Welke nieuwe auto verslaat een oude R
Je kan een oudere Evo kopen. Die zijn duidelijk sneller, maar de Ep3 is echt veel te mooie te rijden.
Ik had een Ep3 6 jaren en nu en evo 2 jaren. Ik moet zeggen, de EP3 was mooier snel te rijden, de lawaii, de VTEC, etc.
Klar ik ben op alles sneller dann mijn oude EP3, maar ik denk niet dat je een auto alleen koopt omdat die sneller is. Je tuned het toch of niet!?
Het moet een erg goede basis zijn, maar niet out of the box de snellste zijn imo.
Ik had een Ep3 6 jaren en nu en evo 2 jaren. Ik moet zeggen, de EP3 was mooier snel te rijden, de lawaii, de VTEC, etc.
Klar ik ben op alles sneller dann mijn oude EP3, maar ik denk niet dat je een auto alleen koopt omdat die sneller is. Je tuned het toch of niet!?
Het moet een erg goede basis zijn, maar niet out of the box de snellste zijn imo.

-
- Posts: 386
- Joined: Fri Feb 06, 2009 1:08 pm
www.autoweek.nl dus het zijn vanaf prijzen.
waar niet achterstaat is het huidige model. de subaru is een gewone wrx
een wrx sti is er vanaf 58.000euro
waar niet achterstaat is het huidige model. de subaru is een gewone wrx
een wrx sti is er vanaf 58.000euro
-
- Posts: 471
- Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm
De impreza is nu inderdaad vele malen duurder. zit op 61000. Echter in 1999 was deze veel goedkoper, en lag de prijs zelfs nog onder de R-modellen. Dan had je zeker een geduchte concurrent.
De EVO's waren toen al duurder, en nu nog steeds.
Rijbeleving is inderdaad het belangrijkste. Maar welke EVO heb je nu als ik mag vragen? Ik heb redelijke tijd in een EVO 6 en 7 gereden, en ik kan je wel vertellen dat die qua rijbeleving zeker zo veel bieden als Type-R modellen. Ik heb zelf een ITR gehad en meermalen in een EP3 gereden, prachtige rijdersautos en in hun segment de beste, maar een EVO staat daar toch echt een trap boven als het om rij eigenschappen gaat.
De EVO's waren toen al duurder, en nu nog steeds.
Je kan een oudere Evo kopen. Die zijn duidelijk sneller, maar de Ep3 is echt veel te mooie te rijden.
Ik had een Ep3 6 jaren en nu en evo 2 jaren. Ik moet zeggen, de EP3 was mooier snel te rijden, de lawaii, de VTEC, etc.
Klar ik ben op alles sneller dann mijn oude EP3, maar ik denk niet dat je een auto alleen koopt omdat die sneller is. Je tuned het toch of niet!?
Het moet een erg goede basis zijn, maar niet out of the box de snellste zijn imo
Rijbeleving is inderdaad het belangrijkste. Maar welke EVO heb je nu als ik mag vragen? Ik heb redelijke tijd in een EVO 6 en 7 gereden, en ik kan je wel vertellen dat die qua rijbeleving zeker zo veel bieden als Type-R modellen. Ik heb zelf een ITR gehad en meermalen in een EP3 gereden, prachtige rijdersautos en in hun segment de beste, maar een EVO staat daar toch echt een trap boven als het om rij eigenschappen gaat.
idd,
leon Cupra is snel, maar ook hebben ze bij Seat nog enigzins nagedacht over comfort. hij veert o.a. wat soepeler dan de R. Dit maakt hem logger op het circuit.
ter indicatie de ronde tijden van 'the Stig':
http://www.fastestlaps.com/track1.html
hier moet je niet al te veel gewicht aan hangen, sommige ronde tijden zijn bijvoorbeeld op een nat circuit, sommige weer niet. maar wat wel opvalt is dat de Leon Cupra van de hot hatches als één van de laagste staat op droog circuit.
De Renault Megane R26.R staat héél hoog, ivm andere hot hatches.
leon Cupra is snel, maar ook hebben ze bij Seat nog enigzins nagedacht over comfort. hij veert o.a. wat soepeler dan de R. Dit maakt hem logger op het circuit.
ter indicatie de ronde tijden van 'the Stig':
http://www.fastestlaps.com/track1.html
hier moet je niet al te veel gewicht aan hangen, sommige ronde tijden zijn bijvoorbeeld op een nat circuit, sommige weer niet. maar wat wel opvalt is dat de Leon Cupra van de hot hatches als één van de laagste staat op droog circuit.
De Renault Megane R26.R staat héél hoog, ivm andere hot hatches.
iVTEC-fab wrote:ja die ken ik.
zwarte wielen, witte vlammen op de zij.
werkt of klust wat aan op de sloop in Rijswijk.
vroeger met hem op school gezeten (lagere), hij zat 1 klas achter mij.
zag hem toevallig vanmorgen nog opweg naar Gorinchem
ken je er meer van die groep die vroeger bij de fix stonden daar ben ik zelf er namelijk ook 1 van
Ben hetvolgende te weten gekomen:
veel mensen speculeren volop dat de FN2 te duur is in vergelijking met z'n concurrenten, een vergelijking:
de nieuwe Leon Cupra heeft een startprijs van €34.000. maar hier zit dan nog echt niks in. als je erbij klikt wat je in de FN2 standaard hebt. (parkeer sensoren, regensensor, zijairbags voor/achter, 18 inch wielen, etc.)
dan kost de nieuwe Leon Cupra €40.267,-
Als je dit met de Golf GTI doet (startprijs €32.000,-) kom je uiteindelijk op €41.995,- Nogmaals, alleen als je ongeveer de opties aanklikt die de FN2 standaard heeft.
De FN2 (niet CW) met Navigatie kost €41.600,-
*NL prijzen
veel mensen speculeren volop dat de FN2 te duur is in vergelijking met z'n concurrenten, een vergelijking:
de nieuwe Leon Cupra heeft een startprijs van €34.000. maar hier zit dan nog echt niks in. als je erbij klikt wat je in de FN2 standaard hebt. (parkeer sensoren, regensensor, zijairbags voor/achter, 18 inch wielen, etc.)
dan kost de nieuwe Leon Cupra €40.267,-
Als je dit met de Golf GTI doet (startprijs €32.000,-) kom je uiteindelijk op €41.995,- Nogmaals, alleen als je ongeveer de opties aanklikt die de FN2 standaard heeft.
De FN2 (niet CW) met Navigatie kost €41.600,-
*NL prijzen
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Even een kleine melding tussendoor: ik heb rondenlang op zandvoort met mn itr achter een evo7 gehangen. Later nog een babbeltje gemaakt met die man en hij was er best flauw van dat hij me niet los kon rijden. We stonden overigens op de zelfde banden. ...
Oja, die gozer met zn m3 was ook knap ziek dat ik op zolder achter zn kont bleef hangen. Toen reed ik notabene nog met die stock 1600 ook!
Oja, die gozer met zn m3 was ook knap ziek dat ik op zolder achter zn kont bleef hangen. Toen reed ik notabene nog met die stock 1600 ook!
De E36 niet (286 pk), de nieuwe modellen met 420pk uiteraard. (0-100 in 4,9 sec)
hier, 335ci (306 pk) vs FD2 CTR:
http://www.youtube.com/watch?v=jYPaluk-4iU
een typisch voorbeeld, die BMW rijder kan echt niet circuit rijden, maar de Honda komt er niet voorbij door het vermogen verschil... en door het blokkeren uiteraard.. : :razz: :lol:
hier, 335ci (306 pk) vs FD2 CTR:
http://www.youtube.com/watch?v=jYPaluk-4iU
een typisch voorbeeld, die BMW rijder kan echt niet circuit rijden, maar de Honda komt er niet voorbij door het vermogen verschil... en door het blokkeren uiteraard.. : :razz: :lol:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm