v-tec killer nokken
v-tec killer nokken
Even een een vraag van mijn kant.
Waarom hoor je bijna niemand over v-tec killer nokkenassen,
Of is dit te race. om mee te rijden.
Waarom hoor je bijna niemand over v-tec killer nokkenassen,
Of is dit te race. om mee te rijden.
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
integra wrote:Het gaat mij niet om the sound het gaat mij om de PK's
En of je er dagelijks me kan rijden.
En hoe hij stationair draait maakt mij ook niet uit.
Pk's ga je er niet mee winnen t.o.z. van een goede nokkenas (Sk2 pro 3 o.i.d.). Het is gewoon een makkelijkere constructie om mee te werken...
Je kan er wel dagelijks mee rijden, maar het rijd absoluut niet lekker. Loopt niet lekker onderin toeren en de trekkracht is dan ook ver te zoeken. Begint pas bij 3000/4000 rpm een beetje lekker te draaien.
Een APK kun je ook wel vergeten met VTEC killer cams. 4-gastest kom je nooit doorheen...........
integra wrote:Het gaat mij niet om the sound het gaat mij om de PK's
En of je er dagelijks me kan rijden.
En hoe hij stationair draait maakt mij ook niet uit.
Als je je rechtervoet weet te beheersen en hij is goed afgesteld, kan je best dagelijks rijden.(als je eigenaar van en tankstation ben)
en verder zal die bij stationair lopen als een Harley davidson
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Nou, kan wel zien dat 99% hier nog nooit met Killer cams gewerkt heeft.....
Voor straat gebruik is het dus helemaal ruk. Geen, maar dan ook echt geen power onderin en boven de 6000pm begint hij het pas te winnen van de standaard vti nokken. Dan loopt hij door tot 9500rpm zonder inkakken. Mits de motor waar je ze in hebt zitten goed genoeg is en genoeg kan flowen kunnnen ze werken tot dik 10K.
Leuke race cams maar onder tussen verouderd. Er zijn andere cams die het vtec systeem wel gebruiken die beter presteren..
Voor straat gebruik is het dus helemaal ruk. Geen, maar dan ook echt geen power onderin en boven de 6000pm begint hij het pas te winnen van de standaard vti nokken. Dan loopt hij door tot 9500rpm zonder inkakken. Mits de motor waar je ze in hebt zitten goed genoeg is en genoeg kan flowen kunnnen ze werken tot dik 10K.
Leuke race cams maar onder tussen verouderd. Er zijn andere cams die het vtec systeem wel gebruiken die beter presteren..
Dan krijg je dus zoiets http://www.youtube.com/watch?v=dHVCyj4G ... re=related
-
- Posts: 351
- Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm
hey martijn. ik zou als je wilt gaan voor andere nokken iets in de richting van de skunk2pro stage 2 cams nemen heb ik zelf ook lang over getwijfelt
winst met de goede setup uiteraard zit rond de 15 tot 22pk.
(ze moeten t ook allemaal kwijt kunnen en hij moet ook voldoende binnen krijgen :-) )
en als je voor zoiets zou gaan zou ik ook de kop flowen en de kleppen en de veren vervangen voor zwaardere.
dan kan je gelijk nog wat hoger je toeren gebied in. en nokken zoals bijvoorbeeld de skunk stage 2 (genoeg andere goede merken met de zelfde soort graden) zijn nog redelijk af te stellen en een ook nog leuk voor dagelijks gebruik ik zou niet hoger gaan dan dit soort nokken dat is niet leuk voor huis tuin keuken gebruik
reden waarom ik t links heb laten liggen
met die nokkenassen wilde ik dus ook echt gelijk de resterende bovenstaande rij doen en dat werd me te duur.
ops:
winst met de goede setup uiteraard zit rond de 15 tot 22pk.
(ze moeten t ook allemaal kwijt kunnen en hij moet ook voldoende binnen krijgen :-) )
en als je voor zoiets zou gaan zou ik ook de kop flowen en de kleppen en de veren vervangen voor zwaardere.
dan kan je gelijk nog wat hoger je toeren gebied in. en nokken zoals bijvoorbeeld de skunk stage 2 (genoeg andere goede merken met de zelfde soort graden) zijn nog redelijk af te stellen en een ook nog leuk voor dagelijks gebruik ik zou niet hoger gaan dan dit soort nokken dat is niet leuk voor huis tuin keuken gebruik
reden waarom ik t links heb laten liggen
met die nokkenassen wilde ik dus ook echt gelijk de resterende bovenstaande rij doen en dat werd me te duur.

mr. X wrote:Er is nog zo'n filmpje maar kan hem dus zo snel niet vinden.
Als ik me niet vergis was het een EG met B18 die niet vooruit kwam, duurde echt seconden lang voor die een paar 1000 toeren had gemaakt, maaaar, toen hij over iets van 5000 rpm ging schoot hij letterlijk naar de 11.000
Denk dat ik em herken...
Deze? http://www.youtube.com/watch?v=F_Gfs564YzQ
-
- Posts: 186
- Joined: Mon Feb 16, 2009 7:59 pm
Dit zijn ook zeer leuke filmpjes :
EG6:http://www.youtube.com/watch?v=8FV2GvSfsbM
Ek9 toda vtec killers met ITB'S:http://www.youtube.com/watch?v=-Z-M_oZutU8
EG6:http://www.youtube.com/watch?v=8FV2GvSfsbM
Ek9 toda vtec killers met ITB'S:http://www.youtube.com/watch?v=-Z-M_oZutU8