acura NSX komt wel, maar minder extreem
-
- Posts: 22
- Joined: Thu Dec 04, 2008 1:19 pm
acura NSX komt wel, maar minder extreem
http://www.autoweek.nl/autonieuws/12374 ... er-extreem
Het welles-nietes-verhaal omtrent de Acura NSX blijft maar voortduren. De laatste aflevering van de soap heeft een positief tintje: er komt tóch een opvolger. Er is wel een grote ‘maar’.
Dat meldt Autocar, dat zich baseert op uitspraken van John Watts, de senior manager product planning van Acura (de luxedivisie van Honda die de nieuwe NSX in het gamma zou krijgen). Watts zegt: “We hebben nooit besloten om de NSX definitief te schrappen, we hebben het project slechts tijdelijk stopgezet. Wel werd ons duidelijk dat de vorige NSX in een voor Honda te hoog segment opereerde.â€
Dat laatste is het slechte nieuws, want de V10-NSX waarmee de testrijders over de Nordschleife raasden, komt dus definitief niet. Watts: “De eerste NSX was prijstechnisch te ver verwijderd van de rest van het gamma. De prijs van het nieuwe model komt een stuk dichter bij die van andere Acura’s te liggen. Het is goed mogelijk dat we het platform van een andere Acura gaan gebruiken.â€
Onder de kap komt waarschijnlijk dus hoogstens een V6 te liggen, mogelijk in combinatie met hybridetechnologie. Dat maakt het verbruik van 1 op 10, dat Honda zichzelf voor de NSX ten doel heeft gesteld, zeker mogelijk. John Watts kon nog niet vertellen wanneer de nieuwe generatie van de sportauto dan eindelijk wel komt. Wordt vervolgd…
Het welles-nietes-verhaal omtrent de Acura NSX blijft maar voortduren. De laatste aflevering van de soap heeft een positief tintje: er komt tóch een opvolger. Er is wel een grote ‘maar’.
Dat meldt Autocar, dat zich baseert op uitspraken van John Watts, de senior manager product planning van Acura (de luxedivisie van Honda die de nieuwe NSX in het gamma zou krijgen). Watts zegt: “We hebben nooit besloten om de NSX definitief te schrappen, we hebben het project slechts tijdelijk stopgezet. Wel werd ons duidelijk dat de vorige NSX in een voor Honda te hoog segment opereerde.â€
Dat laatste is het slechte nieuws, want de V10-NSX waarmee de testrijders over de Nordschleife raasden, komt dus definitief niet. Watts: “De eerste NSX was prijstechnisch te ver verwijderd van de rest van het gamma. De prijs van het nieuwe model komt een stuk dichter bij die van andere Acura’s te liggen. Het is goed mogelijk dat we het platform van een andere Acura gaan gebruiken.â€
Onder de kap komt waarschijnlijk dus hoogstens een V6 te liggen, mogelijk in combinatie met hybridetechnologie. Dat maakt het verbruik van 1 op 10, dat Honda zichzelf voor de NSX ten doel heeft gesteld, zeker mogelijk. John Watts kon nog niet vertellen wanneer de nieuwe generatie van de sportauto dan eindelijk wel komt. Wordt vervolgd…
-
- Posts: 471
- Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm
Erg Jammer, Dit leek me een kans om Honda echt op de kaart te zetten, zoals Nissan met de GTR gedaan heeft.. De aanloop was al gemaakt met de geruchten over de NSX..
Ik ben benieuwd hoe hij in het echt wordt, maar weer zo'n halve stofzuiger met 'maar' een v6 zal niet de spanning opleveren die menigeen gehoopt had vrees ik.
Ik ben benieuwd hoe hij in het echt wordt, maar weer zo'n halve stofzuiger met 'maar' een v6 zal niet de spanning opleveren die menigeen gehoopt had vrees ik.
bastiaan45 wrote:Erg Jammer, Dit leek me een kans om Honda echt op de kaart te zetten, zoals Nissan met de GTR gedaan heeft.. De aanloop was al gemaakt met de geruchten over de NSX..
Ik ben benieuwd hoe hij in het echt wordt, maar weer zo'n halve stofzuiger met 'maar' een v6 zal niet de spanning opleveren die menigeen gehoopt had vrees ik.
Weer?
-
- Posts: 471
- Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm
bastiaan45 schreef:
Erg Jammer, Dit leek me een kans om Honda echt op de kaart te zetten, zoals Nissan met de GTR gedaan heeft.. De aanloop was al gemaakt met de geruchten over de NSX..
Ik ben benieuwd hoe hij in het echt wordt, maar weer zo'n halve stofzuiger met 'maar' een v6 zal niet de spanning opleveren die menigeen gehoopt had vrees ik.
Weer?
Doelend op de hybride-trend in autoland die alles wat half op batterijen loopt
als 'meer welkom' wordt gezien dan de conventionele motortechnieken.)
Ik heb het niet over de Civic hybrid of Insight. Dat zijn trendsetters, maar in hun klasse. Naar mijn mening kun je wat ooit een volbloed sportauto was, zoals de NSX, niet opvolgen met een concept wat totaal niet bij de basis gedachte paste van het origineel. Ik kan hybride nog steeds moeilijk rijmen met sportauto's, en velen met mij. Wellicht verandert dat in de toekomst, aangezien dit beeld waarschijnlijk bepalend gaat worden.
-
- Posts: 471
- Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm
Het gaat me niet in de eerste plaats om prestaties, er zijn genoeg hybride's die verbrandingsmotoren het nakijken geven wat betreft prestaties, maar de beleving en emotie is bij een echte sportwagen de basis.
Zoals jij zij in het andere topic:
Zo'n batterij op wielen kan best snel zijn, maar dat zwakt snel af als je alleen gezoem hoort.
Zoals jij zij in het andere topic:
Ik vind rijbeleving heel belangrijk.
Zo'n batterij op wielen kan best snel zijn, maar dat zwakt snel af als je alleen gezoem hoort.
bastiaan45 wrote:Het gaat me niet in de eerste plaats om prestaties, er zijn genoeg hybride's die verbrandingsmotoren het nakijken geven wat betreft prestaties, maar de beleving en emotie is bij een echte sportwagen de basis.
Zoals jij zij in het andere topic:Ik vind rijbeleving heel belangrijk.
Zo'n batterij op wielen kan best snel zijn, maar dat zwakt snel af als je alleen gezoem hoort.
Heb je er al mee gereden dan?
-
- Posts: 471
- Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm
ITR897 wrote:g-unit wrote:Geen V10 dan neem je een V8 Vtec - bi-Turbo 8)
Maar geen V6 :-?
Daarmee rijd je waarschijnlijk niet eens een porsche Cayman mee weg, en dus ook geen NSX waard.
Dat moeten we nog afwachten.
Als Nissan 480pk uit hun V6 kunnen persen voor de nieuwe GTR dan zal Honda zoiets ook wel kunnen.
480pk uit een V6 met turbos
slydawg wrote:ITR897 wrote:g-unit wrote:Geen V10 dan neem je een V8 Vtec - bi-Turbo 8)
Maar geen V6 :-?
Daarmee rijd je waarschijnlijk niet eens een porsche Cayman mee weg, en dus ook geen NSX waard.
Dat moeten we nog afwachten.
Als Nissan 480pk uit hun V6 kunnen persen voor de nieuwe GTR dan zal Honda zoiets ook wel kunnen.
480pk uit een V6 met turbos
So ? Laat Honda het nog zonder turbo's doen. Ben er zeker van dat ze iets fatsoenlijks kunnen maken om een Cayman te verslaan.
Trouwens, niet alleen de pk's tellen. Het is het geheel dat telt om een andere auto te verslaan (rijder inclusief)
slydawg wrote:Jij haalt pk's naar boven als voorbeeld en nu is het ineens niet meer belangrijk? Ik wil zien dat Honda met een V6 NA komt met 480pk, gaat niet gebeuren met de huidige emissie eisen etc.
De huidige NSX kan de Cayman makkelijk aan.
Ik haalde aan dat er uit een V6 heel wat pk's te halen zijn maar zoals we allen weten is het inderdaad niet het belangrijkste.
En of Honda nu een V6 zal uit brengen met of zonder turbo... V6 or whatever, ze zullen een Cayman wel aan kunnen.
Zoals je zelf zegt, de huidige NSX kan de Cayman, zelfs al aan. Heb je het uit geprobeerd?
NSX is toch voor vrijwel niemand hier te bereiken en zeker niet nieuw. Een 1990 model kost nog 30.000+ euro's.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Het is maar net wat je er voor over hebt.
We hebben hier leden die ook 30.000+ euro's uitgeven voor een auto.
Of die nu nieuw is of van 1990 is hun keuze.
Hij zal natuurlijk niet vaak voor dagelijks gebruik gekocht worden , dus zal hij waarschijnlijk vaak als 2e of 3e auto erbij gekozen worden :wink:
We hebben hier leden die ook 30.000+ euro's uitgeven voor een auto.
Of die nu nieuw is of van 1990 is hun keuze.
Hij zal natuurlijk niet vaak voor dagelijks gebruik gekocht worden , dus zal hij waarschijnlijk vaak als 2e of 3e auto erbij gekozen worden :wink:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden