

Post by Little Viper »

ChristopheR wrote:Welk is de beste luchtfilter voor FN2?
Mugen Airbox of andere?
Wie heeft hier ervaring mee?
Liefst zonder foutmeldingen te krijgen op de computer

Sportieve groeten

dat wil ik ook wel weten 8)

Ik heb een K & N apollo kit besteld.
al vind ik k & n op zich niet zo 'n fantastisch merk.

Deze kit leek mij niet zo slecht.
Al neemt hij wel zijn lucht niet vanvoor :-?

Gruppe M (1000euro) vind ik wat duur, naar mijn budget :shock:

Vtec greets
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Hee, chris. Wellicht heb je belangstelling voor één van mijn short ram intakes. Het is de enige inlaat leverbaar met gemodificeerde MAF voor correcte afr`s.

Image

Geen kans op een cel, meer trekkracht, minder verbruik en een geweldige sound bij volgas.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

En warme lucht je filter in.......
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Alleen als je stil staat met draaiende motor. Zo gauw de auto rijdt komt er een luctstroom binnen de motorruimte op gang die het filter van koele lucht voorziet.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Lastig in de file dan...
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

vtec vince wrote:Lastig in de file dan...

Fille vind ik persoonlijk minder essentieel.

Wat is je vraagprijs?
Je bent van nederland veronderstel ik?

Ik heb nu wel net de Apollo van K & N bestel (ben benieuwd naar het effect...)
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Bullshit warme lucht krijg je sowieso in je filter met zo een systeem ook als je rijdt.. Wat sowieso niet ideaal is. Er valt meer uit te halen denk ik dan. Zo had ik bij mijn MG ZR160 met kelk een 10 pk minder dan met de originele airbox.
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

Sinister wrote:Bullshit warme lucht krijg je sowieso in je filter met zo een systeem ook als je rijdt.. Wat sowieso niet ideaal is. Er valt meer uit te halen denk ik dan. Zo had ik bij mijn MG ZR160 met kelk een 10 pk minder dan met de originele airbox.

Met de originel filter had mijn Fiesta ST maar +/- 138pk en 182nm.

Met een BMC inductie (kelk helemaal vanvoor) én aparte breather (carterontolucting) had ik 150pk & 190nm

origineel zou een ST reeds 150pk moeten halen (maar ST's haalden dit nooit origineel)

Er waren Fiesta ST's die met een BMC inductie-kit (kelk) van 142pk tot 160pk gingen.

Hangt van wagen tot wagen af.

Soms is een origineel luchtfilterhuis van een wagen niet zo ideaal ontworpen.

'k zal zoiezo eerlijk zeggen wat mijn ervaringen zijn met de Apollo :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Idd, ik heb zelf ook metingen die ook 10pk minder geven bij een filter onder de motorkap. Door je radiator komt gewoon een enorme klap warmte naar binnen en dat scheelt echt heel veel.
Als je een short ram wil, maak dan een box er omheen die wel echte koele buitenlucht krijgt anders werkt het echt negatief!
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

Gaskleppie wrote:Idd, ik heb zelf ook metingen die ook 10pk minder geven bij een filter onder de motorkap. Door je radiator komt gewoon een enorme klap warmte naar binnen en dat scheelt echt heel veel.
Als je een short ram wil, maak dan een box er omheen die wel echte koele buitenlucht krijgt anders werkt het echt negatief!


Image
http://www.knfilters.com/instructions/57A-6040_inst.pdf

We gaan zien hé...

Wie van jullie heeft reeds apollo?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Wat ik niet snap, waarom zou iemand een short ram WILLEN en niet gewoon een CAI monteren? De laatste is toch altijd beter of komen we op het zelfde verhaal uit als met kelkjes op ITB's?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

He, als je die set gaat plaatsen ben ik wel benieuwd naar de resultaten. Maar dan ook de resultaten van een run zonder en een met die die slang. Of als hij niet los kan, die slang terug de motor ruimte in zodat hij daar zn lucht zuigt.
Wel met de motorkap dicht die run maken. Vaak wordt er met de kap open gerund en dan zie je dat lagere vermogen niet.
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

mr. X wrote:Wat ik niet snap, waarom zou iemand een short ram WILLEN en niet gewoon een CAI monteren? De laatste is toch altijd beter of komen we op het zelfde verhaal uit als met kelkjes op ITB's?


Sorry voor de vraag, maar wat bedoel je met een "short ram" (kelk met aanvoerbuis?) en "CAI" (inductikit?) :o ops:

De term inductie-kit en airbox ken ik.

-Ik ga niet betwisten dat een mugen airbox beter is,
maar 1.000 euro vind ik echt wel veel...

-Soms kan je een kelk goed vanvoor plaatsen met een hitteschild.

Bij de FN2 kan je de apollo NIET vanvoor plaatsen :-?
Hij is aangesloten op de originele Hondabuis, denk ik

Hij krijgt tevens extra koude lucht toegevoerd langs de zijkant.
Info en pics volgen bij plaatsing :wink:

Dat er een afdekkant rond de apollo-kelk zelf is lijkt mij toch positief?
Ter bescherming tegen vuil en warmte.

Testbank doe ik niet.

Testabnk doe ik pas wanneer ik de hondadata-tuning doe.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Short Ram

CAI

Het fototje bij de laatste pagina verduidelijkt het nou niet helemaal maar bij het lezen van de tekst snap je wel wat er bedoeld wordt.

Waarom zou je niet op de testbank willen?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik kan je wel adviseren om een run op de testbank te doen om te weten met hoeveel PK je precies begint. Pas dan kun je zeggen hoeveel effect iets heeft.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik kan even zoeken waar ik die uitdraai gelaten heb. Ik moet hem nog ergens hebben...
Bij mij scheelde het op mn ITR motor 10pk over de hele lijn.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Wel ja ik kan het ook bevestigen zeker 10 pk over de hele lijn en dat was met mijn vorige wagen een MG ZR 160, ook een 1.8
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Ik had hiervoor een Honda civic ek9 1.4 is....daar had ik een cai op gezet , en het was al merkbaar!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Locked