banden en uitlijnen.
-
- Posts: 91
- Joined: Mon Jun 01, 2009 5:08 pm
banden en uitlijnen.
hallo allemaal.
ik heb weer wat vraagjes.
is het zo als je een andere band om je voor wiel heb laten demonteren dat je auto naar 1 kant ga trekken?
en als je profiel verschil heb voor,dat je sperdifrecieel kapot kan gaan?
dat hebben ze me verteld.
ik heb namelijk nul verstand van honda of motoren.
heb alleen verstand van lak namelijk.
heb namelijk mijn auto uit laten lijnen maar is 1 groot drama geworden.
mijn stuur staat scheef en hij trek naar rechts.
wie wil me nog een keertje helpen?
gr andrè.
ik heb weer wat vraagjes.
is het zo als je een andere band om je voor wiel heb laten demonteren dat je auto naar 1 kant ga trekken?
en als je profiel verschil heb voor,dat je sperdifrecieel kapot kan gaan?
dat hebben ze me verteld.
ik heb namelijk nul verstand van honda of motoren.
heb alleen verstand van lak namelijk.
heb namelijk mijn auto uit laten lijnen maar is 1 groot drama geworden.
mijn stuur staat scheef en hij trek naar rechts.
wie wil me nog een keertje helpen?
gr andrè.
Als je met banden met hetzelfde profiel rijdt maar de ene is versleten en de andere nieuw, zelfs dan zou hij in theorie al minimaal kunnen weg trekken.
Maar je bent dus verplicht om op dezelfde as dezelfde type banden te hebben.
Het feit dat je stuur redelijk scheef staat lijkt me eerder een fout van de persoon die je wagen heeft uitgelijnd. Normaal gezien moet die persoon dat gratis oplossen.
Hebben ze bij mij toch ooit gedaan.
Maar je bent dus verplicht om op dezelfde as dezelfde type banden te hebben.
Het feit dat je stuur redelijk scheef staat lijkt me eerder een fout van de persoon die je wagen heeft uitgelijnd. Normaal gezien moet die persoon dat gratis oplossen.
Hebben ze bij mij toch ooit gedaan.
ITR897 wrote:Als je met banden met hetzelfde profiel rijdt maar de ene is versleten en de andere nieuw, zelfs dan zou hij in theorie al minimaal kunnen weg trekken.
Maar je bent dus verplicht om op dezelfde as dezelfde type banden te hebben.
Het feit dat je stuur redelijk scheef staat lijkt me eerder een fout van de persoon die je wagen heeft uitgelijnd. Normaal gezien moet die persoon dat gratis oplossen.
Hebben ze bij mij toch ooit gedaan.
Ik weet niet of je verplicht bent dezelfde banden op 1 as te hebben, maar wat ITR897 verder zegt klopt.
Ik weet niet of het echt uitmaakt, die paar mm verschil in hoogte. Hoeveel is het verschil eigenlijk?
Als je stuur scheef staat dan is hij niet goed uitgelijnt.
Als je 120 rijdt en het stuur 'wiebelt' dan is hij niet goed uitgebalanseerd.
Als het een ander type band is, kan hij zeker naar een kant trekken, hebben wij een keer met de S2K gehad. Dr was perongeluk van het zelfde merk, het zelfde type net een verkeerde versie band gemonteerd. Trok heel erg naar een kant bij vol gas.
Trouwens, bij mij past dat thuiskomertje niet eens voor. Als ik voor lek rij moet ik eerst 1tje van achter naar voor zetten en dan achter mn thuiskomer.
Jo& wrote:ITR897 wrote:Als je met banden met hetzelfde profiel rijdt maar de ene is versleten en de andere nieuw, zelfs dan zou hij in theorie al minimaal kunnen weg trekken.
Maar je bent dus verplicht om op dezelfde as dezelfde type banden te hebben.
Het feit dat je stuur redelijk scheef staat lijkt me eerder een fout van de persoon die je wagen heeft uitgelijnd. Normaal gezien moet die persoon dat gratis oplossen.
Hebben ze bij mij toch ooit gedaan.
Ik weet niet of je verplicht bent dezelfde banden op 1 as te hebben, maar wat ITR897 verder zegt klopt.
Ik weet niet of het echt uitmaakt, die paar mm verschil in hoogte. Hoeveel is het verschil eigenlijk?
Als je stuur scheef staat dan is hij niet goed uitgelijnt.
Als je 120 rijdt en het stuur 'wiebelt' dan is hij niet goed uitgebalanseerd.
Als het een ander type band is, kan hij zeker naar een kant trekken, hebben wij een keer met de S2K gehad. Dr was perongeluk van het zelfde merk, het zelfde type net een verkeerde versie band gemonteerd. Trok heel erg naar een kant bij vol gas.
Trouwens, bij mij past dat thuiskomertje niet eens voor. Als ik voor lek rij moet ik eerst 1tje van achter naar voor zetten en dan achter mn thuiskomer.
Het diameter van het thuiskomertje is te klein (komt tegen de remklauw toch>)
-
- Posts: 471
- Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm
Yes :thumbs:Asch600RR wrote:Jo& wrote:ITR897 wrote:Als je met banden met hetzelfde profiel rijdt maar de ene is versleten en de andere nieuw, zelfs dan zou hij in theorie al minimaal kunnen weg trekken.
Maar je bent dus verplicht om op dezelfde as dezelfde type banden te hebben.
Het feit dat je stuur redelijk scheef staat lijkt me eerder een fout van de persoon die je wagen heeft uitgelijnd. Normaal gezien moet die persoon dat gratis oplossen.
Hebben ze bij mij toch ooit gedaan.
Ik weet niet of je verplicht bent dezelfde banden op 1 as te hebben, maar wat ITR897 verder zegt klopt.
Ik weet niet of het echt uitmaakt, die paar mm verschil in hoogte. Hoeveel is het verschil eigenlijk?
Als je stuur scheef staat dan is hij niet goed uitgelijnt.
Als je 120 rijdt en het stuur 'wiebelt' dan is hij niet goed uitgebalanseerd.
Als het een ander type band is, kan hij zeker naar een kant trekken, hebben wij een keer met de S2K gehad. Dr was perongeluk van het zelfde merk, het zelfde type net een verkeerde versie band gemonteerd. Trok heel erg naar een kant bij vol gas.
Trouwens, bij mij past dat thuiskomertje niet eens voor. Als ik voor lek rij moet ik eerst 1tje van achter naar voor zetten en dan achter mn thuiskomer.
Het diameter van het thuiskomertje is te klein (komt tegen de remklauw toch>)
Het is onzin dat je beide voorbanden exact hetzelfde profiel moeten hebben. Er is niemand op dit forum die exact dezelfde profieldieptes heeft. Meestal zit er 1 mm verschil tussen.
Bij een versleten en een niet versleten band kun je het merken. dan heb je het maximale verschil van 6mm.
Scheef stuur hoeft niet te maken te hebben met uitlijnen, kan ook komen door bijvoorbeeld een stoeprand te raken of iets anders. Schade dus.
Bij een versleten en een niet versleten band kun je het merken. dan heb je het maximale verschil van 6mm.
Scheef stuur hoeft niet te maken te hebben met uitlijnen, kan ook komen door bijvoorbeeld een stoeprand te raken of iets anders. Schade dus.
Nana korobi ya oki
Ik heb het niet over 1 mm verschil maar 3mm minimaal en dat merk je, tenminste ik wel.
Ik ben net ff gaan opmeten, nieuwe band 7,7mm en de gebruikte zit op 5,5mm, dit laat de auto 100% naar een kant trekken toen ze erop zaten voor. Na de nieuwe band weer om gewisseld te hebben met de originele gebruikte was het weer goed. Het gaat hier om banden van zelfde merk en type.
Ik ben net ff gaan opmeten, nieuwe band 7,7mm en de gebruikte zit op 5,5mm, dit laat de auto 100% naar een kant trekken toen ze erop zaten voor. Na de nieuwe band weer om gewisseld te hebben met de originele gebruikte was het weer goed. Het gaat hier om banden van zelfde merk en type.
RedSun wrote:Kan me niet voorstellen dat je dat merkt maar als jullie het zeggen dan zal het wel.
Maar Miguel jij hebt geen stock auto natuurlijk, hoe meer vermogen hoe beter je het merkt lijkt me.
Trust me, gewoon normaal rijden, 50-60km/h trok de auto naar een kant, snapte er eerst niets van maar toen weer naar 2 gebruikte en probleem was weg. Hoe het zit als je ze op de achter as doet weet ik niet.
Dit met FN2 velgen met RE050's.