v-tec killer nokken

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

v-tec killer nokken

Post by integra »

Even een een vraag van mijn kant.
Waarom hoor je bijna niemand over v-tec killer nokkenassen,
Of is dit te race. om mee te rijden.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

zonde van the best sound ever :D
Nana korobi ya oki
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

RedSun wrote:zonde van the best sound ever :D


X2
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

vtec

Post by VTEClover »

x3 EN van the best kick in ever!!! (turbo dan ni meegerekend zeker :-)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Mwa, VTEC is leuk maar een mooi verloop is toch echt beter.

Had Martin O niet van die nokken? Kon me herinneren dat die auto heeeerlijk onregelmatig liep bij stationair draaien 8)
Ik dacht dat het enige nadeel van die nokken was dat het onderin onregelmatig ging lopen.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Ik had er nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Het gaat mij niet om the sound het gaat mij om de PK's
En of je er dagelijks me kan rijden.

En hoe hij stationair draait maakt mij ook niet uit.
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

integra wrote:Het gaat mij niet om the sound het gaat mij om de PK's
En of je er dagelijks me kan rijden.

En hoe hij stationair draait maakt mij ook niet uit.


Pk's ga je er niet mee winnen t.o.z. van een goede nokkenas (Sk2 pro 3 o.i.d.). Het is gewoon een makkelijkere constructie om mee te werken...

Je kan er wel dagelijks mee rijden, maar het rijd absoluut niet lekker. Loopt niet lekker onderin toeren en de trekkracht is dan ook ver te zoeken. Begint pas bij 3000/4000 rpm een beetje lekker te draaien.

Een APK kun je ook wel vergeten met VTEC killer cams. 4-gastest kom je nooit doorheen...........
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Je kan mss wat lager zoeken. Jun stage1 ofzo. Wel meer trekkracht onderin-midden gebied,maar de vtec slaat minder hard in dan standaard.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Jappenblokken zijn hoogtoerige motoren, als je dat niet lekker vind rijden dan moet je een duitse diesel nemen.
Persoonlijk vind ik het zonde van de kick als je die eruit haalt. Helemaal als het voor daily drive is. Circuit is wat anders.
Nana korobi ya oki
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

integra wrote:Het gaat mij niet om the sound het gaat mij om de PK's
En of je er dagelijks me kan rijden.

En hoe hij stationair draait maakt mij ook niet uit.



Als je je rechtervoet weet te beheersen en hij is goed afgesteld, kan je best dagelijks rijden.(als je eigenaar van en tankstation ben)

en verder zal die bij stationair lopen als een Harley davidson
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Kunnen we geen benzine leverancier vinden die club partner wil worden? :-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Nou, kan wel zien dat 99% hier nog nooit met Killer cams gewerkt heeft.....
Voor straat gebruik is het dus helemaal ruk. Geen, maar dan ook echt geen power onderin en boven de 6000pm begint hij het pas te winnen van de standaard vti nokken. Dan loopt hij door tot 9500rpm zonder inkakken. Mits de motor waar je ze in hebt zitten goed genoeg is en genoeg kan flowen kunnnen ze werken tot dik 10K.
Leuke race cams maar onder tussen verouderd. Er zijn andere cams die het vtec systeem wel gebruiken die beter presteren..
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Er is nog zo'n filmpje maar kan hem dus zo snel niet vinden.
Als ik me niet vergis was het een EG met B18 die niet vooruit kwam, duurde echt seconden lang voor die een paar 1000 toeren had gemaakt, maaaar, toen hij over iets van 5000 rpm ging schoot hij letterlijk naar de 11.000
bertjehonda
Posts: 351
Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm

Post by bertjehonda »

hey martijn. ik zou als je wilt gaan voor andere nokken iets in de richting van de skunk2pro stage 2 cams nemen heb ik zelf ook lang over getwijfelt
winst met de goede setup uiteraard zit rond de 15 tot 22pk.
(ze moeten t ook allemaal kwijt kunnen en hij moet ook voldoende binnen krijgen :-) )
en als je voor zoiets zou gaan zou ik ook de kop flowen en de kleppen en de veren vervangen voor zwaardere.
dan kan je gelijk nog wat hoger je toeren gebied in. en nokken zoals bijvoorbeeld de skunk stage 2 (genoeg andere goede merken met de zelfde soort graden) zijn nog redelijk af te stellen en een ook nog leuk voor dagelijks gebruik ik zou niet hoger gaan dan dit soort nokken dat is niet leuk voor huis tuin keuken gebruik
reden waarom ik t links heb laten liggen
met die nokkenassen wilde ik dus ook echt gelijk de resterende bovenstaande rij doen en dat werd me te duur. :o ops:
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

mr. X wrote:Er is nog zo'n filmpje maar kan hem dus zo snel niet vinden.
Als ik me niet vergis was het een EG met B18 die niet vooruit kwam, duurde echt seconden lang voor die een paar 1000 toeren had gemaakt, maaaar, toen hij over iets van 5000 rpm ging schoot hij letterlijk naar de 11.000


Denk dat ik em herken...

Deze? http://www.youtube.com/watch?v=F_Gfs564YzQ
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Klopt, dat is hij!

Weet alleen niet of hij vol gas geeft in het begin maar zo'n effect krijg je dus denk ik met killer VTEC cams.
berryb0nzo
Posts: 186
Joined: Mon Feb 16, 2009 7:59 pm

Post by berryb0nzo »

Dit zijn ook zeer leuke filmpjes :

EG6:http://www.youtube.com/watch?v=8FV2GvSfsbM
Ek9 toda vtec killers met ITB'S:http://www.youtube.com/watch?v=-Z-M_oZutU8
Locked