een typisch voorbeeld, die BMW rijder kan echt niet circuit rijden, maar de Honda komt er niet voorbij door het vermogen verschil... en door het blokkeren uiteraard.. : :razz: :lol:
Hoe toepasselijk ook dat nr van jackson...Man in the mirror !! hahah :lol:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
de nieuwe Leon Cupra heeft een startprijs van €34.000. maar hier zit dan nog echt niks in. als je erbij klikt wat je in de FN2 standaard hebt. (parkeer sensoren, regensensor, zijairbags voor/achter, 18 inch wielen, etc.) dan kost de nieuwe Leon Cupra €40.267,
HMmm,
De Cupra komt standaard op 18" en heeft standaard zij airbags voor en achter. En de parkeer sensoren en regensensor zijn op de FN2 ook niet standaard.
vtec vince wrote:
"iVTEC-fab":35ypcm59 wrote:De E36 niet (286 pk), de nieuwe modellen met 420pk uiteraard. (0-100 in 4,9 sec)
een typisch voorbeeld, die BMW rijder kan echt niet circuit rijden, maar de Honda komt er niet voorbij door het vermogen verschil... en door het blokkeren uiteraard.. : :razz: :lol:
Hoe toepasselijk ook dat nr van jackson...Man in the mirror !! hahah :lol:[/quote:35ypcm59]
De FD2 bestuurder kan niet rijden anders was die alleng voorbij en weg.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Bij importeur Pon Car in Leusden zijn ze helemaal losgegaan, speciaal voor Nederland is er nu de Leon Cupra 310 Limited Edtion. Die heeft maar liefst 310 pk! De 310 Limited Edition blijft exclusief, er komen er maar 100 van. Het 2.0 TSI-blok gaat van 240 naar 310 pk, het koppel neemt met 125 Nm toe tot 425 Nm. Hoe de Cupra dat allemaal kwijt kan op de voorwielen weten we niet, want Seat geeft nog geen tijd voor de 0-100-sprint op, wel loopt de Limited Edition 259 km/h. Spectaculair is ook de prijs, met 32.995 euro kost elke pk in de hot hatch 106 euro. De Cupra 310 Limited Edition heeft 18 inch wielen, rvs dorpellijsten, Bluetoothtechnologie en uiteraard zit er op dashboard een plaatje met het productienummer. En dat staat ook nog eens op de sleutelhanger. Kopers kunnen kiezen uit twee kleuren, Candywit en Inferizwart.
Dit is nou een goed voorbeeld van waarom ik zo'n fan ben van BookaTrack en hun inhaalregels. Een bestuurder die met zijn auto zo'n groot gat kan slaan op een recht stuk om het vervolgens weer helemaal dichtgereden te zien worden door een andere auto die vervolgens ook nog eens bocht na bocht in zijn kont blijft zitten, zou bij BaT toch echt aan de kant moeten voor die achtervolger, want die is gewoon sneller. Vermogen, koppel, en topsnelheid doen er verder niets aan.
Ik had hem op zo'n 'vrije dag' gewoon uitgeremd ergens en ernaast geprikt. Die BMW remt op plekken waar je helemaal niet hoort te remmen.
Of gewoon even pas op de plaats zodat hij verder weg rijdt en ik rustig mijn lijnen en rondes kan rijden, waarschijnlijk haal ik hem toch zo weer in. :roll:
de nieuwe Leon Cupra heeft een startprijs van €34.000. maar hier zit dan nog echt niks in. als je erbij klikt wat je in de FN2 standaard hebt. (parkeer sensoren, regensensor, zijairbags voor/achter, 18 inch wielen, etc.) dan kost de nieuwe Leon Cupra €40.267,
HMmm,
De Cupra komt standaard op 18" en heeft standaard zij airbags voor en achter. En de parkeer sensoren en regensensor zijn op de FN2 ook niet standaard. [/quote:1e2jeh3e]
Dat heeft de FN2 wel, get your facts straight :razz:
iVTEC-fab wrote:
"vtec vince":1e2jeh3e wrote:
"iVTEC-fab":1e2jeh3e wrote:De E36 niet (286 pk), de nieuwe modellen met 420pk uiteraard. (0-100 in 4,9 sec)
Hoe toepasselijk ook dat nr van jackson...Man in the mirror !! hahah :lol:[/quote:1e2jeh3e]
De FD2 bestuurder kan niet rijden anders was die alleng voorbij en weg.[/quote:1e2jeh3e]
eeeh, dat is een bekende circuit rijder die wel degelijk ervaren is. Als je goed oplet zie je in de film dat hij meerdere keren naast de BMW kruipt door laat remmen en goed insturen.. maar komt er niet voorbij door vermogen verschil.
Dit is nou een goed voorbeeld van waarom ik zo'n fan ben van BookaTrack en hun inhaalregels. Een bestuurder die met zijn auto zo'n groot gat kan slaan op een recht stuk om het vervolgens weer helemaal dichtgereden te zien worden door een andere auto die vervolgens ook nog eens bocht na bocht in zijn kont blijft zitten, zou bij BaT toch echt aan de kant moeten voor die achtervolger, want die is gewoon sneller. Vermogen, koppel, en topsnelheid doen er verder niets aan.
Ik had hem op zo'n 'vrije dag' gewoon uitgeremd ergens en ernaast geprikt. Die BMW remt op plekken waar je helemaal niet hoort te remmen. Of gewoon even pas op de plaats zodat hij verder weg rijdt en ik rustig mijn lijnen en rondes kan rijden, waarschijnlijk haal ik hem toch zo weer in. :roll:
het lijkt makkelijk als je het filmpje bekijkt. zoals mijn vorige post, hij remt de bmw er een aantal keer uit, kruipt erin. maar zelfs uit de buitenbocht heeft de BMW teveel vermogen en loopt hij er toch weer voor.
Nou, eindelijk ook maar eens dat filmpje gezien.
Die fn2 rijder mag best wel een beetje agressiever rijden zeg... Zo kom je nooit langs iemand. Als je ziet hoe makkelijk hij er naartoe rijd snap ik niet dat hij zo ontiegelijk zit te treuzelen om hem er naast te zetten. 1 keer je rempunt enorm verschuiven en je zet hem er compleet naast en dan blokken. Jammer dat je dan je apex niet haalt, beter zelfs omdat hij dan ook zn lijn niet kan rijden en hij nog beroerder de bocht uit komt dan jij. Dat voordeel kan je gebruiken om bij een bochtig stuk waarbij hij niet op power je weer voorbij kan komen er langs kan komen.
Dan dat bochtige stuk zodanig snel door stomen zodat hij op de rechte stukken er niet meer langs komt.
Met mn 1600 op Zolder heb ik het zo zat keer gedaan. Je moet wel in 1 keer heel duidelijk er naast zitten zodat hij je wel moet zien! Anders ben je zelf een l*l en vraag je om schade.
Nou, eindelijk ook maar eens dat filmpje gezien. Die fn2 rijder mag best wel een beetje agressiever rijden zeg... Zo kom je nooit langs iemand. Als je ziet hoe makkelijk hij er naartoe rijd snap ik niet dat hij zo ontiegelijk zit te treuzelen om hem er naast te zetten. 1 keer je rempunt enorm verschuiven en je zet hem er compleet naast en dan blokken. Jammer dat je dan je apex niet haalt, beter zelfs omdat hij dan ook zn lijn niet kan rijden en hij nog beroerder de bocht uit komt dan jij. Dat voordeel kan je gebruiken om bij een bochtig stuk waarbij hij niet op power je weer voorbij kan komen er langs kan komen. Dan dat bochtige stuk zodanig snel door stomen zodat hij op de rechte stukken er niet meer langs komt.
Inderdaad, het lijkt wel alsof hij niet voorbij wil of zich een beetje inhoudt, in meerdere bochten heeft hij zeker de kans om voorbij te gaan.
Echter als je naar het vermogensverschil kijkt (hoe de BMW uitloopt op rechte stukken) wanneer hier coureur met dezelfde vaardigheden als de civic inzat, kon de Civic echt niet zo met hem spelen en kon hij niet zó makkelijk op zijn kont rijden..
Nou, eindelijk ook maar eens dat filmpje gezien. Die fn2 rijder mag best wel een beetje agressiever rijden zeg... Zo kom je nooit langs iemand. Als je ziet hoe makkelijk hij er naartoe rijd snap ik niet dat hij zo ontiegelijk zit te treuzelen om hem er naast te zetten. 1 keer je rempunt enorm verschuiven en je zet hem er compleet naast en dan blokken. Jammer dat je dan je apex niet haalt, beter zelfs omdat hij dan ook zn lijn niet kan rijden en hij nog beroerder de bocht uit komt dan jij. Dat voordeel kan je gebruiken om bij een bochtig stuk waarbij hij niet op power je weer voorbij kan komen er langs kan komen. Dan dat bochtige stuk zodanig snel door stomen zodat hij op de rechte stukken er niet meer langs komt.
Inderdaad, het lijkt wel alsof hij niet voorbij wil of zich een beetje inhoudt, in meerdere bochten heeft hij zeker de kans om voorbij te gaan.
Echter als je naar het vermogensverschil kijkt (hoe de BMW uitloopt op rechte stukken) wanneer hier coureur met dezelfde vaardigheden als de civic inzat, kon de Civic echt niet zo met hem spelen en kon hij niet zó makkelijk op zijn kont rijden..
Lijkt wel alsof hij hem er niet naast durft te zetten.
Ik denk dat de coureur in de BMW bagger slecht is...
g-unit wrote:Ik denk dat we nog een paar hieraan kunnen toevoegen.
De Megan RS (2010) De Cupra R (2010) De Scirocco R (2010) De Golf R (2010)
dat lijstje is inderdaad de nieuwste 'hot-hatch' line-up van dit jaar.
zijn allemaal weer iets opgekieteld t.o.v. hun voorgangers.
de Golf R bijv. is de opvolger van de R32. alleen ipv een v6 2.8 is dat nu ook een 4 pitter 2.0L Turbo geworden. overigens geen gekietelde GTI, maar een compleet ander blok.
dit zijn allen 250+ pk auto's.
Honda moet snel aan een antwoord gaan denken anders verdwijnen ze uit de 'fast hatchback' klassement.