acura NSX komt wel, maar minder extreem

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Maarschalk

acura NSX komt wel, maar minder extreem

Post by Maarschalk »

http://www.autoweek.nl/autonieuws/12374 ... er-extreem

Het welles-nietes-verhaal omtrent de Acura NSX blijft maar voortduren. De laatste aflevering van de soap heeft een positief tintje: er komt tóch een opvolger. Er is wel een grote ‘maar’.
Dat meldt Autocar, dat zich baseert op uitspraken van John Watts, de senior manager product planning van Acura (de luxedivisie van Honda die de nieuwe NSX in het gamma zou krijgen). Watts zegt: “We hebben nooit besloten om de NSX definitief te schrappen, we hebben het project slechts tijdelijk stopgezet. Wel werd ons duidelijk dat de vorige NSX in een voor Honda te hoog segment opereerde.â€￾
Dat laatste is het slechte nieuws, want de V10-NSX waarmee de testrijders over de Nordschleife raasden, komt dus definitief niet. Watts: “De eerste NSX was prijstechnisch te ver verwijderd van de rest van het gamma. De prijs van het nieuwe model komt een stuk dichter bij die van andere Acura’s te liggen. Het is goed mogelijk dat we het platform van een andere Acura gaan gebruiken.â€￾
Onder de kap komt waarschijnlijk dus hoogstens een V6 te liggen, mogelijk in combinatie met hybridetechnologie. Dat maakt het verbruik van 1 op 10, dat Honda zichzelf voor de NSX ten doel heeft gesteld, zeker mogelijk. John Watts kon nog niet vertellen wanneer de nieuwe generatie van de sportauto dan eindelijk wel komt. Wordt vervolgd…
Arno

Post by Arno »

Blijf het jammer vinden dat de oorspronkelijke versie van de kaart is, had echt graag een dikke V10 gezien die menig supersport wagen liet verbazen.
mr. X

Post by mr. X »

Jammer.

Dit moest een die hard racer worden die menig dubbel zo dure sport auto achter zich zou laten, niet een verkoop middel worden om omzet te genereren.
Ze zou dan ook geen NSX mogen heten.
Jammer..

(Kijken hoeveel ik tegen het zere been schop :D )
Jo&

Post by Jo& »

V6 en het platform van een acura gebruiken... Ik ruik Legend onderdelen...
1 op 10 halen we in de Legend echt niet. Eerder 1 op 8.
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Erg Jammer, Dit leek me een kans om Honda echt op de kaart te zetten, zoals Nissan met de GTR gedaan heeft.. De aanloop was al gemaakt met de geruchten over de NSX..

Ik ben benieuwd hoe hij in het echt wordt, maar weer zo'n halve stofzuiger met 'maar' een v6 zal niet de spanning opleveren die menigeen gehoopt had vrees ik.
Jo&

Post by Jo& »

bastiaan45 wrote:Erg Jammer, Dit leek me een kans om Honda echt op de kaart te zetten, zoals Nissan met de GTR gedaan heeft.. De aanloop was al gemaakt met de geruchten over de NSX..

Ik ben benieuwd hoe hij in het echt wordt, maar weer zo'n halve stofzuiger met 'maar' een v6 zal niet de spanning opleveren die menigeen gehoopt had vrees ik.

Weer?
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

bastiaan45 schreef:
Erg Jammer, Dit leek me een kans om Honda echt op de kaart te zetten, zoals Nissan met de GTR gedaan heeft.. De aanloop was al gemaakt met de geruchten over de NSX..

Weer?

Doelend op de hybride-trend in autoland die alles wat half op batterijen loopt
als 'meer welkom' wordt gezien dan de conventionele motortechnieken.)

Ik heb het niet over de Civic hybrid of Insight. Dat zijn trendsetters, maar in hun klasse. Naar mijn mening kun je wat ooit een volbloed sportauto was, zoals de NSX, niet opvolgen met een concept wat totaal niet bij de basis gedachte paste van het origineel. Ik kan hybride nog steeds moeilijk rijmen met sportauto's, en velen met mij. Wellicht verandert dat in de toekomst, aangezien dit beeld waarschijnlijk bepalend gaat worden.
Jo&

Post by Jo& »

Lotus Elise op battarijen is sneller op de 100 dan de verbrandingsmotor variant...
Alleen na 15 min leeg ofzo als je volgas rijdt whaha
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Het gaat me niet in de eerste plaats om prestaties, er zijn genoeg hybride's die verbrandingsmotoren het nakijken geven wat betreft prestaties, maar de beleving en emotie is bij een echte sportwagen de basis.

Zoals jij zij in het andere topic:
Ik vind rijbeleving heel belangrijk.

Zo'n batterij op wielen kan best snel zijn, maar dat zwakt snel af als je alleen gezoem hoort.
Jo&

Post by Jo& »

bastiaan45 wrote:Het gaat me niet in de eerste plaats om prestaties, er zijn genoeg hybride's die verbrandingsmotoren het nakijken geven wat betreft prestaties, maar de beleving en emotie is bij een echte sportwagen de basis.

Zoals jij zij in het andere topic:
Ik vind rijbeleving heel belangrijk.

Zo'n batterij op wielen kan best snel zijn, maar dat zwakt snel af als je alleen gezoem hoort.

Heb je er al mee gereden dan?
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Nee, en volgens mij nog bijna niemand. Maar wel met een Lexus LS600h, een civic Hybrid, een prius II en een RX450H. Zelfs daar merk je al een verschil in belevenis. Dan lijkt denk ik niet dat een full hybrid helemaal geen last daarvan heeft.
Roy

Post by Roy »

Geen V10 dan neem je een V8 Vtec - bi-Turbo 8)

Maar geen V6 :-?

Daarmee rijd je waarschijnlijk niet eens een porsche Cayman mee weg, en dus ook geen NSX waard.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
JDMTEG

Post by JDMTEG »

g-unit wrote:Geen V10 dan neem je een V8 Vtec - bi-Turbo 8)

Daarmee rijd je waarschijnlijk niet eens een porsche Cayman mee weg, en dus ook geen NSX waard.

Dat moeten we nog afwachten.
Als Nissan 480pk uit hun V6 kunnen persen voor de nieuwe GTR dan zal Honda zoiets ook wel kunnen.
slydawg

Post by slydawg »

ITR897 wrote:

Als Nissan 480pk uit hun V6 kunnen persen voor de nieuwe GTR dan zal Honda zoiets ook wel kunnen.

480pk uit een V6 met turbos
JDMTEG

Post by JDMTEG »

slydawg wrote:
ITR897 wrote:

480pk uit een V6 met turbos

So ? Laat Honda het nog zonder turbo's doen. Ben er zeker van dat ze iets fatsoenlijks kunnen maken om een Cayman te verslaan.
Trouwens, niet alleen de pk's tellen. Het is het geheel dat telt om een andere auto te verslaan (rijder inclusief)
slydawg

Post by slydawg »

Jij haalt pk's naar boven als voorbeeld en nu is het ineens niet meer belangrijk? Ik wil zien dat Honda met een V6 NA komt met 480pk, gaat niet gebeuren met de huidige emissie eisen etc.
De huidige NSX kan de Cayman makkelijk aan.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

slydawg wrote:Jij haalt pk's naar boven als voorbeeld en nu is het ineens niet meer belangrijk? Ik wil zien dat Honda met een V6 NA komt met 480pk, gaat niet gebeuren met de huidige emissie eisen etc.
De huidige NSX kan de Cayman makkelijk aan.

Ik haalde aan dat er uit een V6 heel wat pk's te halen zijn maar zoals we allen weten is het inderdaad niet het belangrijkste.
En of Honda nu een V6 zal uit brengen met of zonder turbo... V6 or whatever, ze zullen een Cayman wel aan kunnen.
Zoals je zelf zegt, de huidige NSX kan de Cayman, zelfs al aan. Heb je het uit geprobeerd?
S.J.

Post by S.J. »

De eerste generatie's NSXen was te vergelijken met Ferrari. En nu hebben we het over een Cayman. Dat zegt alweer genoeg over Honda nowadays.
HONDA

Post by HONDA »

NSX is toch voor vrijwel niemand hier te bereiken en zeker niet nieuw. Een 1990 model kost nog 30.000+ euro's.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
vtec vince

Post by vtec vince »

Het is maar net wat je er voor over hebt.
We hebben hier leden die ook 30.000+ euro's uitgeven voor een auto.
Of die nu nieuw is of van 1990 is hun keuze.

Hij zal natuurlijk niet vaak voor dagelijks gebruik gekocht worden , dus zal hij waarschijnlijk vaak als 2e of 3e auto erbij gekozen worden :wink:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Locked